Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 3:25

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Even voorstellen en vraag nieuwe aankoop. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen en vraag nieuwe aankoop.
Hoi porsche liefhebbers,

Recentelijk ben ik in mijn zoektocht naar een roadster (Z4'tje) op een interessante mogelijkheid gevallen.
Namelijk het aankopen van een allereerste porsche. Dit weekend bijna gedaan, zeer mooie boxster van 6/2005 een 987 first edition (32000 km, 3x porsche onderhoud, goede staat) bij een porsche dealer.
Maar na wat zoektochtjes en rondneuzen op het internet natuurlijk op de alombekende IMS failure gestoten.
Nu heb ik een beetje schrik dat ik met een tikkende tijdbom ga rondrijden, en dat ik beter een minder high maintance Z4, 2,3i zou aanschaffen.
Maar na het horen van die motor en het testrijden ben ik helemaal verliefd op die boxster.
Is het te doen om hem toch te kopen, of kan je beter naar een nieuwere versie? (987II) Jammerlijk genoeg komt het budget dan toch wat in de problemen.

Hartelijk dank!

05 feb 2014 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Even voorstellen en vraag nieuwe aankoop.
Zou me daar niet zo druk om maken, dealeronderhouden, lage km-stand, rijdt en klinkt kennelijk goed. Alles kan kapot, wat dus niet wil zeggen dat het ook gebeurt.
Zoeken op internet naar mogelijke problemen, op wat voor vlak dan ook, is de beste manier om nooit meer iets te ondernemen.
Maar ja ik heb makkelijk praten, rij immers een zorgeloze bullitproof 996 ticking timebomb van de eerste generatie :mrgreen:

succes

06 feb 2014 16:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Zou zonder aarzelen een 987 uit 6/2005 aanschaffen. Rij al jaren Porsche, nooit iets gehad.

Eerst even warm rijden (3-4000 toeren), daarna (na 15 minuten), pas vol gas... :drive: dat wel....

07 feb 2014 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Die vraag over de IMS heb je ook hier gesteld..?

Ff dit topic daar niet mee vervuilen lijkt mij....en (andere reacties) beperken tot je even voorstellen

07 feb 2014 11:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Dankje voor de antwoorden!
Was idd ookal aan het denken, lezen op het net en dan doe je niets meer, ik werk in het ziekenhuis en als je daar teveel overleest dan kom je ook geen zkh meer binnen :) maar frequenties en % zijn zo onnauwkeurig.

Heb idd het ook gesteld op het andere deel van het forum, was niet zo duidelijk eerst. Maar wil zeker niet vervuilen.

In ieder geval ga ik morgen nog eens kijken! Ziet er goed uit. :)

07 feb 2014 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 550 Spyder
Schagen
Welkom. Al geslaagd? Heb net vandaag m'n Boxster te koop gezet. En bij mij is de IMS al vervangen, dus daar heeft ie geen last meer van. Zie tpoic viewtopic.php?f=10&t=40893. Is hij wat voor je?

Modificaties:
- Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint
- K&N High-Flow Air Filter

22 feb 2014 20:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]