Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:38

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Het kan soms raar lopen.....aanschaf 997 Carrera S Cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Het kan soms raar lopen.....aanschaf 997 Carrera S Cabrio
Zoals de mensen hier weten, heb ik ontzettend veel plezier van mijn 996 Carerra 4S Cabrio Tip.
Daarom was het des te frustrerender dat iemand anders er schade op rijd.
Afbeelding
De afhandeling daarvan is werkelijk voortreffelijk geregeld door PCA dus hij staat er weer strak bij. Omdat de auto toch een weekje weg was meteen maar even een onderhoudsbeurt en wat kleine dingen laten repareren (richtingaanwijzer was intern gebroken en de onderdorpel was iets ingescheurd dus beide maar laten vervangen). Met wat slangetjes etc het nodige werk toch ruim € 2.800 kunnen afrekenen nog los van het schade bedrag. :pale:

Van het weekend eens gaan kijken voor een andere auto voor mijn vrouw en via wat omzwervingen bij Wim Prins in Nunspeet terecht gekomen. Al pratend en kijkend werd het al wel snel duidelijk dat we er voor haar niet uitkwamen dus om een langverblijf heel kort te maken. Ik heb mijn DD meteen maar ingeruild niet omdat het nodig was maar soms wil je gewoon iets anders.

En dus ook de 996 4S Cabrio ingeruild......:shock:.

De Aalsmeer gangers wisten dat ik mijzelf reeds aan het orienteren was op een nieuwere (4S Cabrio) maar dat ik er nog niet was uitgekomen. Welnu deze onderhandelingen gingen verbazingwekkend soepel. Feitelijk is de afschrijving op de 996 zo minimaal dat je daarvoor echt geen luchtgekoelde hoeft aan te schaffen :thumleft: maar ook dat de portemonnaie er niet ongelukkig van wordt.

Uiteraard met goede afspraken, garantieregelingen en nog wat voorbehouden die dinsdag waarschijnlijk tot het verleden gaan behoren ben ik de nieuwe eigenaar van 2 auto's in toch wel bijzondere uitvoeringen :D :

1. Lancia Delta 1.8 Turbo (200 PK) in Hard Black uitvoering.
Mat zwart gespoten met zwart glanzend dak en combinatie zwart leer/alcantara.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

2. Porsche 911 997 Carerra S Cabriolet Tiptronic.
Met alles wat ik miste in mijn huidige (Sportstoelen, sportuitlaat, Parc Assist).
Geen 4S maar alleen met de Manuel Pelzer rit echt nodig gehad :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Uiteraard twijfel en pieker ik mijzelf nu helemaal suf aangezien ik eigenlijk de 996 toch helemaal fantastisch vind en er ontzettend veel plezier aan beleef. Ga ik het zelfde plezier ook beleven aan de 997, doe ik er goed aan of had ik gewoon de 996 nog 2 jaar moeten rijden, etc. etc.

Anderzijds zat ik dagelijks minimaal een uur het internet af te struinen dus dat het er een keer van moest komen was ook wel duidelijk. Op zich ook wel een mooi streven om ieder jaar, 2 jaar jonger te gaan met de Porsche :wink: (zitten we in een jaar of 5 toch in een 991).

Laatst bijgewerkt door Michiel911 op 23 jun 2013 21:57, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jun 2013 17:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Het kan soms raar lopen.....
Niet verkeerd hoor!

23 jun 2013 17:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Gefeliciteerd, Michiel!

23 jun 2013 17:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Goede actie! Proficiat en heel veel plezier toegewenst met de nieuwe boldes! :thumleft:

23 jun 2013 17:19
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Mooie deal! De Lancia is zo'n auto waar iedereen over 20 jaar van zegt: Toen maakte ze nog auto's die fraai waren!

23 jun 2013 17:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Regio Drechtsteden
Die zien er beide fraai uit, gefeliciteerd! Heb zelf bij Prins tot nu toe 3 auto's gekocht, altijd tot volle tevredenheid.

23 jun 2013 17:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Mooie Deal :thumleft:

... of het een goede is - durf ik niet te zeggen :mrgreen:

23 jun 2013 17:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Leuk verhaal. Ik word altijd een beetje moe van het regelmatige afkraken van de 996 (die ikzelf niet heb en nooit gehad heb). Hier iemand, die zich afvraagt of de 997 wel opgewassen is tegen die 996.....sympathiek :) en naar ik begrijp ook wel gemeend. Dat loeren op internet zal daarmee waarschijnlijk niet voorbij zijn want er is niets zo mooi als "der Weg zum Ziel." :D Heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst(en).

23 jun 2013 17:43
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Gefeliciteerd, mooie bakken! :thumleft: :drive:

23 jun 2013 18:10
Profiel WWW
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Dubbel Proficiat.
Weer een 997 met black wheels :thumleft:

23 jun 2013 18:16
Profiel
Gefeliciteerd Michiel, doe je goed 8)

23 jun 2013 18:17
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
jan-1 schreef:
Leuk verhaal. Ik word altijd een beetje moe van het regelmatige afkraken van de 996

Ik ben weg van de lijnen van de 996. Let wel, dit model kwam tot stand bij de belangrijkste koerswijziging van Porsche op het 911 gebied, zowel de motor (van Lucht naar Water) als in model. Ik weet zeker dat Technici nachtenlang hebben doorgewerkt om er een superauto van te maken en dat is ze gelukt!

Oneerbiedig gezegd is de 997 een goed gelukte facelift :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door ver boven de 200 op 23 jun 2013 21:13, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jun 2013 18:26
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
De 996 bevalt zo goed dat ik sterk in dubio heb gezeten om de DD er helemaal uit te doen en dagelijks in de Porsche te gaan rijden. Dus die mensen die er uit lezen dat de 997 een zeer zware dobber gaat krijgen om mijn (ook emotionele band met de) 996 te doen vergeten. Hij is net wat luxer, sneller, stiller en gebruikers vriendelijker dus daarom zal ik deze waarschijnlijk vaker dagelijks rijden maar het bijzondere van mijn eerste echte Porsche is en blijft voorbehouden aan de 996 :pale: (een beetje hetzelfde dat je je eerste vriendinnetje ook nooit vergeet).

Als ik de 997 in de garage heb staan zal het denk ik sneller wennen. Grappige is wel dat ook deze Porsche een paar dagen voor mijn vakantie geleverd gaat worden. Dat was namelijk met de 996 idem. Een van de eerste ritjes zal dan ook meteen naar Schotland zijn. Na die trip weet ik meteen of ik spijt heb :D

Bedankt voor de steunbetuigingen :mrgreen: :cheers:

23 jun 2013 18:46
Profiel Facebook 
M140i
Strakke actie, Michiel! :cheers: :thumleft: Even afwachten of de 997 net zo veel plezier zal brengen als de 996, maar de voortekenen zijn goed :drive: :thumleft: Leuk dat je er direct mee op vakantie zult gaan.

23 jun 2013 18:57
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Ja dat is altijd moeilijk, hoe mooier de huidige auto is des te moeilijker is het een andere te kopen :oops:
Een 996 4S is ook wel héél erg fraai om te zien, maar de 997 cabrio is ook niet te versmaden :thumleft:
Veel suc6 en veilige km's met de bolide's :drive:

23 jun 2013 19:02
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Gefeliciteerd met de aanschaf van beide wagens!

Hoop wel dat je met die 997 wat minder schade zult hebben dan met de 996 want dat kon echt niet :mrgreen:

23 jun 2013 19:04
Profiel
Moderator
PF #57
goede keuze! een liefhebber als jij moet af en toe iets nieuws op de stoep hebben. en die 997 is mooier dan je 996 4S, die ook erg mooi was. Je vrouw overigens ook verwend met haar bakkie :thumleft:

23 jun 2013 19:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Lelystad
Bericht Re: Het kan soms raar lopen.....aanschaf 997 Carerra S Cabri
Horn, ik denk dat je daarmee de spijker op zijn kop slaat (met dat iets nieuws :D )

23 jun 2013 21:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: Het kan soms raar lopen.....aanschaf 997 Carrera S Cabri
Citaat:
Een van de eerste ritjes zal dan ook meteen naar Schotland zijn. Na die trip weet ik meteen of ik spijt heb :D

Rijden ze daar niet links?........Respect! :)

23 jun 2013 23:02
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Ehhh, ze rijden daar wel links.... :mrgreen:

Hier rijden we niet links :ba:

23 jun 2013 23:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Lelystad
Moet ik extra oppassen om er zelf geen schade mee te rijden.....Heb ik alle vertrouwen in.

23 jun 2013 23:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
930 Turbo 85, 964 c2 cabrio 91 ex Carrera 4 cabrio 2001 ex Cayenne Turbo 2006 ex 944 1987 ex 944 1982 ex Porsche 911 T 1973
Noord-Holland
Hai Michiel,
Super een 997 mooie kleur van binnen en van buiten,maar we kunnen je ook geen dag alleen laten en je geeft weer meer dan €10 ,- uit :mrgreen:
De dd ziet er ook strak uit!
gr Rob

23 jun 2013 23:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
lelystad
Gefeliciteerd,het wordt steeds mooier in de Landerijen :D

24 jun 2013 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Proficiat Michiel! Dat is uiteindelijk toch nog snel gegaan.
Gaan we in aug tijdens de bbq je auto inwijden :?:
Met een mooie fles champagne ipv sinas. :idea:
"Wij wensen u een behouden rit"... En dan natuurlijk de fles tegen de auto stuk slaan... :pale:

24 jun 2013 19:20
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Gefeliciteerd mooie wagen zeg !! Waar of welke meeting kunnen we hem binnenkort komen bewonderen ?

24 jun 2013 19:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende