Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 feb 2025 23:19

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
924S Le Mans 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 924S Le Mans
Hallo iedereen,

Ben al een tijdje lid, maar ik heb me nog nooit voorgesteld. Ik ben Leon (34 jaar) en al 15 jaar met het Porsche virus besmet. In ''99 heb ik mijn eerste Porsche gekocht: zilver-blauwe 924 turbo. Op het moment ben ik in het bezit van een rode 924S Targa (sinds 2001), een groene 924 Targa (sinds 2003) en een zwarte 924S Le Mans (sinds 2008). De laatste heb ik vrijwel volledig gerestaureerd (exterieur, interieur en technisch)... Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen...

Waarschijnlijk kom je me wel een keer ergens tegen, want ik ga regelmatig de Porsche evenementen af.

Groeten aan iedereen!

18 maart 2014 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Limburg
Bericht Re: 924S Le Mans
Welkom! Zo'n voorsteltopic schreeuwt om foto's!

18 maart 2014 19:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Welkom,
Ik kijk er naar uit 1 van de 924's te zien.

18 maart 2014 19:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik merk dat ik niet zo maar een foto kan uploaden naar het forum, dus ik heb maar even snel een foto in het smoelenboek gezet van Dinslaken 2011, toen de 924S Le Mans vers van de spuiter af kwam.

Afbeelding

PS Als iemand een plek weet waar ik foto's kan dumpen, dan hoor ik het graag...

18 maart 2014 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
'97 996 mk1 Carrera 2 M030 '81 928S
Noord-Limburg
Mooie collectie heb je, welkom.
Altijd leuk, wat meer transaxles tussen al dat 911 'geweld' :mrgreen:

18 maart 2014 19:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Er zijn inderdaad meer Porsches dan alleen 911s, maar bij het Porsche forum zitten gelukkig echte Porsche liefhebbers en die kunnen ook de non-911 waarderen. Ik heb zelf ook een 928 gehad, een S4 uit 1986, maar de kosten werden me een beetje te gek: heel veel electronica problemen gehad (motormanagement). Kortom heerlijke auto om te rijden, maar dan gaat de lol een beetje voorbij.

18 maart 2014 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
'97 996 mk1 Carrera 2 M030 '81 928S
Noord-Limburg
Alle typen worden zeker gewaardeerd hier idd :thumleft:

928 rijdt en klinkt geweldig nmm. En ja, het kost ook wat om het rijdende te houden. Heb de mijne nu zo'n 8 jaar en vrij in het begin de motor compleet laten reviseren, stuurhuis gedaan, nieuwe bekabeling. 2 jaar terug het interieur laten doen en dit jaar is de buitenkant aan de beurt.
Je moet centen achter de hand hebben/houden. Ik moet wel zeggen dat zodra alles in orde is (gemaakt :mrgreen: ) je volgens mij een bullet proof vehikel hebt. Dan is het een kwestie van netjes bijhouden.

Veel plezier met je 924's in elk geval!

18 maart 2014 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Welkom en mooie Le Mans (optie M755... :wink: :wink: :wink: ) ben er maar zuinig op, zijn er maar 980 van gemaakt (en zelfs maar 313 in zwart met turquoise).... :ba: :ba: :ba:

18 maart 2014 21:36
Profiel
Moderator
PF #57
924S Le Mans schreef:
PS Als iemand een plek weet waar ik foto's kan dumpen, dan hoor ik het graag...

mit het gratis irfanview verkleinen tot 1000 pixels lange zijde en dan gewoon in je eigen album (klik op het oranje 'album' bovenin de balk) dumpen. van daaruit kan je ze ook linken.

Welkom, 924 gek. Mooi stukje historie.

18 maart 2014 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
Targa911S1967 schreef:
Welkom en mooie Le Mans (optie M755... :wink: :wink: :wink: ) ben er maar zuinig op, zijn er maar 980 van gemaakt (en zelfs maar 313 in zwart met turquoise).... :ba: :ba: :ba:

... en 167 witte, dus samen 480 M-755. De andere 500 zwarte M-756 waren voor de VSA en kostten meer voor minder, want hadden geen elektrische zijspiegels, er was zelfs geen rechterzijspiegel, geen elektrisch targadak, ...

@924S Le Mans
Mooie verzameling, Leon, ben je soms op 924forum.nl ook? Heb je foto's van je M-755 bij uitlevering? Waren de flankstrepen in steunkleur turkoois en "Le Mans" er oorspronkelijk? Ik dacht dat die flankversiering enkel voor het VK was. Als ik eens veel tijd heb, wil ik ook wel wat foto's plaatsen van een Duitse witte zonder flankstrepen, door de eerste eigenaar. :lol: Ik denk dat die ook zo uitgeleverd is, maar kan het ook niet bewijzen. In ieder geval heeft de mijne ook een (oker)steunkleur op buitenrand velg. Je ziet er op internet ook wel met de rand van de "vingergaten" in steunkleur.

19 maart 2014 3:08
Profiel
PorscheForum Rookie
hendrik914 schreef:
... en 167 witte, dus samen 480 M-755. De andere 500 zwarte M-756 waren voor de VSA en kostten meer voor minder, want hadden geen elektrische zijspiegels, er was zelfs geen rechterzijspiegel, geen elektrisch targadak, ...

Helemaal juist en aangezien er ook nog eens ongeveer 75 afvallen met stuur aan de verkeerde kant, heeft het ook wel even geduurd voordat ik deze specifieke auto eindelijk gevonden had. Uiteindelijk heb ik een originele NL auto gevonden, geleverd door A-Point in Amsterdam. Verkopers en vorige eigenaar wisten niets van de auto, dus heb ik deze in mindere staat maar voor heel weinig gekocht.

hendrik914 schreef:
@924S Le Mans
Mooie verzameling, Leon, ben je soms op 924forum.nl ook? Heb je foto's van je M-755 bij uitlevering? Waren de flankstrepen in steunkleur turkoois en "Le Mans" er oorspronkelijk? Ik dacht dat die flankversiering enkel voor het VK was. Als ik eens veel tijd heb, wil ik ook wel wat foto's plaatsen van een Duitse witte zonder flankstrepen, door de eerste eigenaar. :lol: Ik denk dat die ook zo uitgeleverd is, maar kan het ook niet bewijzen. In ieder geval heeft de mijne ook een (oker)steunkleur op buitenrand velg. Je ziet er op internet ook wel met de rand van de "vingergaten" in steunkleur.

Ik heb inmiddels een aantal eigenaren gesproken en het lijkt er sterk op dat de Engelse autos standaard met de gekleurde gaten en stickers geleverd zijn en de andere met gekleurde rand en zonder stickers. In VK zijn de autos verkocht als Le Mans editie, maar ik weet nog steeds niet zeker of dat ook geldt voor de andere auto's. Ik heb de stickers uit VK laten komen, omdat ik daar een bedrijfje gevonden heb dat voor Porsche de stickers had gemaakt voor een witte variant (stickers uiteraard niet meer leverbaar origineel). Zij hebben in Engeland gezocht naar een zwarte en daar de blauwe kleur gemeten van de sticker. Kortom origineel waarschijnlijk zonder sticker geleverd, maar het is mooier met...

@hendrik914
Ik heb ook instaplijst stickers laten maken met Le mans erop, misschien ook leuk voor een witte... Als je info nodig hebt over stickers, dan moet je het maar laten weten... Duur was het allemaal niet... Uiteraard wil ik de witte ook wel een keer in het echt zien!!! :cheers:

19 maart 2014 11:29
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Welkom hier! Ik ben zelf ooit begonnen met een witte 924S en was daar zeer trots op. Heerlijke auto's en onverwacht snel. :drive:

19 maart 2014 12:14
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
924S Le Mans schreef:
In ''99 heb ik mijn eerste Porsche gekocht: zilver-blauwe 924 turbo.

Die combi zie je niet vaak (meestal met groen of rood). :thumleft:
(of bedoel je niet de two tone versie?)

19 maart 2014 12:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Welkom Leon, veel plezier aan en op dit forum.
Ik heb jouw Le mans in 2011 ook gezien in Dinslaken 8) ,
volgens mij was deze toen net gereed voor zover ik mij kan herinneren. :salut:

19 maart 2014 12:46
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
welkom, mooie collectie inmiddels! :thumleft:

19 maart 2014 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
Leon,

'k Heb de Porsche Service fiche van de M-755 op het 924forum.nl gezet.

Je verhaal komt overeen met wat ik al dacht (maar niet dierf schrijven :wink: ) en met http://www.werk924.com/index.php?option ... &Itemid=68 ; Die mensen hebben de flanellen zetelstof van de zwarte nog ter beschikking, de laatste meters voor de witte heb ik gevonden in Vlaanderen.

Er bestaan krantenartikels welke bewijzen dat de Spaanse M-755 als "Spirit" vermarkt zijn. Ik heb ook een e-bericht van Porsche Service, dat ze in Duitsland in ieder geval ook niet "Le Mans" noemden. De "Le Mans" is daar de 924 met 5-bak, 3kleurige streep met kleine "Le Mans" en moeilijk te kuisen spakenvelgen. Met bredere banden dan 195/65 heb je dan volgens mij een mooie(re) wagen met slechte(re) wegligging. Daarom mijn onderschrift.

We moeten idd eens elkaar met de wagens ontmoeten. Er is een groot (924,944,928,968) TACB treffen op de grote markt van Sint-Niklaas, het grootste oude marktplein van Vlaanderen. 'k Weet nog niet of ik ga, ben geen lid en schreef me ook nog niet in. Er is op 29 maart een 924forum-sleuteldag in Steenwijk. Op 5 april is er rollenbankmeting in Harskamp. Stuur maar een PB anders.

19 maart 2014 13:36
Profiel
PorscheForum Rookie
hendrik914 schreef:
Je verhaal komt overeen met wat ik al dacht (maar niet dierf schrijven ) en met http://www.werk924.com/index.php?option ... &Itemid=68 ; Die mensen hebben de flanellen zetelstof van de zwarte nog ter beschikking, de laatste meters voor de witte heb ik gevonden in Vlaanderen.

Dit stof heb ik opgevraagd bij hen, maar het is namaakstof (lijntjes liggen te dicht op elkaar). Ik heb het originele stof nog kunnen vinden en heb nog een extra meter liggen. Ik heb al het stof vernieuwd. Het enige werk wat nu nog rest aan het interieur, is een beter dashboard inbouwen. Het stof wat jij nodig zou hebben met oker lijntjes kun je in Duitsland vinden...

19 maart 2014 14:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Master Ken schreef:
924S Le Mans schreef:
In ''99 heb ik mijn eerste Porsche gekocht: zilver-blauwe 924 turbo.

Die combi zie je niet vaak (meestal met groen of rood). :thumleft:
(of bedoel je niet de two tone versie?)

Inderdaad two tone zilver met blauw. Ik heb alle onderdelen nog, alleen het chassis niet meer... Er zat destijds te veel werk aan, maar nu heb ik daar toch wel spijt van... :bang: :bang: Mijn volgende project gaat 100% zeker een 924 turbo worden, maar de spoeling wordt dun...

19 maart 2014 14:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]