Auteur |
Bericht |
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Hij is binnen..! Nieuwe Porsche
Na zes jaar Boxster begon het te knagen. Ik zou wel eens naar een 911 willen overstappen. Eigenlijk is het de eerste keer in een stroomversnelling gekomen, toen ik een keer een een 996 targa kon overnemen. De koper was uiteindelijk ook geinterreseerd in de Boxster als auto voor z'n vrouw. Dus hoefde ik alleen een bedrag bij te leggen en konden we ruilen. Helaas, had hij zelf een paar dagen later al een andere auto gekocht. Ik kon de 996 targa nog steeds kopen, maar zou dan eerst mijn Boxster moeten verkopen. Ik had daar geen haast bij (en geen zin in 'gedoe'). Enige tijd geleden werd ik benaderd door PSH, die mogelijk een koper hadden voor mijn auto. Toen kwam het voor de tweede keer in een stroomversnelling, want wat wilde ik nu uiteindelijk? De koop ging uiteindelijk niet door, maar het zaadje was gezaaid, ik was me weer aan het orienteren...alles is daarbij voorbij gekomen, van de nieuwe i3 van BMW (ja serieus), tot een BMW5 van 2 jaar oud (maar ja, we hebben al een goede gezinsauto), een VW UP! (en ff doorsparen, geld anders spenderen..)...of toch een 996? Uiteindelijk kwam ik op een 996 uit (moest toch weer Porsche zijn). Bij het orienteren op een 996 uiteindelijk heel dicht tegen de aanschaf van een 996 4S gezeten, maar net voor m'n neus weg gekaapt....uiteindelijk wilde ik wel het brede navigatiesysteem. Toen kwam ik er achter dat de 997 dit standaard heeft, ook standaard PASM en dat ze inmiddels redelijk goedkoop te krijgen zijn t.o.v. de betere 996. Daarna starte de zoektocht naar een 997..! Uiteindelijk bij deze 997 4S bij Cabrioland uitgekomen...de auto is zeer compleet en sprong er redelijk voordelig uit met: - schakelwegverkorting - uit/aan schakelbare sportuitlaat - volleder - open dak Maar het mooiste: met X51 optie Dat laatste had van mij niet perse gehoeven (ik was er niet naar op zoek, sterker; wil ik dat wel?), maar nu ik de auto heb, vindt ik het prima! En dit is 'm geworden Mijn derde Porsche, allen gekocht bij Cabrioland. Allemaal weer prima geregeld, dus helemaal goed! Nu lekker rijden... Rob
|
22 okt 2013 12:46 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Hij is binnen..! Nieuwe Porsche
Gefeliciteerd met de mooie aankoop! Veel gewenst!
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
22 okt 2013 12:50 |
|
|
bully
|
Mooie bak jip
|
22 okt 2013 12:54 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Erg mooie auto en goed dat je bent geslaagd! Denk dat je wel tevreden gaat zijn met deze auto!
|
22 okt 2013 13:00 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Dat is lang geleden Rob/Jip.
Gefeliciteerd met je aankoop en veel veilige km!
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
22 okt 2013 13:02 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
|
Dank je..!
Ja, inderdaad even geleden; al een tijdje niet meer bij de BBQ geweest..ha ha..!
|
22 okt 2013 13:56 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Gefeliciteerd. Gave kleur en velgen!
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
22 okt 2013 14:14 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Mooi verhaal en mooie 997. Veel plezier ermee!
|
22 okt 2013 16:00 |
|
|
fvosje
ProcesoperatorTerneuzen
|
Prachtige auto. Zul je vast veel plezier aan beleven.
_________________________________________ Boxster 2.7
|
22 okt 2013 17:43 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Proficiat! Mooie P
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
22 okt 2013 18:59 |
|
|
Jaimz
11Eindhoven
|
Gefeliciteerd! Goede keuze, mooie kleur ook. Veel plezier.
_________________________________________ Doe het nu, niet later.
|
22 okt 2013 19:26 |
|
|
ArnoM
|
Beste Rob, gefeliciteerd met die mooie bak. Als ik mij niet vergis reed deze al dagelijks rond in Sweet Lake City.
_________________________________________ 992 4S Cabrio / Taycan 4S
|
22 okt 2013 22:00 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Da's grote sprongen vooruit. Gefeliciteerd en veel plezier!
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
22 okt 2013 22:05 |
|
|
Patrick
|
|
22 okt 2013 22:09 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
|
Klopt, heb ik ook gehoord... maar een keertje zwaaien als je mij ziet rijden.. Ook nog 'ontdekkingen' gedaan: automatisch dimmende binnenspiegel en regensensor (wist ik niet) Nog leuker: ik was al aan het zoeken hoe ik de telefoon zou aansluiten (hikte een beetje aan tegen de hoge kosten), rij ik ergens en zie ik ineens 'tooki' in het scherm staan...ik denk nog....dat is ook zo'n bluetooth kit...nou, dat zat er ook in... ha ha..! Weer een mazzeltje
|
22 okt 2013 22:27 |
|
|
Ardennen
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4SGelderland
|
Geweldig mooie auto! Blijft schitterend zo'n 4S ! Veel rijplezier!
|
23 okt 2013 7:28 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Altijd weer leuk, die achtergrondverhalen. Mooie bak! Van harte en veel rijplezier
|
23 okt 2013 7:58 |
|
|
ArnoM
|
Ik zal zeker zwaaien. Rij zelf in een 991 4S en zwaai altijd. Wordt weinig teruggezwaaid bemerk ik. Was al een keer een ander topic over geloof ik maar ik blijf lekker eigenwijs zwaaien.
|
23 okt 2013 8:36 |
|
|
ArnoM
|
Oh ja: zwart en cabrio. Misschien herken je mij dan ook als je iemand ziet zwaaien.
|
23 okt 2013 8:37 |
|
|
Liam
964C2010
|
Mooie auto! Gefeliciteerd!
_________________________________________ Life's too short to drink bad wine or drive boring cars
|
23 okt 2013 10:02 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Mooie bak hoor, Congrats!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
23 okt 2013 18:12 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
Beauty , Feli
|
23 okt 2013 18:51 |
|
|
de911gek
|
Mooi hoor! Proficiat en veel mooie kilometers ermee toegewenst!
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
23 okt 2013 22:20 |
|
|
Wing
|
Mooie bak. Gefeliciteerd! Maar eh, bij Cabrioland verkopen ze toch cabrio's
|
24 okt 2013 7:53 |
|
|