Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:42

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Cayman 981 2.7 PDK verkocht; er komt een GTS!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Cayman 981 2.7 PDK verkocht; er komt een GTS!!
[update 10 oktober 2014: de gekte heeft toe geslagen. Noem het enthousiasme over de huidige en verlangen naar meer; ik heb me georienteerd op een Cayman GTS, :shock: alles wat hier volgt blijft echter onverkort waar; ik was nog steeds heel erg blij met mijn 2.7 en ondanks dat heb ik 30-9 een GTS besteld :D ]

Start april 2013:
Er is witte rook, zoals al iemand opmerkte! :ba: Geen idee waar ik dit nieuws beter kwijt zou kunnen :scratch: vandaar dus maar hier :salut:

Na een boeiende onderhandeling ben ik met PCG tot een deal gekomen die voor beide naar tevredenheid is (zeggen we allebei :mrgreen:). PCL heb ik bedankt voor hun prima inzet :res: (m.n. circuitervaring in Lelystad was super!), prettige ontvangst en verdere begeleiding, maar tevens aan gegeven dat PCG het net wat beter heeft gedaan. :thumleft:

Wat is het geworden? Een Cayman 981 2.7 PDK, Lakzwart, Leren interieur bi-color barnsteenoranje/agaatgrijs, Sportstoelen Plus, Stoelverwarming, Cruise control, 2-zone klimaatregeling, Rokersuitvoering, Licht design pakket, Vloermatten, Sound Package plus, PCM, Mobiele telefoon module , ParkAssist front + rear, PASM, Porsche Torque Vectoring (PTV), :drive: Dimmende spiegels + regensensor, Inklapbare spiegels, Bi-Xenon met PDLS, 20" Carrera S wielen, Winterset 19" Boxster S (oktober), Slotbouten, Voorspoiler onderlip gespoten in wagenkleur, Kentekenplaat in plastic bak onder de neus (dat wordt zoooooo mooi!). :D

Verwachting t.a.v. levering: begin juni. :cheers:
Concessie mijnerzijds: mijn huidige Cayman S 987 3.4 PDK lever ik binnenkort al in. :shock:
Even ontwennen om dan opnieuw te kunnen genieten. 8)
Verwacht ook wel een therapeutische werking want de daling in vermogen is wel merkbaar, zeker als je van mijn huidige (320pk) in de 2.7 (275pk) stapt. :wink:

Uiteraard volgen t.z.t. foto’s……voor nu rest me alleen heel veel geduld te hebben :D

Laatst bijgewerkt door Porcay op 10 okt 2014 17:13, in totaal 2 keer bewerkt.

27 maart 2013 14:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Wiite rook: Cayman 981 2.7 PDK
Proficiat Porcay met je nieuwe mooie Cayman. :cheers: Jammer dat er geen Sportchrono opzit, maar dit kan altijd achteraf nog eventueel (retrofit). Is zeker te overwegen waard, maakt een monster van je PDK bak... Zal ook je vermogensverliesgevoel grotendeels compenseren! :salut:

27 maart 2013 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Ontbreken Sportchrono is zeer bewuste keuze @de911gek. :D
Zowel mijn eigen beleving als die van enkele anderen is dat SCP mede i.v.m. rijgedrag en -wensen geen enkele toegevoegde waarde heeft; het maakt de auto onnodig nerveus en zaken als launch control en klokje vind ik sowieso van ondergeschikte waarde (zie ook het topic over 'de (on-)zin van opties op de 981'). :roll: Daarbij heeft de 981 wel standaard een Sport stand en heb ik bewust PASM en PTV genomen. :drive:

Voordat iemand het opmerkt: het ontbreken van Power Steering Plus is ook een bewuste keuze en een van de redenen om nu een nieuwe te kopen; je ziet bij de dealers vrijwel alleen auto's die het wel hebben. :bang:

27 maart 2013 15:07
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Leuk verhaal! Prachtige auto heb je uitgekozen.

Heb je misschien configurator plaatjes die je alvast hier zou kunnen plaatsen? Kunnen we toch alvast een beetje kijken.

27 maart 2013 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Wow man! Proficiat :cheers:
Dat worden een paar lange maanden :shock:
Eind goed, al goed :D

27 maart 2013 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
En nu maar aftellen .......

Weet je , voorpret is ook leuk . Succes !!

27 maart 2013 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
RichardP schreef:
Heb je misschien configurator plaatjes die je alvast hier zou kunnen plaatsen? Kunnen we toch alvast een beetje kijken.

U vraagt, wij draaien :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

..... :oops: hoop dat het werkt want op mijn scherm ziet het er even beroerd uit.....vanavond maar even checken, nu even druk.

Edit: eens even kijken of ik dezelfde plaatjes als RachardP kan laten zien :wink:

Laatst bijgewerkt door Porcay op 27 maart 2013 19:22, in totaal 1 keer bewerkt.

27 maart 2013 16:12
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Ik denk dat dit ze zijn (uit je persoonlijke album gehaald):

Afbeelding Afbeelding

Zoals verwacht, ziet er goed uit! :thumleft:

27 maart 2013 16:30
Profiel
PF #911
België
Dus je ruilt nu al je wagen in, zit vervolgens ettelijke maanden zonder wagen om dan met een flinke som extra geld over de brug te komen voor een wagen met minder vermogen dan je initieel had... Jij kan sterk onderhandelen zeg! :mrgreen: :wink:
Geintje! Congrats ziet er fraai uit, altijd leuk wat nieuws te bezitten zeker als je ze nog quasi niet ziet rondrijden!
Ex: Elise S1 111S

27 maart 2013 17:16
Profiel WWW
Gaaf Porcay. Zeker dat interieur 8)

27 maart 2013 18:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
erg leuk bericht, alvast gefeliciteerd...ik verwacht wel een uitvoerige foto sessie met beeld en geluid film zodra je 'm hebt! (en daar zal ik niet de enige in zijn)

27 maart 2013 18:03
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
congrats, alle lof voor je keuze!

ben net als Caelin erg benieuwd naar picas straks en een uitvoerige beschrijving van de eerste kilometers!

en nu maar wachten :bounce:

Laatst bijgewerkt door mbembe op 28 maart 2013 20:51, in totaal 1 keer bewerkt.

27 maart 2013 18:48
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Mooi man, gefeliciteerd :thumleft:

27 maart 2013 19:05
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Gefeliciteerd! Ik houd wel van een aparte interieurkleur :mrgreen: Benieuwd hoe dat er IRL uitziet.

27 maart 2013 19:21
Profiel
M140i
Mooi zeg, gefeliciteerd! De Cayman is een erg mooie auto geworden :ba: :cheers: :drive: :thumleft:

27 maart 2013 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Mooie wagen, vooral de kleur keuze van je interieur, :thumleft:

27 maart 2013 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Dank voor jullie reacties :D :salut:

De interieurcombi is precies een van de belangrijkste redenen dat ik nieuw koop.......tweedehands zul je veel zwart aantreffen, niks mis mee (heb ik nu ook), maar voor mij is dit de gelegenheid om een eigen voorkeur te kiezen. Volgens mij wordt het prachtig. Daar was ik vrijwel zeker van o.b.v. de configurator en al helemaal toen ik bij PCL een hagelnieuwe Boxster zag waar een klant net als ik deze interieurcombi heeft. Super! :D

Foto's zullen zeker volgen, filmpjes mag een ander doen.....ben geen cameraman :roll:

27 maart 2013 22:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Porcay schreef:
Ontbreken Sportchrono is zeer bewuste keuze @de911gek. :D
Zowel mijn eigen beleving als die van enkele anderen is dat SCP mede i.v.m. rijgedrag en -wensen geen enkele toegevoegde waarde heeft; het maakt de auto onnodig nerveus en zaken als launch control en klokje vind ik sowieso van ondergeschikte waarde (zie ook het topic over 'de (on-)zin van opties op de 981'). :roll: Daarbij heeft de 981 wel standaard een Sport stand en heb ik bewust PASM en PTV genomen.

Stond er even niet bij stil dat de sportknop idd standaard is op nieuwe autos met PDK. Dat maakt idd het Sport Chrono pakket veel minder interessant als extra. Bij mij was het even anders: PDK zonder sportknop en dat gaat echt big time ten koste van de sportiviteit. Ayway enjoy je nieuwe Cayman en dat de komende weken/maanden maar snel voorbij mogen vliegen voor je :thumleft:

27 maart 2013 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Porcay,

Ook hier proficiat en idd een exclusieve auto die Cayman. Kleur is idd opvallend en ben idd benieuwd naar IRL.
Ben benieuwd naar kenteken in de 'bak'. Vonden ze bij PCE niet zo een goed plan maar daar zouden ze wel eens vies naast kunnen zitten :cheers:

Ik neem mijn 981C morgen voor ritje Dld.

28 maart 2013 1:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
de911gek schreef:
Stond er even niet bij stil dat de sportknop idd standaard is op nieuwe autos met PDK.

De sportknop zit standaard op alle 981Cayman modellen, PDK en MT. Bij MT merk je duidelijk een veel directere reactie op gaspedaal en lijkt meer geluid te maken. Dat laatste kan puur gevoel zijn.

28 maart 2013 1:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Sinds half een vanmiddag ben ik Porscheloos....... 'My first little Porsche' 8) ingeleverd bij PCG. Keurig belangrijkste deel inruil betaald gekregen :thumleft: (rest als aanbetaling) en nu afwachten totdat nieuwe geleverd gaat worden.

Productieweek 23, aflevering in Heteren week 25, is nu de planning.........wordt spannend of ik 'm net voor mijn vakantie heb. Mark zal er in ieder geval alles aan doen! Toppie! :cheers:

12 apr 2013 13:31
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Damn porscheloos... :cry:

Nog een paar weekjes wachten! :ba:

12 apr 2013 17:34
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Krijgt ie wel wat voor terug.. :thumleft:

12 apr 2013 17:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Proficiat!!!

Heel knappe wagen!

12 apr 2013 18:41
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
sportknop. wtf.

12 apr 2013 18:45
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 176 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende