Auteur |
Bericht |
Hilko
Haarlemmermeer95'er 993 Turbo
|
Hilko stelt zich voor
Ik ben Hilko en sinds april vorig jaar in het bezit van een 993 Turbo. Lang alleen gekeken naar een 911, maar zomer 2012 besloten dat het zou gaan gebeuren. Het moest een turbo worden, en dan een 964 of een 993. Het is dus de laatste geworden. Mijn Megane RS met 300pk en mijn Renault Sport Spider opgegeven en gaan zoeken. Een maand of 5 later deze Porsche bij Wolbert opgepikt. Kijk nog uit naar originele kuipstoelen en een ruimere benzinetank, maar voor de rest sprakeloos. Was wel wat gewend met de Megane en vroeger Audi S2, VW Golf I met een opgevoerde G60, maar dit gaat echt van zijn plek en lijkt niet op te houden. Geluid mag iets meer aanwezig zijn (starten is wel een feestje ) Hoop jullie links of rechts eens tegen te komen. Ga in ieder geval naar de 24 van Le Mans dit jaar en zit nog te denken aan een track day op Spa van de zomer. Was daar al eerder met de Renaults en deze baan is geweldig. Groeten, Hilko
_________________________________________ De vraag is niet hoe hard hij kan, maar hoe hard je wilt..
Laatst bijgewerkt door Hilko op 27 jan 2013 21:25, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 jan 2013 20:41 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: Hilko stelt zich voor
Welkom Hilko. Super auto die 993 Turbo. Veelplezier op het forum.
|
27 jan 2013 20:51 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Welkom Hilkom! Ik ga ook ieder jaar naar de 24 huur van Le Mans...misschien is een PF kamp op Le Mans een idee
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
27 jan 2013 20:53 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
993 turbo, mooi hoor. Geniet er maar van Heb je nog meer foto's?
|
27 jan 2013 20:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Welkom Hilko Deze Turbo is volgens mij van een PF'er geweest - die 'm volgens mij ingeruild heeft op een 997 ... kan alleen even niet zo snel op z'n naam komen ... geniet van je Tujboo en dit forum
|
27 jan 2013 20:56 |
|
|
Hilko
|
haha Johan, geen probleem. Ik heb een genummerde plek op de camping op het binnenterrein nabij het GP circuit. Kan niet wachten!
_________________________________________ De vraag is niet hoe hard hij kan, maar hoe hard je wilt..
Laatst bijgewerkt door Hilko op 27 jan 2013 23:53, in totaal 3 keer bewerkt.
|
27 jan 2013 21:15 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Welkom, een super zo'n 993 turbo!!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
27 jan 2013 21:19 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
27 jan 2013 21:22 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Welkom, en super veel plezier met je kanon....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
27 jan 2013 21:32 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
|
27 jan 2013 21:35 |
|
|
de911gek
|
Gaaf hoor zo'n 993 Turbo.... verschrikkelijk mooi en bloedsnel... wees er zuinig op!
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
27 jan 2013 22:15 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Welkom hier, zeker een fraaie auto. Ook je autohistorie is leuk, met de diverse gave Renaults. aan het geluid zal best nog wel wat te doen zijn, denk ik zo
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
27 jan 2013 22:20 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
|
27 jan 2013 22:40 |
|
|
Hilko
|
Ik doe iets niet goed, kreeg de foto zelf niet in mijn bericht... Kijk momenteel rustig rond naar alle zaken die leuker, beter of anders kunnen. Er is zoveel mogelijk (wordt keuzes maken..). Moet ook nog ontdekken wat momenteel standaard is, of wellicht al anders, voordat ik al iets koop wat er al onder blijkt te zitten . Daarom is andere bezitters ontmoeten iets waar ik naar uitkijk .
|
27 jan 2013 23:31 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Je hebt in je album op je foto geklikt, en toen rechtermuisknop de locatie gekopieerd. Je moet eerst nog een keer op de foto klikken, zodat hij 'groot' wordt weergegeven. Daarna lukt het wel via rechtermuisknop op de manier dat je het hebt gedaan.
Makkelijker is het 'nummer' van de foto tussen deze te zetten (op de plek van de *****): [album]*****[/album]
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
27 jan 2013 23:42 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
U riep Welkom, gave wagen.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
27 jan 2013 23:53 |
|
|
Hilko
|
Ronaldo, ff geprobeerd en dat is idd heel makkelijk. Dank
|
27 jan 2013 23:55 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Oja, en welkom. Gave bak!
|
28 jan 2013 0:02 |
|
|
bully
|
Gefeliciteerd, mooie bak Hilco
|
28 jan 2013 0:26 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Hilko, welkom. Voor velen hier een droomstart om met een 993 turbo te beginnen. Gelukkig ben je wel wat gewend dus veel plezier en wie weet haal je mij een keer in.....
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
28 jan 2013 6:28 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Welkom!, weer een echte petrolhead erbij, heerlijk! Toen de Renault Sport Spider net uit was heb ik er nog met mijn vorige 928S achter gereden op het TT circuit in Assen. De kinderen liepen er in de pauze omheen en zeiden "die is niet snel want gaat maar 80". Reden: centraal stond een toerenteller met 80 (x100rpm) als top Die opgepepte Megane RS is qua rijden ook een fijne auto, maar echt totaal anders dan de 993, dus oppassen geblazen... Heb je wellicht al ervaren, zo'n RS stuurt scherp en is vergevingsgezind, een 993 op de grens is echt een handvol! Hou hem heel en ik hoop je binnenkort eens te treffen. Jean-Pierre
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
28 jan 2013 9:13 |
|
|
Hilko
|
Hallo Jean Pierre, ja, jouw onderschrift past mij wel! De Renaults zijn inderdaad niet geheel vergelijkbaar. De Spider had achterwielaandrijving, maar veel grip in combinatie met niet overdreven veel vermogen, dus weinig fratsen. Door de afwezigheid van een dak niet vaak te gebruiken, maar als de zon dan schijnt...dat ga ik nog wel eens missen. De Megane met voorwielaandrijving, ook veel grip en zeer scherp sturend, ging dan ook makkelijk hard. Moet zeggen dat deze auto er ook voor kan zorgen dat je je eigen grens eerder tegenkomt dan de grens van de auto vooral in lange doordraaiers bijvoorbeeld snelweg op en af. De Porsche is zeker anders en 'moeilijker' te rijden, ook al vanwege de staande pedalen waar ik nog niet 100% het gevoel mee heb. Maar ik was niet van plan om er mee te smijten en echt grenzen op te zoeken. Ik hou van snel, maar dan met respect voor de techniek en het materiaal. We gaan elkaar zien, leuk!
Laatst bijgewerkt door Hilko op 28 jan 2013 13:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 jan 2013 11:03 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Welkom Hilko, Bijzonder veel plezier met deze prachtige 993 Turbo
_________________________________________ Less is more !
|
28 jan 2013 13:13 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgië
|
Beste Hilko. Welkom en super mooie Turbo !! Is dit niks voor je ? viewtopic.php?f=16&t=36760
|
28 jan 2013 13:17 |
|
|
SjorsPorsche
1974 Carrera RS 3.0 tributeOud-Verlaat aan de Rotte!
|
Hallo Hilko PROFICIAT met je 993 Turbo
_________________________________________ Besmet met het Flat Six virus
|
29 jan 2013 16:15 |
|
|