Auteur |
Bericht |
techniec
InvesteerderAmsterdam
|
Korte introductie + zoektocht Cayman S
Beste mede-Porsche fanaten,
Even voorstellen: mijn naam is Pieter, woonachtig te Amsterdam, en, direct na de grootste hobby van mijn leven, mijn twee zoontjes, besteed ik het leeuwendeel van mijn vrije tijd aan het rijden in- en lezen over auto's (en dan bedoel ik geen Opeltjes) ...
Als daily driver geniet ik van mijn 5 serie Touring (sja, met een gezin moet je je toch compromitteren), en in het weekend ga ik af en toe met de Z3M Coupe op pad om lekker te driften of te blazen in Duitsland. Op zich totaal geen reden tot klagen, echter zoek ik nog een meer 'driver-oriented' auto voor erbij .... De Z3M Coupe is een heerlijk scheurijzer en een fantastisch speeltje om af en toe de hooligan mee uit te hangen, maar is zeker niet het laatste woord qua wegligging en stuurmansgevoel ... Heb enige tijd met het idee gespeeld om een Z4M Coupe te kopen, echter na wat speurwerk op internet kwam ik er achter dat dit min of meer een 'update' van het oude Z3M concept is, en dat deze het in vrijwel alle vergelijkende tests moest afleggen tegen de Cayman S, blijkbaar DE referentie in deze klasse.
Er moet dus een Cayman S komen. Wel wil ik proberen om het enigszins betaalbaar te houden, dus mik ik op een 2006 / 2007 import exemplaar uit Duitsland. Op de bekende autozoeksites zag ik legio exemplaren te koop staan voor tussen de EUR 20K - 25K. Mijn vraag aan jullie: zouden jullie een bedrijf kunnen aanraden wat de keuring en import van zo'n auto zou kunnen begeleiden ? Het gaat me hierbij vooral om het technische gedeelte; BPM aftikken en de auto op NL kenteken laten zetten lijkt me een sinecure, maar weet vrijwel niets van de techniek van Porsches. Voor BMW's heb ik zo'n specialist gevonden (de (terecht) gerenommeerde specialist in Reeuwijk), maar Porsche is eigenlijk een totaal nieuwe wereld voor me ....
Bij voorbaat dank voor jullie reacties !
Greets Pieter
_________________________________________ - Taycan 4S - Land Rover Disco 4 HSE - Mini JCW Conv. Gone: - Audi A8 50 TDI - Audi Q7 E-Tron - Alfa Romeo 4C - BMW 535D
|
29 jul 2013 16:39 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Korte introductie + zoektocht Cayman S
Importeren is simpel zelf te doen; heb ik 3 jaar geleden ook gedaan (maar toen vooral omdat er gewoon geen fatsoenlijke Cayman S te krijgen was in NL). Kijk even op www.bpmberekenen.com voor een indicatie en autotelex kan je helpen bij het samenstellen v/d aangifte. Afspraak maken bij de RDW, eendagskenteken regelen en de verkopende partij het kenteken voor het ritje naar de grens laten regelen. Dan rijd je op dezeflde dag van koop->grens->1dag platen erop->rdw->huis. dan 1,5 week wachten (en slecht slapen) en dan.... ! voor de techniek: laat je auto keuren bij een Porsche dealer in DE, de zogenaamde "aankoop keuring". Is dezelfde als hun 111 punten check voor garantie. Of je doet net als ik en koopt hem bij de dealer en dan zit die keuring er waarschijnlijk automatisch al bij. oh enne, goede keuze
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
29 jul 2013 16:50 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Korte introductie + zoektocht Cayman S
Welkom, verstandige keuze. Beter wordt het echte rijden niet! Zie onze meeting As zondag, dan kun je er een paar rijders bij elkaar zien en de verhalen horen Cayman meeting 4 augustus
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
29 jul 2013 17:56 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: Korte introductie + zoektocht Cayman S
Ik heb recent een Cayman S gekocht in NL. Ik heb wel in DE gekeken, maar toen lagen de prijzen van vergelijkbare uitvoeringen niet zoveel lager dat je na betaling van BPM nog een echt voordeel hebt. Zeker ook als je meeneemt dat je meer dan 1 wil(/moet) bekijken, ter plekke een aankoopkeuring ergens moet regelen, en dat het je al met al meerdere dagen extra kost tov in NL kijken/kopen. Voor de rest... Topspul! Ik pak hem zo nog even denk ik voor een ritje .
|
29 jul 2013 18:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Korte introductie + zoektocht Cayman S
welkom. importeren is een eitje. meer info hier: viewtopic.php?p=651217#p651217Dat is nergens voor nodig. En zelfs onwenselijk lijkt me. Een compromis sluiten op zijn tijd daarentegen Geniet van je zoektocht, neem je tijd! En effe rondkijken en wat gaymen spreken op 4 augustus is ook een goede tip!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jul 2013 18:51 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: Korte introductie + zoektocht Cayman S
Welkom. Goeie beslissing een S-je is altijd goed Nauw ja qua keusze dan
|
29 jul 2013 19:01 |
|
|
techniec
InvesteerderAmsterdam
|
Re: Korte introductie + zoektocht Cayman S
Bedankt voor het warme welkom ! Dit weekend ga ik helaas niet redden, aangezien ik dan nog in Frankrijk aan het vakantie vieren ben .... Mocht er binnenkort weer een event zijn, dan houd ik me graag aanbevolen ! Nog een vraagje: zouden jullie aanraden om voor een handbak te gaan, of toch liever voor een Tiptronic S te opteren ? Volgens de data op de bekende autosites zou de handbak op de modellen tot 2009 aanmerkelijk rapper naar de 100 accelereren (5,4 seconden, als ik mij niet vergis), terwijl de automaat er bijna een seconde langer over doet .... 5,4 seconden is ongeveer gelijk aan mijn Z3M Coupe, wat ik van een Porsche ook wel zou verwachten, maar meer dan 6 seconden voor een Porsche ? Of valt het verschil in de praktijk wel mee ? Hoor graag van jullie ! P.S. voor de taalpuristen onder ons: 'zich compromitteren' bestaat wel degelijk, zie o.a.: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... se&lang=pnOf het woord in de juiste context is gebezigd, is dan weer een hele andere discussie Greets Pieter
_________________________________________ - Taycan 4S - Land Rover Disco 4 HSE - Mini JCW Conv. Gone: - Audi A8 50 TDI - Audi Q7 E-Tron - Alfa Romeo 4C - BMW 535D
|
01 aug 2013 16:56 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Korte introductie + zoektocht Cayman S
De tip doet er echt geen seconde langer over maar 0,1 seconde... Mits je goed kan schakelen (snel dus). Nou vergeet dat maar want met een tip ben je sneller dan 95% van de rijders met een handbak. En het rijdt echt ge-wel-dig! I, ik ging voor een handbak maar eenmaal proefgereden in een tip en wist dat dat m moest worden. PDK rijdt zelfs nog beter!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
01 aug 2013 18:53 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: Korte introductie + zoektocht Cayman S
Ik denk dat mbembe gelijk heeft: in praktijk zijn meeste mensen sneller met een tip. Daarom heb ik dus ook gewoon de handbak . Zelf toefje tussengas bij terugschakelen, proberen heel en toe te doen. Waarschijnlijk bak ik er ook niks van, maar ik vind het gewoon leuk om er mee bezig te zijn.
|
01 aug 2013 23:43 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Korte introductie + zoektocht Cayman S
Kunnen we zondag checken
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
01 aug 2013 23:51 |
|
|