Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 15:54

Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Van 964 naar Cayman 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht Van 964 naar Cayman
Ben eruit. Heb na 5 jaar genieten van de 964 deze ingeruild op een Cayman uit 2013 met slechts 19k op de teller. Niks mis met de 964 maar wilde graag weer in een Porsche als Daily Driver rijden. Eerst gekeken naar een 997.2 maar voor hetzelfde geld of minder kun je nu ook een mooie Cayman kopen en dat is wat mij betreft ook een echte rijdersauto.

Belangrijkste gegevens:
-Agaath grijs metallic
-19inch velgen
-PDK
-PASM
-PCM incl navi
-Bi-Xenon met PDL
-Sportstoelen plus
-Sport Design stuur

En laat er nog een sportuitlaat inzetten.

Kijk er naar uit.

Toen ik de 964 kocht had deze 153k gelopen, nu 179. Inruilprijs is 11.500 hoger dan wat ik er in 2010 voor betaald. Dat dekt nog niet helemaal het onderhoud maar bijna. Auto heeft 5 jaar onderhoud gehad (naar volle tevredenheid) bij PCL heb ik daar ook ingeruild. Iemand die een mooie 964 in perfecte staat zoekt heeft er een prima auto aan. Alleen wat cosmetisch werk zoals steenslag, geen roest en motor loopt als een zonnetje.

Heb de Cayman nog niet dus foto's moeten nog volgen.

Hans

25 okt 2015 20:42
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Van 964 naar Cayman
Heerlijk de geur van nieuw leer. Gefeliciteerd :cheers:

25 okt 2015 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Gefeliciteerd! Lekker vers nog met slechts 19k km! Benieuwd naar de foto's, paar mooie specs in ieder geval. Gaaf om als daily driver inderdaad zo'n rijdersauto te gaan rijden. doe je goed!

25 okt 2015 21:06
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
veel plezier met je nieuwe aanwinst. :thumleft:

25 okt 2015 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Gefeliciteerd!
Heerlijke auto weet ik uit eigen ervaring :D
Heb je de 2.7 of een S (neem aan de 2.7)?

Die van mij had ook maar 19k bij inruil, maar was wel zwart.... 8)

26 okt 2015 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
het is de 2.7 Porcay. Had liever een S gehad maar die waren eigenlijk niet te vinden in de juiste specificatie en deze is perfect en voor NL voldoet de 2.7 prima. Het gaat mij meer om de beleving dan de pure snelheid.

gr Hans

26 okt 2015 8:55
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Gefeliciteerd, mooie auto, en rijdt super weer ik uit ervaring :salut:

26 okt 2015 9:15
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Gefeliciteerd!

Lijkt mij een prachtige auto, zo aan de specs te zien.

26 okt 2015 10:50
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Wordt een trend hier op PF je 964 inruilen voor een nieuwer model... :mrgreen:
Mooie wagen zo'n Cayman, ga je veel lol aan beleven. Gefeliciteerd! :drive:

26 okt 2015 11:13
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
congrats! daar krijg je geen spijt van, een echte rijdersauto idd

26 okt 2015 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Natuurlijk wordt het bezit van een luchtgekoelde Porsche bewierookt. Hierin zit een stuk jeugdsentiment en natuurlijk dat raspende geluid wat zijn gelijke niet kent. En dan de waarde ontwikkeling...WoW

Toch kan ik mij de wisseling goed voorstellen. Een nieuwere auto met alle (veiligheids) technieken van deze tijd.
Een auto voor niet alleen één (of meerdere) rondje (s) rond de kerk maar ook gewoon vol gas richting de vakantiebestemming aan de Cote d'Azur en dan fris uitstappen.

Heel veel (rij) plezier met de Cayman.

26 okt 2015 23:36
Profiel
PF #911
België
Retep schreef:
Wordt een trend hier op PF je 964 inruilen voor een nieuwer model... :mrgreen:

Logisch ook, de recente prijsstijgingen laten toe een mooie upgrade te doen. Plots zie ik ook in België, op Autoscout, weer 35 964's te koop staan.

OT Jammer dat de 964 de deur uit is, maar nu kan je elke dag van een Porsche genieten!
Ex: Elise S1 111S

27 okt 2015 13:21
Profiel WWW
Cayman S 2009, 924 1977
Alfred996MKII schreef:
en natuurlijk dat raspende geluid wat zijn gelijke niet kent

ja das echt een gemis, een beetje zoals de huidige F1 tov de vroegere.... het is het net niet! verder heerlijk :drive:

27 okt 2015 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Inderdaad logisch! De slimme mensen maken nu slim gebruik van de mogelijkheid van een upgrade. Zo gewild zijn ze dus niet die 964's dat mensen ze nu in grote getale aan het inruilen zijn.

Let maar op, er is straks zoveel aanbod 964 doordat mensen zijn geupgrade naar nieuw spul dat die hele 964 markt in elkaar kakt.

Kom er maar in 964 lovers! Want dit willen jullie natuurlijk helemaal niet horen.

(Maar het gaat wel gebeuren, let maar op)

Vwb de aanschaf van de cayman: goed gedaan! En wat een geweldige kleur aghaat grau, supermooi!

Laatst bijgewerkt door Rescue911 op 27 okt 2015 21:20, in totaal 1 keer bewerkt.

27 okt 2015 21:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Zo gewild zijn ze dus niet die 964's.

Ik ben niet zo'n type dat 1 type Porsche geweldig vindt en ben dus niet een 'echte' 964 lover of 996 lover of 997 lover en ga zo maar door. Maar wat je hier stelt is veel te kort door de bocht. Dat er een paar forummers een 964 inruilen voor wat nieuwers is tot daar aan toe. Waar baseer jij op dat er sprake is van een trend? Als je het forum een beetje volgt zijn er ook genoeg die van nieuw naar ouder gaan. Ook een trend dan?

27 okt 2015 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
1) krijg jij gelijk een melding als ik een bericht hebt geplaatst dat jij gelijk kan reageren op mij ofzo? Je maakt er wel een sport van. Begint op te vallen.
2) ik loop al meer dan tien jaar mee op dit forum dus of ik het forum in de gaten hou/volg?

En je hoeft me niet te geloven, ik zit al vanaf mijn navelstreng in de auto's dus als er iemand trends herkend of voorspeld dan ben ik dat.

Laatst bijgewerkt door Rescue911 op 27 okt 2015 21:26, in totaal 1 keer bewerkt.

27 okt 2015 21:24
Profiel
PorscheForum Junkie
1) nee niet
2) tja, misschien toch beter opletten onderweg
3) provoceer eens wat minder, kom je goed door de winter

En 4)
Citaat:
dus als er iemand trends herkend of voorspeld dan ben ik dat.

Thuis heb je hopelijk een lachspiegel?

On: prachtige Porsche zo'n Cayman ook al kan ik een 964 ook erg waarderen. Veel plezier met :drive:

Laatst bijgewerkt door geertsabine op 27 okt 2015 21:32, in totaal 1 keer bewerkt.

27 okt 2015 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Wie het laatst lacht..

27 okt 2015 21:27
Profiel
Moderator
PF #57
in de huidige hausse blijft de 964 voorlopig wel populair. zijn er te weinig voor gemaakt om, zolang er geld aan klassiekers wordt uitgegeven, niet mee te blijven doen. ik zie het ook niet inkakken, maar ik zit dan ook niet tot mijn navelstreng in de auto's :lol:

27 okt 2015 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Heb je trouwens een zwart of een crème (luxor beige)interieur?

Aghaat grau is erg mooi met het luxorbeige interieur kan ik uit eigen ervaring zeggen! :-)

Deze staat bij pcr:

http://www.porschecentrumrotterdam.nl/o ... an-pdk-887

27 okt 2015 22:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Rescue911 schreef:
Inderdaad logisch! De slimme mensen maken nu slim gebruik van de mogelijkheid van een upgrade. Zo gewild zijn ze dus niet die 964's dat mensen ze nu in grote getale aan het inruilen zijn.

Upgrade naar nieuw betekent ook afschrijving, waar je eerst niet tot nauwelijks last van had. Deze hobby kost gewoon geld, de waardevermeerdering is mooi meegenomen bij de aanschaf van een recenter model. Slimmer, weet het niet.

Hopelijk heeft slimmer er niets mee te maken en is het nog steeds hobby, iets nieuwer gewoon omdat het kan :wink:

28 okt 2015 18:10
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Prima keuze zo'n Cayman !
Jammer dat je de 964 niet voor "erbij" hebt gehouden.

Maar goed, van die Cayman ga je i.i.g. geen spijt krijgen.
Gefeliciteerd !

(Persoonlijk denk ik dat de eerste haarscheurtjes in de prijshausse zich nu beginnen te vertonen, samen met de beperkingen in sommige steden wordt het er niet gemakkelijker op voor de mooie oudjes... Time will tell).

28 okt 2015 19:23
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
arjan schreef:
Upgrade naar nieuw betekent ook afschrijving, waar je eerst niet tot nauwelijks last van had. Deze hobby kost gewoon geld, de waardevermeerdering is mooi meegenomen bij de aanschaf van een recenter model. Slimmer, weet het niet.

Hopelijk heeft slimmer er niets mee te maken en is het nog steeds hobby, iets nieuwer gewoon omdat het kan :wink:

Op zich met je eens dat het gewoon geld kost en het in mijn ogen vooral ook een leuke hobby moet blijven. Betreffende die afschrijving is het uiteraard wel een beetje afhankelijk waarnaar toe je upgrade. Een Cayman uit 2013 zal ongetwijfeld nog wat afschrijven, een 996 turbo, 4s etc waarschijnlijk al weer een stuk minder en toch een stuk nieuwer dan 964.

28 okt 2015 20:21
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Gefeliciteerd, ook een mooie keuze zeg! Al vaak gezegd en ge-edit hier: feitelijk bezit je een (oudere) 911 voor het maffe concept, dat velen zo aanspreekt en op zich heerlijk rijdt. Maar als je dat gevoel en die beleving na een tijd goed kent, is het concept van een middenmotor - met de bijbehorende (ook) fantastische rijbeleving - een revelatie in het rijden. Het verschil tussen hard gaan in een altijd consistent aanwezige gevaren zone, en hard gaan op een brute maar ook vooral zeer veilige en controleerbare manier. En die laatste manier willen velen imho ook wel (leren) kennen...
Gevoegd bij wat al is gezegd, dat je ook dagelijks wilt kunnen rijden en comfortabel naar de Côte d'Azur wilt rijden in je supercar, maakt de keuze soms eenvoudig.
Voor wie het weten wil (?) ik mis m'n 964 eigenlijk veel minder dan waar ik bang voor was. De Boxster maakt een hele hoop goed... :cheers: :wink:

28 okt 2015 21:13
Profiel Twitter 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
destijds ook diverse pb's gehad tijdens mijn overstap, van 993 (targa) naar 996 (GT3) dat ik veel spijt zou krijgen. Lekker doen waar je zelf zin in hebt. :ass:

29 okt 2015 10:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende