Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 10 apr 2025 16:29

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Nieuw forumlid :) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Nieuw forumlid :)
Ik wil mij bij dezen even voorstellen. Ik (41j) woon met met vriendin en mijn twee kinderen in de omgeving van Tilburg. Ik ben van oudsher een autoliefhebber en heb al verschillende leuke auto's gereden maar dat waren altijd 2-zitters (o.a. TVR, Donkervoort e.d.) De Porsche 911 heeft altijd hoog op het lijstje gestaan, maar heb er nog nooit een gehad. Momenteel ben ik serieus op zoek naar een mooie, goed onderhouden Porsche 911 want mijn kinderen willen ook wel eens mee :D
Mijn voorkeur gaat uit naar een handgeschakelde 996 Turbo (die power is wel erg verslavend). Ik weet alleen nog niet of de 996 Turbo qua onderhoudskosten haalbaar is. Ik lees hier en daar dat het onderhoud nogal kostbaar kan zijn. Mogelijk kan ik via dit forum wat leren van de ervaringen van anderen...Ik ben van plan om maximaal 5k km per jaar te rijden, want het zullen veelal plezierritten worden/weekendje weg.

07 jul 2016 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: Nieuw forumlid :)
Welkom op het forum. Als je zoekt, staat er op het forum al heel veel info. Veel plezier met je zoektocht en met je toekomstige 996. :thumleft:

07 jul 2016 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Welkom en succes met de zoektocht naar je 996 Turbo.
Met het juiste budget moet dat lukken.
(Wat centjes in reserve voor eventuele reparaties is geen overbodige luxe).

07 jul 2016 18:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Welkom en veel plezier op het Forum gewenst.

07 jul 2016 18:33
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Welkom!
Tja, onderhoud. Een "gewone" 996 zal met rond de 2000 € per jaar makkelijk te doen zijn, gezien hoe weinig je denkt te rijden. Tenzij het 5000 circuit-kilometers zijn natuurlijk :drive: :mrgreen:
Ik zit met m'n 986 (veel 996 onderdelen) op ca 1500 en dan rij ik ruim 10.000 per jaar. Dus laat een turbo nu eens tussen de 2000 en de 2500 zitten.
Maar je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben met onderhoud, en een goede AKK (aankooppkeuring) helpt enorm.
Succes met zoeken, hou ons op de hoogte!

07 jul 2016 18:44
Profiel
Welkom veel plezier met de zoektocht en met je toekomstige P :-)

07 jul 2016 18:50
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Welkom! Geniet van het zoeken, een paar centjes achter de hand en het moet lukken

07 jul 2016 21:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop straks een forumlid te zijn met een Porsche :drive:
Het gaan geen 5000 circuit km worden :D Gewoon wat mooie toer kilometers om mooie dagen.
Ik zie dat veel Porsches 996 Turbo's te koop staan met een km stand zo rond de 110.000 - 130.000 km. Zie o.a. de 996 turbo coupe bij Prins exclusief en Rennspeed en Vlasblom.
Is dat naar jullie mening gewoon een km stand die bij de leeftijd van de auto past, of staat er groot onderhoud (turbo's e.d) voor de deur en worden ze daardoor te koop aangeboden?

07 jul 2016 22:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Een turbo kan uiteraard kapot gaan en zijn best prijzig. Ik geloof niet dat daar een bepaald aantal km voor staat.
Vind die bij prins netjes geprijsd, maar een echt koopje verwacht ik daar niet snel. Hebben altijd wel erg veel moois staan. :thumleft:

07 jul 2016 22:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
zo'n beetje rond de 150k kunnen de turbo's aan vervanging toe zijn. dat kost je 3k of zo. Er zijn vast goedkopere opties niet echt in verdiept nog.

De motor van de 996 turbo is de mezger en die is bullitproof dus los daarvan is het een zeer betrouwbare auto/motor. Ik zou me er niet al te druk om maken zeker niet als je er toch bijna niet in gaat rijden (5k per jaar? jeetje man koop een golfkarretje ;))

07 jul 2016 23:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]