Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:32

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Even voorstellen / op zoek 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen / op zoek
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Rick en ben nog niet in het bezit van een Porsche. Ben al enige tijd op zoek, maar kan nog niet helemaal beslissen wat ik wil. Ik wil eind van het jaar een Porsche kopen, welke ik dan als privé auto ga gebruiken. (Nieuwe zakelijke auto alleen zakelijk gebruiken). Ik ben op zoek naar Porsche 911 997 en twijfel of het een cabrio moet worden (auto kan ik niet kwijt in de garage).

Tips en informatie is dus welkom en vandaar dat ik me regelmatig op het forum zal melden.

Groeten van de toekomstige Porsche rijder Rick.

21 jun 2015 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Even voorstellen / op zoek
Welkom Rick, een 997 is een mooie Porsche om mee te beginnen. Indien de auto buiten staat, is een coupé misschien beter, maar aan de andere kant, kan de Kap van een 997 buitenstaan wel hebben.

Binnen de mogelijkheden van een 997 heb je nog veel keus, van een basis 997 coupé tot een 997 GT2 RS. Dus een extra onderzoek binnen dat kader is gewenst. Een paar tips ( subjectief ) van mijn zijde. De smalle 997 is erg fraai, de bredere 4S meestal fors duurder. Model jaar 2009 is te prefereren boven de oudere. Als je voor een daffedil gaat ( 997 met automaat) dan is de PDK te prefereren voor de tiptronic, maar het beste is een handbak.

Goede opties zijn: Sport onderstel, sportuitlaat, sportstoelen, verkorte schakelweg, mechanische sper (Zeldzaam), volledig traceerbaar onderhoud (dat gedaan is). Bepalen wat je budget is voor aanschaf en daarna je budget voor onderhoud. Ga bij regelmatig gebruik uit van € 3K per jaar.

21 jun 2015 18:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Top,dankje wel voor je reactie en je advies. Zal ik zeker meenemen in mijn aankoop overweging. Ik zat zelf inderdaad te denken aan 1 vanaf 2009. Mijn voorkeur heeft wel een automaat. Kan jij mij uitleggen waarom een schakelbaar beter is? De 4s vind ik heel mooi. (Turbo ook maar budget is dan een probleem). Genoeg keus maar hoe pik je de goede eruit :)

21 jun 2015 20:25
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
welkom! en ik zou zeggen PDK als je toch zoekt vanaf 2009... rij maar eens met een handbak en PDK en daarna weet je precies wat JIJ wil. gewoon proefondervindelijk vaststellen.

22 jun 2015 12:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
tenzij je enorm van twee voeten - drie pedalen werk houdt en geniet van een perfecte terugschakel actie met tussengas etc zou ik pdk prefereren boven handbak, maar wat de poster hierboven al zei -> bepaal zelf.

sport uitlaat is wel een enorme aanrader boven alle andere opties. Anders klinkt een 997 wel erg tam. MKII is - mits budget het toelaat - ook een aanrader ivm de nieuwe dfi motor. (dus geen plof)

23 jun 2015 23:22
Profiel
LEEUWARDEN
Wat je keus ook zal zijn geniet van de zoektocht en Welkom!

24 jun 2015 19:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt voor de informatie. Een sport uitlaat gaat hem zeker worden. De zoektocht is al een feest, dan straks een aantal proefritten maken zodat ik weet wat mijn voorkeur is en daarna heerlijk genieten van een jongensdroom die uitgekomen is.

25 jun 2015 9:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]