Auteur |
Bericht |
Koen_J
|
Even voorstellen en Cayman S gekocht!! Foto's pagina 3
Nou Hallo allemaal, bij deze wil ik me graag even voorstellen. Ik ben Koen, 32 jaar oud en woonachtig in Amsterdam Eigenlijk al sinds ik me kan herinneren een Porsche fan, maar nu gaat de droom toch eindelijk uitkomen. Een kleine greep uit mijn autoverleden: - Peugeot 106 GTI - Peugeot 306 GTI - Audi A3 1.8T - Audi S4 2.7bi-turbo - BMW M3 3.2 Coupe - Audi A8 4.2 (D3) - Renault Clio V6 Maar net zoals velen altijd geroepen, voor mijn 30ste rijd ik een Porsche! Helaas door niet nader te noemen redenen zit hier een beetje vertraging in. Echter is nu toch de tijd aangebroken om te gaan oriënteren in de aankoop van een Porsche. De keuze is toch gevallen op een Cayman S 2006-2009, de 911 gaat wel komen als het virus zich helemaal verspreid heeft Nu ben ik dus zoekende naar een mooie Cayman S, op internet staan natuurlijk wel een paar leuke exemplaren, maar mochten jullie "aanraders" of natuurlijk ook "afraders" hebben, dan hoor ik het graag.
Laatst bijgewerkt door Koen_J op 09 maart 2016 16:38, in totaal 3 keer bewerkt.
|
17 aug 2014 11:38 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Even voorstellen en zoekende naar een Cayman S
welkom! heb je nog specifieke voorkeur? Ik zou (uit ervaring ) zegen: - handbak - PSE (sportuitlaat met knopje) of aftermarket en wellicht PASM stoelverwarming vind ik altijd wel fijn maar is voor 400,- ofzo later ook in te bouwen dus mwah. Ik weet ook niet wat je budget is? Op autotrack staan er wel 'n paar o.a. een grijze met wel aardige opties (is import dus historie ff goed checken ik zou niet voor andere import dan DE gaan maar dat is persoonlijk) Anders bij de oosterburen kijken en zelf importeren - heb ik zeer goede ervaringen mee tot nu toe (wel v/d p dealer beide keren)
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
18 aug 2014 9:26 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Welkom Koen. Indrukwekkend stukje autoverleden... Sccs met de zoektocht!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
18 aug 2014 9:30 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
| | | | caelin schreef: welkom! heb je nog specifieke voorkeur? Ik zou (uit ervaring ) zegen: - handbak - PSE (sportuitlaat met knopje) of aftermarket en wellicht PASM stoelverwarming vind ik altijd wel fijn maar is voor 400,- ofzo later ook in te bouwen dus mwah. | | | | |
welkom! ik zou (uit ervaring ) zeggen: - Tip of beter nog PDK - PSE (sportuitlaat met knopje) - PASM - geen stoelverwarming kortom rij zelf met de verschillende optie en kies wat het beste bij jou past
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
18 aug 2014 12:50 |
|
|
Koen_J
|
Mijn eisenlijst desbetreffende de Cayman S is eigenlijk niet zo lang, hij moet gewoon aan het volgende voldoen: - Handbak - <100.000km - Dealer onderhouden (binnen of buitenland geen bezwaar) - +/- €27.500 Wensen genoeg, natuurlijk is PASM en het PSE systeem leuk, maar geen pre. Uitlaat kan altijd aftermarkt nog vervangen worden. Verder twijfel ik wel een beetje over de kleur, heb een aantal knal rode te koop zien staan, vind ik wel bij de auto passen. Echter bij rood ben ik toch altijd bang dat de kleur naar verloop van tijd vaal wordt. Zwart in combinatie met de meer spaaks velgen vind ik helemaal top. De onderstaande Cayman S staat al een tijdje te koop, wellicht dat jullie er meer van weten. Geïmporteerd uit Luxemburg en vervolgens bij Porsche Dealers in onderhoud geweest. http://link.marktplaats.nl/m832594112
|
18 aug 2014 17:26 |
|
|
Stephan Hoekstra
964 Carrera 2In de buurt van Drachten
|
Welkom Koen! Mooie wagen, zo'n Cayman S. Misschien is dit wat? http://www.autowereld.nl/porsche/cayman ... /foto.html
|
18 aug 2014 23:05 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Die rode ziet er wel oké uit. Zit ook aardig in de opties met pasm en sport chrono, cruise control etc. En volgens mij de sport stoelen (al zijn ze niet electrisch verstelbaar zo te zien-althans, maar deels). Zit ook een aftermarket uit laat op en aftermarket velgen. Dat laatste ben ik persoonlijk niet zo kapot van maar als je het mooi vindt maak het niet uit (zou wel kijken of je de originals nog kan achterhalen - en waarom zijn ze gewisseld?)
AKK laten doen en ermee rijden om te zien of het wat voor je is!
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
19 aug 2014 9:20 |
|
|
Koen_J
|
De aftermarket velgen zijn ook totaal niet mijn smaak, en naar mijn mening horen er ook originele Porsche velgen op. Wat ik mooi vind is toch wel het volgende.. De grijze Cayman S welke bij Vema te koop staat ziet er wel oké uit, echter het "1-tje" op het kenteken stoort mij enorm Wellicht dat iemand meer weet te vertellen over de auto, alle tips zijn meegenomen..
|
19 aug 2014 9:33 |
|
|
hansgpjansen
993 4S
|
Je zou kunnen overwegen om er een uit de VS halen - klinkt enger dan het is.........Weissach in Connecticut is een goede broker - ken Phil goed, 100% betrouwbaar..........vertegenwoordigt meest Porsche eigenaren met veel $$$ dus altijd goede auto's.........heeft nu een mooie staan, weliswaar geen S maar voor zo'n 20K euri staat hij voor je deur...... http://www.weissachautohaus.com/cars/13 ... 0602B.htmlSucces!
|
19 aug 2014 10:08 |
|
|
DennisvdB
|
Ja Hans, weliswaar geen S, maar zelfs geen Cayman... Duh
|
19 aug 2014 10:17 |
|
|
hansgpjansen
993 4S
|
Is Cayman met open dakje - Phil heeft overigens ook regelmatig Caymans, al vind ik de witte die hij nu heeft niet zo bijzonder.....
|
19 aug 2014 11:24 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
er staan er in NL en B best wel wat te koop en in Duitsland helemaal. dus om 'm nu uit de VS te halen....
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
19 aug 2014 12:45 |
|
|
Koen_J
|
Mijn zoektocht zal zich ook beperken tot NL en DE, aangezien ik de auto toch eerst wil zien, rijden en een AKK wil laten doen. Staat nog wel een leuke zwarte Cayman S in Amsterdam te koop, alleen is het een tiptronic en dat heeft niet mijn voorkeur en de velgen zijn een no-go! http://www.autotrack.nl/tweedehands/porsche/cayman/12064720
|
19 aug 2014 17:36 |
|
|
Sid86
Den Haag
|
Die velgen zijn origineel Porsche. Poedercoat je voor 250,00 eu terug naar helemaal zilver + winterbanden eromheen. Een leuke 19 inch set is wel te vinden voor 1500,00 eu, is dat ook weer geregeld Succes met de zoektocht!
|
21 aug 2014 23:37 |
|
|
Koen_J
|
Dat is helemaal waar, alleen zal een tiptronic mij niet gaan bevallen ben ik bang.
|
22 aug 2014 11:33 |
|
|
Blaserlou
jain de Krimpenerwaard
|
Rood vaal? daar houd jij hem niet lang genoeg voor
_________________________________________ --Disturbing the peace since 1975--
|
22 aug 2014 11:41 |
|
|
Koen_J
|
Hehe, zou ik dan de overstap naar een 911 al gemaakt hebben Mijn ervaring met rode auto's is gewoon niet zo goed, maar zoals ik verneem hoef ik daar bij een porsche niet ban voor hoef te zijn..
|
22 aug 2014 12:29 |
|
|
skeijmel
|
spaar door voor een gen2 je wilt geen plofblok met ims fail
_________________________________________ Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD
|
24 aug 2014 0:36 |
|
|
Koen_J
|
Zijn er veel problemen met de zogenoemde "plofblokken" bij de Caymans?
Kan hier eigenlijk niet zoveel over vinden namelijk.
|
24 aug 2014 10:24 |
|
|
skeijmel
|
google maar op cayman ims failure http://theimsguardian.com/ims-failures-explained/ <--- hier leggen ze het uit
_________________________________________ Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD
|
25 aug 2014 14:23 |
|
|
Koen_J
|
Thnx voor de info.
Zie dat de 2.7 Gen1 ook gebruik maakt van een M96 onderblok, anders was dat nog een oplossing geweest. Betrouwbaar moet de Porsche wel een beetje zijn gezien het feit dat ik deze als Daily Driver ga gebruiken.
|
25 aug 2014 15:53 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Ik wil eigenlijk ook wel eens upgraden naar een turbo....
|
26 aug 2014 22:06 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
heb er zelf één gehad. Caymans gevoelige IMS Lager alleen bij hardcore circuit gebruik. IMS is fixed (2007+) en dat mag geen probleem zijn. De cylinder wand scheur acties zoals bij de 996/997mk1 voorkomen heb ik nog niet voorbij zien komen voor 'n Cayman....TENZIJ....deze met slicks of écht serieus op het circuit gebruikt is. Dit komt dan omdat de cayman een probleem krijgt bij veel g-krachten om de olie fatsoenlijk rond te pompen. Dus voor plof geen zorgen maken met cayman (s).
|
26 aug 2014 23:47 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Juist omdat risico minder was heb ik Cayman S genomen ipv 996/997. Cayman S heeft laagste pk/l verhouding, dus wat dat betreft ook niet maximaal gestresst blok.
|
27 aug 2014 21:10 |
|
|
skeijmel
|
Plofblok is misschien ook het verkeerde woord. ims failure. en nog een paar kleine bugs ook heeft de gen 1 een ander olie systeem en is inderdaad mindergeschikt voor de echt sportieve rijder. (ik wil je niet bang maken maar wel goed informeren) zeker als je een wat exotischere auto koopt lees je heel goed in, een ferrari is ook geen pretje in onderhoud porsche heeft de naam betrouwbaar te zijn, dat is ook wel zo vergeleken met andere exotische merken. Maar ze blijven ook vooral draaien door goed onderhoud en preventief dingen vervangen en dat kan soms wat kosten. het is geen toyota Het olie systeem bij de gen 1 is up te graden in america doen ze veel meer aan caymans dan hier kijk maar op planet 9 en rennlist *op die forums kan je veel leren. De gen 2 heeft een beter olie systeem die heeft namelijk al een soort dry sump. en is dus wel geschikt voor trackday gebruik zolang je er geen full slicks onder gooit. maar ook hier hebben ze in de usa met de cayman series ( waar ze met slicks rijden) geen echte problemen gehad met die gen2 blokken. Ik houd zelf echt wel van een trackday en de motor regelmatig volledig te gebruiken waar kan. ook belangrijk is altijd goed warm en koud rijden. opzich ben ik een auto vertroetelaar, maar op het circuit rijdt ik er wel 100% mee. daar is zo'n auto voor vindt ik dan Ook maakt het benzine verbruik niet zo heel erg veel uit tussen de 2.7 en 3.4 dus ik zou lekker een 3.4 nemen 295 pk kan hij echt wel gebruiken! ik denk dat je achteraf spijt krijgt als je een 2.7 neemt. Maar dat hangt dus ook echt af van wat jij er mee wilt, en wat je er van verwacht. (de auto kan de pk's makkelijk hebben) dus kijk ook goed waar je hem voor wilt gebruiken!
|
29 aug 2014 15:02 |
|
|