Hoi allemaal,
Ik had beloofd om mijn verhaal te doen, hierbij mijn bijdrage.
Altijd gefascineerd geweest van Porsche. Het merk en alles eromheen. Dus al vrij vroeg begonnen met een 944 Turbo. Donkergrijs metallic. Heel veel plezier in beleefd. Maar ja, een ultieme Porsche heeft natuurlijk een ander driecijferig nummer op de neus (ik hoop niet dat ik iemand hier voor de neus stoot
).
Dus net voordat ik 30 jaar oud werd een 3.2 cabriolet gekocht. Kwam van een trouwerijverhuurbedrijf uit Haarlem. Een witte met blauwe kap. Toen deze auto voor de eerste APK moest bleek het chassisnummer te ontbreken
Toen dacht ik; "dan kan ik deze auto net zo maken als ik hem eigenlijk wil hebben, voor een liefhebber is hij toch niet veel meer waard". Zo gezegd, zo gedaan. Dus de auto turbobreed gemaakt, turbo interieur erin, CUP3 eronder (fout fout fout) en geheel Polarsilber laten spuiten (goed). Ik heb er 16 jaar plezier van gehad. Wel 2X een motorrevisie en 1X een bakrevisie (2e versnelling heeft in alle 16 jaar nooit lekker gewerkt, ik kreeg hem er vaak in "in").
Toen kwam er een man met een zaklamp die de auto wilde kopen voor de export.... Ik dacht nog: "zal mij benieuwen wat hij gaat zeggen...." Maar er kwam geen wanklank en de man was bereid om bijna net zoveel in euro's voor de auto te betalen al dat ik er in guldens voor had betaald destijds. De verkoop deed toch wel zeer, zeker toen ik hem op de trailer zag wegrijden.
Elk jaar ga ik met vrienden naar de 24u van Le Mans. In het jaar dat ik de 911 van de hand had gedaan (reed overigens toen in een Cayenne) deed Porsche eindelijk weer mee in de LMP1 klasse. Helaas niet gewonnen, wel goed gepresteerd. Ik weet nog dat ik daar in de stromende regen dacht bij mezelf "je zal toch niet meemaken dat Porsche hier wint en ik juist dit jaar afstand heb gedaan van mijn 911"...... Vanwege de troosteloze weersomstandigheden moest ik een regenjack kopen aldaar want ik had mijn jas niet mee. Ik kwam in de stand van Porsche en ik kocht een poncho. Liep ik daar, met Porsche poncho in de stromende regen zonder 911.....
Na een uitstapje in een Mercedes SLK (geen AMG
) liep ik via een vriend van mij (met autobedrijf) aan tegen een 911 C4S uit 2002 (handgeschakeld, coupe). Ik had ooit tegen hem gezegd dat ik een 996 niet mooi vond maar een C4S wel vanwege de dikke kont.
Ik heb alweer enkele duizenden kilometers erop zitten en ik ben heel erg blij dat ik de stap weer genomen heb.
Nu hopen dat alles heel blijft want ik had onlangs een rare rookontwikkeling bij starten (zie elders op dit forum).
Groet,
Paul