Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 2:27

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Ook maar even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
996 4s
Veghel
Bericht Ook maar even voorstellen
Al enige tijd kijk ik op no names basis rond op dit forum, maar wilde me met het oog op de aanschaf van een Porsche 996 toch maar even voorstellen hier. Ik ben Harm, 32 jaar en woonachtig in de buurt van Veghel. Al sinds jongs af aan een autoliefhebber, met als droomauto een Porsche 911.

Een jaar of zes geleden kocht ik mijn eerste auto. Destijds nog gekeken voor een Porsche 944, maar gezien het aantal kilometers dat ik reed (35K+), toch maar gekozen voor een Audi TT MKI. Na ongeveer 3 jaar met de Audi te hebben gereden, heb ik een muesli Volvo geleased (V40 D2, 14%, wie kent em niet niet). Dit, met het oog op een paar jaar goedkoop auto rijden, zodat er geld gereserveerd kon worden voor de aanschaf van een Porsche voor erbij. De Volvo wordt eind van deze week overigens ingeleverd in verband met wisseling van werkgever en zal worden vervangen door een -net zo trage- VW sjoemeldiesel Passat, die de nieuwe werkgever nog in de pool had staan.

Het goede nieuws is echter dat ik momenteel bezig ben met deze 996, zie http://www.heutermanautos.nl/aanbod/porsche/911/porsche_911_3_4_coup_carrera_4_xenon_navi_youngtimer-1400811.html. Morgen wordt er een proefrit gemaakt en laat ik een aankoopkeuring doen door Resto in Nijmegen (waar ik terecht ben gekomen via dit forum).

Hou jullie op de hoogte!

27 jan 2016 11:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Ook maar even voorstellen
Welkom, succes met je eventuele aankoop van de 996, en natuurlijk veel plezier aan en op dit forum :thumleft: :salut:

27 jan 2016 11:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Neppert
Neppert
Welkom!

Hopelijk pakt de keuring goed uit voor je! :thumleft:

Muesli Volvo?!?!?!? Wasdadan??

27 jan 2016 12:04
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
HHendriks schreef:
en woonachtig in de buurt van Veghel.
!

Genoeg Porsches in de omgeving :mrgreen:
succes met je zoektocht.

27 jan 2016 12:06
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
welkom! het type muesli Volvo kende ik ook nog niet :mrgreen:

27 jan 2016 13:00
Profiel
LEEUWARDEN
Welkom en succes met het vinden van jouw P.

27 jan 2016 18:07
Profiel
PorscheForum Rookie
996 4s
Veghel
Even korte update. Afgelopen donderdag naar de Porsche in Oosterbeek gaan kijken en aankoopkeuring laten doen bij Resto. De Porsche ziet er zowel qua interieur als exterieur top uit. Daarnaast ook onderhoudshistorie aanwezig inclusief facturen. Echter, eenmaal bij de garage aangekomen werd vlak voor de proefrit nog even medegedeeld dat de auto olie zweette tussen de versnellingsbak en de motor en dat dit al enige tijd aan de hand was, maar dat de garage waar de Porsche in onderhoud was had aangegeven dat dit ' onder controle was'. Dit was dan ook de reden dat de vorige eigenaar dit nog niet had laten verhelpen. Uiteraard kwam dit punt ook aan de orde tijdens de aankoopkeuring en bleek dit toch wel een acuut aandachtspunt. Daarnaast waren er nog ook wat minder urgente aandachtspunten, als gevolg waarvan ik met een gemengd gevoel de auto weer heb teruggebracht naar de garage.

Daarna ben ik doorgereden naar Nieuw-weerdinge waar een blauwe 996 met cognac interieur te koop staat. Ook deze auto zag er zowel qua interieur als exterieur supergoed uit. Echter, deze 996 bleek een in US geleverde auto te zijn die daarna via Duitsland in Nederland terecht is gekomen. Onderhoudshistorie was zeer gebrekkig aanwezig en auto had een motorrevisie gehad in verband met gescheurde cilinder. Verdere bijzonderheden waren dat er een km teller in zat van een automaat. Dus ook deze voorlopige maar laten staan.

Twijfel nog ten aanzien van de Porsche in Oosterbeek. Ondertussen gaat de zoektocht verder...

30 jan 2016 12:29
Profiel
Cayman S
Allereerst welkom, wa betreft de auto in Oosterbeek. Wat ze de garage van de bevindingen? Doen ze er iets aan, willen ze tegenmoet komen in de kosten om het gevondene te herstellen of zeggen ze leuk maar jammer?

René

30 jan 2016 17:34
Profiel
PorscheForum Rookie
996 4s
Veghel
De garage had net voordat ik de proefrit ging maken en de aankoopkeuring liet uitvoeren medegedeeld dat de auto auto wat olie zweette. De garage is van mening dat deze eigenschap al verdisconteerd is in de vraagprijs... Derhalve laten weten dat ik op basis hiervan voornemens ben af te zien van aankoop van deze Porsche.

03 feb 2016 21:38
Profiel
LEEUWARDEN
Als de basis goed is, hangt alles van de prijs af die er voor betaald dient te worden.
Alles valt te maken (nauw ja bijna alles)

03 feb 2016 23:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]