Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:35

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Een Porschefan erbij! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Een Porschefan erbij!
Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 19 jaar, en ik denk al sinds mijn 7e ongeveer fan van Porsche! Kreeg toen bv. een racespel met alleen maar Porsche modellen, en ook als ze in het echt zag vond ik het prachtig! En dat is niet over gegaan, want nog steeds vind ik het een geweldig merk!
Ik heb momenteel een auto-, en motorrijbewijs (A1). Daarnaast heb ik dan ook een honda cbr125r.

Als opleiding heb ik al niv. 2 automonteur, en ben nu bezig met de vervolgopleiding werkplaatsmanager, wil daarna waarschijnlijk nog HBO doen. Nu rijd ik dus motor, maar toch blijft de auto mij af en toe prikkelen... zeker in de winter is het ideaal! Wat mijn idee is, is om ná aankomende zomer mogelijk een porsche 944 aan te schaffen als project. Hij moet technisch wel in orde zijn (wat kleine problemen mag altijd, als hij motorisch maar echt goed is, en goed rijdt). Maar wat mij dan leuk lijkt is om die hele motorruimte ook weer tiptop in orde te maken. Alles schoonmaken. En wat nodig is schuren, polijsten, spuiten etc. Daarnaast maar meteen wat onderhoud uitvoeren zoals eventueel kleppen stellen als het geen hydraulische kleppen zijn, filters, spelingen controleren, etc. En als alles dan klaar is, dan kan ik eindelijk een droom waarmaken... rijden in een Porsche!

Hoe triest het ook is.., ik heb nog nooit in een Porsche (mee)gereden... En als ik dan straks eindelijk in een Porsche kan rijden, mijn eigen Porsche dan zelfs, dan zou dat echt helemaal geweldig zijn! Zo'n auto rijden is natuurlijk wel een stuk duurder dan mijn 125cc motor, die een verbruik heeft van 1:35, 1:40, en waarvan de onderdelen ook goedkoper zijn, dus misschien dat ik hem dan iedere keer een seizoen ga rijden, en dan weer de motor. Of de motor er misschien tijdelijk helemaal uit..

Daarnaast hoop ik hier nog veel meer informatie te winnen op het forum over Porsche, en ook specifiek van het model 944.
Wat mijn droomauto is? Geen 944, maar de 911 uit de jaren 80.... wát is die toch prachtig gevormd! Dat is toch wel een doel in mijn leven, die oude 911 in mijn bezit krijgen.. Zal voorlopig nog niks worden, omdat ze in aanschaf te duur zijn. Maar wanneer ik wat ouder ben, opleiding heb afgerond etc, dan zou die een warm plaatsje in de garage krijgen! Mocht ik het echt gaan maken in het leven, dan zou ik de 944 er bij willen houden als die nog in goede staat verkeerd(uiteraard met nodig onderhoud), als eerste auto. Maar vooral de Porsche panamera erbij zou geweldig wezen! Geweldige acceleratie met geweldig veel ruimte en luxe...! Interieur is echt een plaatje... die auto moet wel over de weg zoeven...

Nou, dat was mijn voorstel-introductie, weten jullie een beetje hoe en wat :wink:

Groetjess :thumleft:

13 dec 2013 20:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Bericht Re: Een Porschefan erbij!
Jongen van 19 jaar,
Welkom :ba:

Met dromen begint het. En dan stukje voor beetje vooruit :thumleft:

13 dec 2013 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Welkom, goede intro en die 911 komt er ooit wel zo te horen!

Gr,
G

13 dec 2013 21:27
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Welkom. Denk dat veel rijders hier dezelfde fase hebben doorgemaakt waar jij nu in zit.

Succes met het waarmaken van deze droom!

En wat betreft de eerste keer: er zijn genoeg evenementen in het land waar je van harte welkom bent.

En een keer meerijden? Dat zal dan ook wel goedkomen. Ik heb vorige maand mijn neefje (19 jaar) voor zijn eerste keer in een Porsche laten rijden.

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar!

13 dec 2013 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Marc, eh...achter het stuur of naast de bestuurder :?

En TS, Porscha, leuk verhaal!! (en nog bijna zonder taalfouten ook :) )
Op 19 jarige leeftijd was ik nog in opleiding op een instituut in Breda. Na drie jaren zakgeld (90 tot 120 gulden per maand) kreeg ik mijn eerste salaris in het vierde jaar (1202 gulden, wat een feest). Daarvan een oude Toyota 1000 gekocht, voor jonge mensen, zoals jij, nu een oldtimer. Maar een jaar later de MGB van de moeder van mijn toenmalige vriendin overgenomen. De eerste Porsche kwam eerst 32 jaar later......Maar tegenwoordig gaat alles wat sneller, en als je bovendien zelf sleutelen kunt gaat het nog wat gemakkelijker :D .

13 dec 2013 22:46
Profiel
Welkom, gaaf om je verhaal te lezen, dacht altijd een van de weinige te zijn van mijn leeftijd, die het virus al op zo jonge leeftijd te pakken heeft.
Als je een keer mee hebt gereden, of in mijn geval, zelf achter het stuur hebt gezeten van een Porsche, dan laat je het virus nooit meer los. :)
Kortom, waar een wil is een weg, en als ik jou ambitie zo lees, moet een 911 zeker haalbaar wezen in de toekomst.

Laatst bijgewerkt door Melvin19 op 13 dec 2013 23:00, in totaal 1 keer bewerkt.

13 dec 2013 22:48
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Welkom en volg je droom!!

13 dec 2013 22:54
Profiel WWW Facebook  Twitter 
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
jan-1 schreef:
Marc, eh...achter het stuur of naast de bestuurder :? .

Netjes achter het stuur. Na 15 km heb ik wel aangegeven dat de 911 niet gemaakt is voor het nieuwe rijden :mrgreen: .

Torretje was al door mij warm gereden.

13 dec 2013 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Moedig!!!!

13 dec 2013 22:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt voor de reacties en goede moed! :mrgreen:

Leuk om te zien dat dit een actief forum is met allemaal Porsche fanaten! Ook leuk dat er nog andere zijn van mijn leeftijd :thumleft:
Ik ga mij eens flink verdiepen in de 944, wat een leuk project kan zijn voor na aankomende zomer! Geen afgetrapt ding oid, maar is mooi om zo'n Porsche terug in showroom staat te krijgen! Laat de oude glorie herleven! :ba: En dan die enorme motorkap....geweldig!

Maargoed, dit is natuurlijk maar het voorstel topic. Ik ga het forum eens doorspitten

Groetjess

14 dec 2013 17:08
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Welkom :!:

Ik wil je niet gelijk wegjagen hier :mrgreen: maar HIER (klik op de oranje letters) zit een hoop specifieke 944 kennis :idea:

14 dec 2013 17:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Nou.., als het zo moet.. dan vertrek ik maar weer :cry:

Grapje :ba:

IK moet helemaal registeren om wat te mogen lezen op dat forum daar... bovendien zal het lang niet zo actief zijn dat forum denk ik...?
Maar genoeg topics hier over de 944 en zijn technische aspecten lijkt mij :cheers:

Bedankt voor je reactie!

PS: Wat ik mij trouwens afvraag.. zwaaien jullie Porsche-rijders nog onderling naar elkaar??
Op de motor groeten wij elkaar eigenlijk altijd wel, altijd harstikke leuk! Geeft ook een beetje 'broederschap' en hoort bij die 'cultuur'.
Maar hoe zit het eigenlijk bij de auto's en zo'n merk als Porsche?

14 dec 2013 17:58
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Welkom hier, ik heb twee maal een 944 gereden, eenmaal een Type I uit 1983 en eenmaal een Type II uit 1986. Het zijn zeer fijne auto's om mee te rijden, met een geweldige wegligging en degelijk in elkaar geschroefd.

Wel, omdat ze ondertussen wat ouder zijn, goed kijken of het een schadevrij exemplaar is, die ook de laatste jaren wel in de garage geweest is voor onderhoud.

Opletten of de distributie recent nog vervangen is, anders zelf doen ( je bent tenslotte monteur), let op de sluiting van de achterklep, die wil nog wel eens haperen. Verder zijn de draagarmen ook een wat gevoelig punt voor slijtage en redelijk kostbaar om te vervangen. Check als het een Targa is (= open dak, wat je er ook uit kan halen) of deze nog werkt en of er geen lekkage is.

Verder bestaan er boekjes met aankooptips en veel info over de auto en de types. Te verkrijgen bij de uitgeverij van Peter Morgan ( even Googelen).

Veel plezier hier en succes met zoeken!

14 dec 2013 18:14
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Porscha schreef:
PS: Wat ik mij trouwens afvraag.. zwaaien jullie Porsche-rijders nog onderling naar elkaar??
Op de motor groeten wij elkaar eigenlijk altijd wel, altijd harstikke leuk! Geeft ook een beetje 'broederschap' en hoort bij die 'cultuur'.
Maar hoe zit het eigenlijk bij de auto's en zo'n merk als Porsche?

Zijn diverse draadjes/meningen over: viewtopic.php?f=1&t=39045

14 dec 2013 21:17
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]