Welkom! Leuk in Apeldoorn ben ik (werk)dagelijks te vinden voor de arbeid!
Zal eens een oogje openhouden voor een targa als ik daar een 964 voorbij zie komen (heb er tot nog toe nog geen 964 gezien ahum).
vwb de wijzerplaten. Eerst moet je de klokjes uit dashboard wippen met liefst iets van een plastic platte schroevendraaier (niet met ijzer van schroevendraaier direct in leer van je dashboard wrikken) en de stekkers aan de achterzijde losmaken. Je kan de klokjes zelf openen aan de zijde van de glaasjes (verzegeling zit aan de achterzijde, enkel bij de snelheidsmeter). Benodigd heden zijn een kleine, platte en scherpe schoevendraaier, schuurpapier, spuitprimer en zwarte lak. Met de schroevendraaier (probeer niet uit te schieten in je handen) kan je de ringen los 'pulken' door ruimte tussen de ring en de klok te maken waardoor op een gegeven moment de ring loskan. Daarna kan je de wijzerplaten vervangen voor nieuwe wijzerplaten die je geregeld hebt. Je moet hiervoor de wijzers eerst losmaken. Dit doe je door eerst een streepje aan binnenzijde klokjes te zetten op het nul-punt van de wijzers (positie waar de wijzers normaal staan als je de sleutel niet in contact hebt) en daarna de wijzers los te halen door ze recht omhoog van hun as te trekken. Nu kan je de wijzerplaten eenvoudig vervangen en de wijzers weer monteren (en voor de snelheidsmeter kan je nu direct de te positieve fabrieksweergave corrigeren
). Daarna kan je de ringen weer monteren en de gecreƫerde ruimte dichtdrukken met de schroevendraaier. Daarna kan je de ringen schuren en opnieuw zwart spuiten als je het helemaal goed wilt doen en de klokjes weer in dashboard doen. have fun
Edit: misschien heb ik nog een setje (zwarte, origineel uitziende) wijzerplaten voor je liggen. Meen dat het stickers zijn. Die op het originele transparante plastic gemonteerd kunnen worden dat in je klokken zit. Zeg het maar als je het wat vindt, dan kan ik wat foto's voor je maken vrijdag.