Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:02

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Eindelijk na al die tijd dan toch een Porsche! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Eindelijk na al die tijd dan toch een Porsche!
Beste Porsche fanaten,

Ongeveer twee jaar geleden wilde ik al graag een Porsche hebben maar het is er maar telkens niet van gekomen. Heb in deze tijd dan ook om het half jaar mijn auto ingeruild op telkens een ander. En een paar dagen geleden was iemand enthousiast over mijn auto en wilde deze graag ruilen tegen zijn Porsche Cayenne uit 2008!!!
Ik heb gelijk het een en ander aan research gedaan en kwam tot de conclusie dat een Cayenne uit 2008 (3.6) een redelijk betrouwbare auto is en dat de ''kinderziektes'' min of meer opgelost waren.

Uiteraard heb ik een uitgebreide aankoopkeuring laten doen en de Cayenne was er met vlag en wimpel uitgekomen.

Dus het was al snel handjeklap en wegrijden.

Na een week rijden kan ik het volgende melden ben ik nog steeds erg blij. En elke keer als ik er naar kijk krijg ik al een glimlach op mijn gezicht :)
Het verbruik is ongeveer 1:8.5 (ik ben echt een rustige rijder en doe stiekem ook wel mijn best om de benzine rekeningen niet al te erg te laten worden :oops: ). Ik moet wel eerlijk toegeven dat het infotainment systeem slecht is voor een auto uit 2008. Zeker de bestemming invoeren neemt gewoon heel veel tijd in beslag.
Ook verbaast het mij dat er geen licht en regensensor op de auto zitten :shock: dit is toch echt even wennen want ik vergeet elke keer om de lampen aan en uit te zetten, en het vergeten van het uitzetten gaat uiteraard gepaard met de gruwelijk irritante piep die de auto dan geeft.
De auto is niet voorzien van luchtvering en daar ben ik aan de ene kant erg door teleurgesteld en tegelijkertijd ook ontzettend blij om. Het schijnt bijzonder lekker te rijden en is een coole gadget maar ik heb ook begrepen dat dit redelijk gevoelig kan zijn en een duur grapje kan worden bij de garage :flush:

Ik heb veel reacties gelezen over mensen die de 3.6 te langzaam vinden. Zelf vind ik de auto toch wel redelijk rap en meer dan vlot, maar dat zal wel liggen aan het feit dat ik niet echt sneller gewend ben.

Uiteraard probeerde ik er ook mee te "offroaden", maar dit kwam niet veel verder dan de plaatselijke grasveldjes en stoepjes onveilig te maken. Ben wel benieuwd hoe de auto daadwerkelijk in de modder presteert. Zal ik vast nog wel een keer achter komen :)

Het is een auto met 175000, is volledig onderhouden met aantoonbare historie en is nederlands geleverd.
Al om al: ik ben heeeeeeeel blij om mijzelf nu Porsche eigenaar te kunnen noemen!!!

PS

Hoe kan ik een foto toevoegen? Heb al veel geprobeerd maar kom er niet helemaal uit :P

17 apr 2014 0:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Eindelijk na al die tijd dan toch een Porsche!
Van harte! Mooie aankoop hoor.

Ik gebruik meestal een site als plaatjesupload oid en plaats de links hier in de berichten.

Suc6

17 apr 2014 8:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Veel plezier met het baggeren door de modder....als het er van komt :wink:

17 apr 2014 8:53
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Allereerst feli!!!!!

img aanklikken, dan hier tussen je foto (eerst in prive album uploaden) aanklikken door in dat fotoalbum je foto te selecteren en met rechtermuis de eigenschappen (de link met "adresgegevens") te plakken

c'est tout!

:D :D

17 apr 2014 9:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]