Bzguy : Porsche 996 Carrera 2 1998
Beste forum-makkers : heb terug een 911, model 996, Carrera 2 3.4
Het gemis van een "flat six" was te groot, dus even de spaarrekening 'geplunderd' (spaarbodkje brengt toch niks meer op) en een nette 996 aangeschaft :
- Ocean Blue exterieur, Metropole Blue interieur
- 17" CUP 3 velgen (is dit juist ?)
- 2e eigenaar (ingevoerd uit Duitsland in 2002)
- 95.500 km
- full service history : steeds onderhouden geweest bij Porsche Keulen & LTF in Geel
- handgeschakeld (verkoos ik toch boven de TipTronic)
- originele staat : nergens aan geknoeid
Optie-codes :Code Option Description
139 Seat Heating - Left
197 Higher amperage battery
220 Locking differential
224 Active Brake Differential
340 Seat heating - Right
375 Clutch lining without asbestos
375 996: Color coded seat backs
441 Fader, antenna booster, 4 speakers
441 Radio speakers and antenna amplifier
490 Hi-Fi sound system
563 Airbag passenger's side
563 Automatic air conditioner
567 Windshield green graduated tint
573 Air conditioner
650 Sunroof
692 Remote CD changer (6-disc)
936 Leather seats rear
981 All leather lining
983 Leather seats front and rear
983 Leather seats front (NOT REAR)Vorige week opgehaald, zeer aangename terugrit, en dan direct wat kleine zaakjes aangepakt :- wat kleurslijtage op het stuur : aangepakt dmv lederverf in interieur-kleur : erg gemakkelijk zelf te doen !
- door eigen 'lompigheid' het scharnier van het opbergvak in de middenconsole afgebroken, herstelkitje besteld
- door dezelfde 'lompigheid' een pinnetje van de make-up-spiegel aan bijrijderskant gebroken, blijkt erg fragiel te zijn : wordt asap hersteld
- Mobil 1 0W40 besteld (online besteld, prijzen varieren tussen bijna 100 EUR/5 l tot 76 EUR/10 l !!!!
- 6 BERU bougies besteld (gelijkaardig verhaal : van ruim 16 EUR/stuk tot 45 EUR voor 6 stuks, inclusief verzending !!!)
- K&N luchtfilter besteld en geplaatst (originele filter was nog als nieuw, dus houd ik als reserve)
- K&N oliefilter-patroon besteld
- nieuwe leder sleutelhanger met Porsche embleem besteld ; deze keer een bleuw kleurtje (naar analogie met het interieur)
- verschillende boeken/boekjes besteld ivm Porsche 996
- radiatoren vrijgemaakt van allerhande vuil (zie lager)
- wagen al eens netjes gewassen, een grondige detail-beurt is op komst in de komende weken
- brandstof-filter besteld
- ondanks AKK toch zelf eens alles nagelopen toen ik thuis was, 2 keer controleren is beter dan 1 keer
!
- Nederlandstalige handleiding besteld
- zilverkleurig Carrera logo besteld
Eerste foto van de wagen thuis :Veel meer foto's (exterieur/interieur/detailing) volgen na/tijdens een grondige detailbeurt Wat betreft de radiatoren : blijkt zeer vaak voor te komen : bladeren en allerhande andere rotzooi wordt tot tegen de radiatoren opgezogen, en verkleint zodoende het koel-oppervlak van de radiatoren.
Heb op YouTube een 'how to' gevonden om de bumper te verwijderen zodat de radiatoren bereikbaar zijn : zie
http://www.youtube.com/watch?v=Um-h2aUJHY4Dit is de toestand na het verwijderen van de bumper (rechterkant) :Na het verwijderen van de eerste radiator is dit te vinden :
Beide kanten netjes ontdaan van alle rotzooi, bumper teruggeplaatstmet dit hoopje afval als resultaat :
Ben er tevreden mee, is toch weer een zekere 'geruststelling' : jaarlijks werkje, amper een uurtje werk
Staat op het 'to do-lijstje' :- opbergvak middenconsole herstellen (ik wacht op de onderdelen)
- 2e sleutel laten bijmaken (2e sleutel bleek in laatste instantie zoek)
- grondige detail-beurt
- tijdens detail-beurt Carrera logo op achterklep aanbrengen (eerste eigenaar heeft die ofwel verwijderd ofwel nooit laten plaatsen, maar ik vind het zeker niet misstaan !)
- langsgaan bij Carnewal voor modificatie van de uitlaat : de zgn 'RSR sound', ik vind 'm nu net ietsjes te braaf klinken, zeker voor een 3.4 Boxer !
- ramen of raam-mechanisme smeren, durft bij warm weer wel eens te piepen (
iemand ervaring mee ??)
- winterwerkje : velgen laten herdoen, ietwat stoeprandschade aan rechterkant