Voorstellen skywalker76 - 996.2 2002
Hallo,
Als kind speelde ik met een zwarte Porsche van Bburago en langzaamaan werd het tijd de garage te vullen met een 1:1 exemplaar. Na veel zoeken, kijken, lezen (porscheforum!), informeren, proefrijden etc. viel de Boxster S af. Met 1.89M. pas ik er net niet goed in.
De keuze is gevallen op een 996 facelift, 3.6L met 320 pk. Natuurlijk zwart - zwart zoals de auto uit mijn jeugd en handgeschakeld. De auto is zomer 2002 door Pon Leusden geleverd en heeft slechts 81.000 KM op de klok. Deze "Sally Carrera" heeft af fabriek o.a. de XLF "klappenauspuff" en het M030 sportonderstel. De vorige eigenaar werkte veel internationaal, waardoor de auto veel stil heeft gestaan. Ik heb een AKK door PCM laten doen met een redelijke lijst aan achterstallig onderhoud maar gelukkig geen grote problemen; geen schade, originele motor, originele lak, kloppende KM-stand, geen olie-lekkages. In de basis een nette auto.
Vanuit Zuid Limburg, waar de auto te koop stond, heb ik haar meteen naar vd Gugten Bodegraven gereden, waar Johan en zijn team alle achterstallige punten aangepakt hebben en preventief het IMS lager, de AOS en de koppeling vervangen hebben.
Inmiddels heb ik op internet een set originele tweedelige 18 inch SportDesign velgen gevonden, die Velgenservice Oss binnenkort gaat opknappen. Verder denk ik nog over een Aero / GT3 voorbumper en sideskirts (geen spoiler). En een Bilstein / Eibach schroefset. En Recaro Pole Position stoelen. Anyway, er blijft altijd genoeg over om van te dromen. Maar nu eerst veel rijden!