Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:27

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Voorstellen Frans 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Voorstellen Frans
Hallo allemaal,

Ik ben Frans en ben (helaas) geen Porsche bezitter.
Mijn baas heeft in het verleden twee Porsche's (911) gehad, dus ik heb de rijkwaliteiten wel mogen ondervinden.

Ik lees sinds kort mee op dit forum, omdat ik overweeg om volgend jaar een cabrio aan te schaffen.
De Boxster is één van de opties die ik overweeg.
Ideaal is het dan ook, dat je je hier niet hoeft te registreren om alles na te kunnen lezen.
Ik heb als hobby het detailen van auto's en heb me toch maar geregistreerd, voor het geval ik advies kan geven omtrent dit onderwerp.

29 apr 2013 11:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen Frans
Welkom Frans! Er staan genoeg Boxsters te koop voor een leuke prijs. Welk type heeft je voorkeur, de 986, 987 of ga je voor de 981?

29 apr 2013 11:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank je. :wink:

Ik heb gezien dat er genoeg te koop staat en heb me er enigzins over verbaast dat de 996 al vanaf een betrekkelijk lage prijs te vinden is.
Indien ik voor een Boxster zou gaan, dan zou ik het liefst richting een 986 Boxster S gaan.

Mijn plan is minimaal door te sparen tot de 15K, eerdat ik daadwerkelijk tot bezichtigingen over ga (vandaar die volgend jaar opmerking).

Let wel; het is nog slechts een voornemen en de Boxster zou dan één van mijn keuzes zijn.
Het zullen wel scheldwoorden zijn, maar overige concurentie zou de Boxster dan krijgen van de Z4, de TT en de SLK (2005 ,model).

29 apr 2013 13:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Welkom Frans,
Sluit het overwegen maar en succes met de zoektocht.
Ik kan het een stuk gemakkelijker voor je maken.
Een ander opties als de Boxster is er niet. Die is niet te vergelijken met de keuzes die je noemt.

Dus een Boxster nu alleen nog welke en een goeie.

Succes

29 apr 2013 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Hallo Aline, bedankt voor het welkom. :wink:

Wanneer het bij mijn keuze alleen zou gaan om rijgenot, weggedrag en uiterlijk, dan zal inderdaad de Boxster hoge ogen gooien.
Ik wil echter niet puur en alleen op gevoel kopen, maar ook met mijn verstand.
Ik zal dus ook andere zaken in ogenschouw moeten nemen, zoals maandelijkse kosten, betrouwbaarheid, comfort etc.
De SLK trekt mij ook heel erg; fraai uiterlijk, goede betrouwbaarheid en wat ook een pluspunt is, is het metalen dak.
Ik heb geen garage en dan is met het oog op vandalisme en inbraakgevoeligheid, een metalen dak geen verkeerd iets.
Het weggedrag is echter een stuk minder als van een Porsche Boxster en dat is vaak ook de reden dat hij de tweede plaats na de Boxster inneemt in vergelijkingstesten.

29 apr 2013 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Welkom, en Z4 is ook erg mooi hoor....

29 apr 2013 22:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]