Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:47

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Nieuw lid 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Nieuw lid
Hi folks,

Liefhebber uit Apeldoorn sluit ( eindelijk) aan op het forum. Ben in het bezit van een donkerblauwe 964 targa uit 92. Doe graag mee aan toertochten en ritten voor goede doelen, heb alleen te weinig tijd. Moet binnenkort mijn wijzerplaten vervangen, iemand suggesties? Grt eduard

17 feb 2014 22:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Nieuw lid
Welkom hier! Altijd weer leuk, een nieuwe enthousiasteling erbij! En ja, tijd, dat zullen velen hier hebben. De meesten rijden geen Porsche door het nietsdoen! :wink:

En betreffende de nieuwe wijzerplaten: helaas, zo handig ben ik niet!

17 feb 2014 22:08
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Welkom :!:

Heb je Porschedials al eens bekeken :?:

Ik heb zelf nog geen gebruik gemaakt van hun diensten maar andere forummers wel

17 feb 2014 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Welkom hier
Weer iemand voor de targa club :thumleft:

17 feb 2014 22:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Welkom hier, 964 uit '92 = beste keus :cheers:

Porschedials is idd een optie. Ik heb daar verleden week zelf een nieuwe 'wijzerplaat' voor de snelheidmeter besteld. (moet nog wel binnenkomen)

Als je de zoekfunktie op dit forum gebruikt vindt je zeker een soort van handleiding hoe je de wijzerplaten kan vervangen. (ben zelf niet zo handig met links enzo)

Enne, alvast bedankt voor het plaatsen van de foto's van je Targa :mrgreen:

17 feb 2014 22:32
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Welkom, kom maar op met die foto's!

19 feb 2014 0:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Welkom! Leuk in Apeldoorn ben ik (werk)dagelijks te vinden voor de arbeid!
Zal eens een oogje openhouden voor een targa als ik daar een 964 voorbij zie komen (heb er tot nog toe nog geen 964 gezien ahum).

vwb de wijzerplaten. Eerst moet je de klokjes uit dashboard wippen met liefst iets van een plastic platte schroevendraaier (niet met ijzer van schroevendraaier direct in leer van je dashboard wrikken) en de stekkers aan de achterzijde losmaken. Je kan de klokjes zelf openen aan de zijde van de glaasjes (verzegeling zit aan de achterzijde, enkel bij de snelheidsmeter). Benodigd heden zijn een kleine, platte en scherpe schoevendraaier, schuurpapier, spuitprimer en zwarte lak. Met de schroevendraaier (probeer niet uit te schieten in je handen) kan je de ringen los 'pulken' door ruimte tussen de ring en de klok te maken waardoor op een gegeven moment de ring loskan. Daarna kan je de wijzerplaten vervangen voor nieuwe wijzerplaten die je geregeld hebt. Je moet hiervoor de wijzers eerst losmaken. Dit doe je door eerst een streepje aan binnenzijde klokjes te zetten op het nul-punt van de wijzers (positie waar de wijzers normaal staan als je de sleutel niet in contact hebt) en daarna de wijzers los te halen door ze recht omhoog van hun as te trekken. Nu kan je de wijzerplaten eenvoudig vervangen en de wijzers weer monteren (en voor de snelheidsmeter kan je nu direct de te positieve fabrieksweergave corrigeren :twisted: ). Daarna kan je de ringen weer monteren en de gecreƫerde ruimte dichtdrukken met de schroevendraaier. Daarna kan je de ringen schuren en opnieuw zwart spuiten als je het helemaal goed wilt doen en de klokjes weer in dashboard doen. have fun

Edit: misschien heb ik nog een setje (zwarte, origineel uitziende) wijzerplaten voor je liggen. Meen dat het stickers zijn. Die op het originele transparante plastic gemonteerd kunnen worden dat in je klokken zit. Zeg het maar als je het wat vindt, dan kan ik wat foto's voor je maken vrijdag.

Laatst bijgewerkt door Justin op 20 feb 2014 0:54, in totaal 4 keer bewerkt.

20 feb 2014 0:33
Profiel
PorscheForum Junkie
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
welkom prachtig 1992 964!
dat is precies de auto die ik zoek ;-)
kom maar op met een foto!

20 feb 2014 0:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]