Een van jullie landgenoten, actief op het Belgisch forum, raadde mij aan om mij even te registreren bij het Nederlandse forum. Bij deze dus.
Lijkt mij alvast interessanter om jullie website te kunnen bekijken met de fotootjes van al dat moois.
Ik zal me dus effe voorstellen.
Heb de voorbije jaren al wat Porsche gehad. Waaronder een 911 SC Cabrio en wat later een Targa.
Tot voor kort reed ik dagelijks met een 997 C4 Cabrio maar onze Premier moest het gat in de begroting dichten en verdrievoudigde aansluitend de belastingen op mijn daily driver
. Trop is teveel zoals ze zeggen, dus maar snel overgeschakeld naar een mazoutstoof.
Het bleef echter kriebelen en besloot al snel mij een leuke ‘hobbywagen’ te zoeken.
Een paar maanden later stond een zwarte 968 CS op de oprit. Net omdat een goede 968 CS quasi onmogelijk te vinden is, ben ik over de grens gaan kijken en vond in Frankrijk een prachtexemplaar geen circuit exemplaar maar wel uitgerust met de nodige goodies: M220, M030, kuipjes, halve kooi e.d.
Opnieuw deed men in Brussel moeilijk
. Geen gelijkvormigheidsattest bij de wagen dus procedure opgestart begin 2013 welke dus nog steeds loopt (hopelijk volgende week in orde).
Terwijl ik thuis gefrustreerd zal te wachten op een stempel uit Brussel, kwam er dan plots in België nog een mooie 968 CS op de markt: eerste eigenaar (dame 67jaar – echt waar
), minder van bovenvermelde goodies, maar nog altijd een echte club sport, in zeer originele staat, tip-top verzorgd en onderhouden. Tja, ik was verkocht. Of beter de wagen. De tweede 968 CS was dus een feit.
Dit was niet echt de bedoeling, maar in afwachting van de administratieve mallemolen, kon ik dan toch terug onder de mensen komen.
De vrouw vond echter dat 2 ‘dezelfde’ Porschekes er wat over was.
Gezien het goedkoper is om van auto te wisselen dat van vrouw, gaf ik haar gelijk en beloofde haar er eentje weg te doen (2 verschillende is niet hetzelfde als 2 dezelfde, dacht ik er wel bij
). Echter, alvorens het zover was, had ik al een vervanger gevonden (oeps) met als gevolg dat er nog een 993-tjes is bij gekomen.
Als dat maar goed komt
PS: foto's toevoegen lukt mij nog niet, misschien later