Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:47

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Einde van een tijdperk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Einde van een tijdperk
Bij deze nogmaals een voorstelling met uitleg,

Sommige van jullie kennen mij hier al langer, maar sinds kort is er iets verandert.
ik rij al bijna 8jr met een 930 turbo flatnose die erg lang bij mij in de familie is geweest.
een auto die ik al bijna m'n hele leven ken.
deze auto heb ik terug gekocht en vertroeteld maar het werd zo erg dat ik er op een gegeven moment nog bijna niet meer van kon genieten omdat ik er te voorzichtig en zuinig mee geworden was.
ik heb zoveel met deze wagen mee gemaakt en hij heeft in onze familie ook zo'n geschiedenis dat ik er gewoon niet meer mee weg wilde omdat iemand hem zou kunnen stelen of dat er wat mee zou kunnen gebeuren.

daarom een aantal maanden geleden het plan gevat om op zoek te gaan naar een Porsche er bij om mee te rijden :drive:
een aantal zaken bekeken en uiteindelijk besloten dat het een 997 S mk1 moest worden.
bij een aantal verschillende auto's gekeken maar telkens niet het goede gevoel er bij dus de zoektocht duurde voort.

uiteindelijk zou ik ruim 2 weken geleden bij een 997 S mk1 gaan kijken, ik keek 's morgens nog even op internet naar ook wat nieuwere modellen en zag een 997 4S mk2 waar ik gelijk helemaal weg van was! :cheers:
deze stond te koop bij Porsche centrum eindhoven, daar ben ik toen met mijn 930 heen gereden om toch eens te kijken.
de auto was uit 2009 een 4S met pdk en sportchrono plus pakket en nog wat andere leuke opties, de auto is nieuw verkocht door pce en altijd daar onderhouden.
hij heeft nu 77K gelopen en is werkelijk in nieuwstaat.
deze auto was helemaal wat ik zocht en ook nog eens in dezelfde kleur (indischrot) als mijn 930! (ik wilde geen zwarte of grijze)
maar dit gaf wel een probleem, als ik deze auto wilde kopen dan zou dat betekenen dat ik mijn 930 in ging ruilen :pale:

Ik heb daar veel over nagedacht en lijsten met plus en min gemaakt.
uiteindelijk samen met mijn oom die de 930 zolang voor mij gehad heeft eea overlegt en samen proef gaan rijden.
nou ja toen was ik toch wel echt verkocht moet ik zeggen, wat een auto met die pdk bak zeg!
nog samen overlegt en toch besloten de auto te kopen en te gaan genieten van een nieuwe kans om een eigen geschiedenis te gaan maken met deze nieuwe (voor mij) Porsche.

ik ben bij pce echt geweldig leuk ontvangen en begeleid bij het aankoop proces, niks als lof voor hoe de verkoper Glenn Lebonn ons daarin begeleid heeft :thumleft: :thumleft:

ik heb de auto gekocht met Porsche assistance en Porsche approved garantie wat ook wel een lekker gevoel is :mrgreen:
afgelopen vrijdag heb ik de auto afgeleverd gekregen en ben gelijk ervan gaan genieten :drive:

ik heb een broer in oostenrijk wonen waar ik in mijn vakantie heen zou gaan, zonder hem het voorgaande verhaal te vertellen had ik al besloten om er een gewelidige roadtrip van te maken met de 4S.
afgelopen zondag ben ik dus heerlijk naar oostenrijk gaan rijden en heb ik de gross glockner bedwongen met de 4S!
geweldige ervaring wat ik met de 930 nooit zou hebben gedaan.
Broer was ook enorm verrast uiteraard toen ik ipv de Volvo v40 met de 997 aan kwam rijden :ba:

de laatste rit met de 930 (samen met oom) was nog wel even moeilijk, maar wie niet waagt die niet wint!
ik geniet er nu volop van dat ik deze keuze heb gemaakt en hoop dat dit gevoel zo blijft :mrgreen:

hartelijke groeten e_930_t

65667 65666 65665

18 aug 2015 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Einde van een tijdperk
Gefeliciteerd! En veel plezier met de nieuwe Porsche! :thumleft:

18 aug 2015 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964 c2
Den Haag
Prachtige wagen. Geen spijt van hebben, niet terugkijken, en lekker :drive: !

Oja, en welkom in de wereld van afschrijving.. :wink: :mrgreen:

18 aug 2015 21:13
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
En gelukkig een met KLEUR....wat een mooie auto.

18 aug 2015 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Mooie keuze en veel rijplezier. Heb je nog veel extra geld erbij gekregen na inruil van je 930? of was het gelijk oversteken? :cheers: :cheers:

18 aug 2015 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
chelsea schreef:
En gelukkig een met KLEUR....wat een mooie auto.

Ja dank je, kleur vond ik op de 930 al mooi en op deze ook geweldig :D
Ik had me ook voorgenomen om een knalrode of knalgele te nemen, ik rijd er niet veel mee dus wilde graag een echte sportwagen kleur!

18 aug 2015 21:33
Profiel
LEEUWARDEN
Jeetje wat een verassing.........dit had ik nooit verwacht.
Met de passie waarover je vertelde over de geschiedenis van de auto, de elementen (deurgrepen, bv), etc., was ongelooflijk.
Ik snap je gevoel wel, ook ik heb ooit afscheid genomen van een Porsche die ik 17 jaar had gehad. Nooit spijt gehad echter toch denk ik vaak als ik hem terug kon kopen dan........??? Mis hem wel.
Echter er zijn ook weer hele mooie nieuwe Porsche ervaringen teruggekomen.

Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier gewenst met je prachtige nieuwe Porsche.

18 aug 2015 21:39
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Wow..., wat een move :res:

Mooie auto, maar kan mij wel iets voorstellen bij de laatste rit in de Flatnose naar Eindhoven samen met je Oom :!:

Veel plezier met de 997 :thumleft:

18 aug 2015 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
@ A-line en Willem

Bedankt voor jullie leuke reactie, ik moet zeggen twee weken geleden was dit voor mij ook eigenlijk ondenkbaar.
Maar na deze gezien te hebben ging het toch een beetje knagen en ben ik dankbaar voor de mooie ervaringen die ik met de 930 heb gehad, maar kwam ik toch ook wel tot de conclusie dat ik met deze auto hele nieuwe ervaringen op kan doen omdat ik deze auto veel meer durf te gebruiken en mee te nemen.

Ik hoop dat ik er heel veel leuke ervaringen mee ga krijgen en hoop ook stiekum dat ik de 930 nog wel eens tegen ga komen ergens :wink:

18 aug 2015 21:49
Profiel
Moderator
PF #57
Goed verhaal man! Echt mooi. En onthou; je moet spijt hebben van dingen die je gedaan hebt. Niet van dingen die je niet gedaan hebt.
Mooi doel: zelf herinneringen maken met je eigen 911. Go for it! :thumleft:

18 aug 2015 21:54
Profiel
964.c4
assendelft
Maw horn net iets anders volgens mij

18 aug 2015 21:56
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
huh? :scratch: (ikke niet begrijp)

18 aug 2015 21:58
Profiel
964.c4
assendelft
Is volgens mij:
Je moet geen spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt maar van de dingen die je niet gedaan hebt

18 aug 2015 22:01
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Aha. :salut:
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoel dat als je spijt van iets hebt je beter spijt kan hebben van iets dat je gedaan hebt dan omdat je iets niet gedaan hebt. In het kader van 'onderzoek alles en behoud het goede'.

18 aug 2015 22:04
Profiel
964.c4
assendelft
Ik zie nu dat jou versie wel correct is en de mijne niet

18 aug 2015 22:04
Profiel WWW Facebook 
En nu weer on topic. :wink:

Het is nog al een move, maar uit je verhaal blijkt wel dat je hebt gekozen om weer optimaal te kunnen genieten van het rijden met je Porsche. En volgens mij gaat het daarom.

Zo'n rode is heerlijk tussen al die saaie metallics. Mooi verhaal en dito 997.

18 aug 2015 22:08
Profiel
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
De 930 ingeruild :shock: wow dat komt echt als een schok. Man wat een beauty was dat. Maar een 997 4S, tja dat is niet te vergelijken met de rijeigenschappen van de 930. Twee zulke verschillende werelden, maar beiden zo overduidelijk Porsche. Ik wens je heel veel prachtige jaren toe met de 997.

Mooi kleurtje trouwens :wink:

18 aug 2015 22:15
Profiel
PorscheForum Junkie
On-be-grij-pe-lijk....

Een stuk historie, in meerdere betekenissen, inruilen op een lopende band product....

Tevens is je 930 volgend jaar het dubbele waard en de 997, de helft...

18 aug 2015 22:18
Profiel
Moderator
PF #57
... wie betaalt ... :wink:

18 aug 2015 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Wat een mooi verhaal, en aan de ene kant onbegrijpelijk maar wat je er voor terug krijgt is natuurlijk prachtig.
De 997 kan de wel een lopende band product zijn, over de wereld bevolking behoor je tot een zeer exclusief gezelschap wat een bijna nieuwe Porsche rijd.
Misschien lijkt dat niet zo als je hier teveel op het forum zit, maar je bent bevoorrecht.

Prachtige uitvoering in het rood. Veel plezier ermee, en keep posting :drive:

18 aug 2015 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Hahaha, bedankt voor alle leuke reacties en ook leuk te zien dat er ook mensen zijn die het onbegrijpelijk vinden.
Het is ook een enorme tweestrijd geweest maar een mens kan niet alles hebben.
Het was een droom om de flatnose te kunnen terugkopen en die is echt wel uitgekomen!

Maar het was ooit ook een droom om bij de porsche dealer naar binnen te kunnen lopen en een (zo goed als) nieuwe te kopen uit de showroom.

Ik koester echt de vele ervaringen en herinneringen die ik met de flatnose heb mogen hebben en meemaken.
Maar ik voel me nu toch ook wel gelukkig dat dit ook een beetje een dream come true is :cheers:

Ik begrijp heel goed dat niet iedereen daar zo over zal denken en waardeer dat ook, maar ik ben echt wel iemand die liever spijt heeft van iets wat hij gedaan heeft dan van iets wat hij niet gedaan heeft. (Zoals Horn schrijft :thumleft:)

Vandaar ook mijn weloverwogen keuze en vooralsnog heb ik nog zeker geen spijt! (Nu hopen dat het zo blijft haha)

Groeten e

18 aug 2015 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Mooi verhaal en een prachtige 997 die je gekocht hebt! Geniet ze en veel rijplezier :drive: !

19 aug 2015 7:15
Profiel
LEEUWARDEN
E930T in deze auto past toch ook een picknick mand waar de koffie in meegenomen kan worden naar een vlgd Porsche verzamel plaats voor een treffen. :lol: (dan vinden wij het ook niet erg) :lol:
Niks geen spijt!
Op naar de vlgde Porsche ervaring!

19 aug 2015 18:22
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Gefeliciteerd met de aankoop. De kleurcombinatie met 997 komt me erg bekend voor :D ( alleen is de mijne een 997 2S mk1) veel plezier met je nieuwe aanwinst!

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

19 aug 2015 18:43
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Je had had een stuk Porsche historie en nu heb je er weer een in the making! Geniet! :drive: :drive: :drive:

Prachtige auto... 8)

19 aug 2015 19:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende