Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:49

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Even voorstellen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Zelfstandig
Buitenland
Bericht Even voorstellen!
Hierbij zal ik mijzelf en de Porsche eindelijk eens voorstellen. Ben 33 jaar, zelfstandig en woonachtig in Duitsland. Ongeveer een jaar terug begonnen met het rondkijken naar een Porsche. Helaas van dichtbij mee gemaakt dat het zomaar klaar kan zijn en daarom besloten een droom niet langer uit te stellen. Absolute voorkeur was een 993 turbo maar helaas (ver) boven budget. Al snel de focus gelegd naar een 997 s coupe of misschien wel een 997 turbo. Complete historie, goede km stand en handgeschakeld waren wat eisen.

Een mooie S niet kunnen vinden dus maar eens naar een turbo gaan kijken wel een automaat (tiptronic) na een stuk gereden te hebben, helemaal overtuigd een automaat moest het worden. Na een tijdje zoeken in dec. Een mooie gevonden. Echter bij in mijn ogen een foute handelaar. Toch de gok genomen en mondeling gekocht onder voorbehoud van een punten check bij een Porsche dealer. Een dag voor de aankoopkeuring een mailtje gekregen dat de auto verkocht en opgehaald was. Op dat moment flink balen maar achteraf maar goed. In feb. een nieuwe gevonden weer een mooie 997 turbo coupe bij een dealer (geen Porsche) mooie auto complete historie, eerste eigenaar en lage km stand. Vrij snel de deal gesloten. De auto werd verkocht met het huismerk garantie. Een week later bericht dat garantie niet mogelijk was en of ik de auto voor het zelfde bedrag zonder garantie wou kopen zo niet ging de auto naar een andere geïnteresseerde... Ze mochten hem houden en het vertrouwen in een dealer was weer wat minder!

In de tijd erna via een forumlid bij William Koen in Heteren terecht gekomen, super adres. Inmiddels mijn zoek gebied verlegd naar heel Europa en in Zwitserland een mooie auto gevonden. In plaats van een coupe was de zoektocht verlegd naar een cabrio. William heeft een aankoopkeuring gedaan, wel enig werk maar daar was over te praten mbt de prijs. Auto gekocht en op transport naar Heteren.... 1 probleem op dat moment kwam er een hele mooie auto online zoals ik hem zelf had kunnen bestellen. Na kort twijfelen ook gekocht en met William afgesproken dat de eerste weer te koop zou komen. Deze is vlot verkocht en naar Denemarken gegaan. Inmiddels heb ik mijn eigen auto een paar maanden en bevalt super. Het is een zwarte 997 mk 1 turbo cabrio. Met alle opties en slechts 50.000 km gereden en van de eerste eigenaar met Porsche garantie. Inmiddels diverse korte en lange ritten gemaakt en wat een auto, nog geen moment spijt gehad! Ik zal binnenkort wat foto's online zetten!

Laatst bijgewerkt door bast op 20 jul 2016 22:46, in totaal 1 keer bewerkt.

08 jul 2016 23:13
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: Even voorstellen!
Hoi Bast, welkom op het forum en veel plezier met je auto. :drive: Benieuwd naar de foto's.

08 jul 2016 23:37
Profiel
Welkom!
Jij doet geen half werk zo te zien :thumleft: Veel plezier met je aanwinst. Foto's??

09 jul 2016 1:05
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Welkom.
Mooie introductie. Veel plezier gewenst op het Forum.

09 jul 2016 8:04
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Welkom!
Goeie voorstelronde, je vergeet alleen je naam te melden. Zal gezien je forumnaam Bas zijn :)
Mooie afgewogen keuze heb je gemaakt, een van mijn absolute droomautos, de 997 turbo. Veel plezier ermee!!!

09 jul 2016 9:45
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Welkom bast,

Mooie keuze (power + cabrio). :thumleft:
Goed dat je jouw aankoop ervaringen ook deelt.

09 jul 2016 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig
Buitenland
Bedankt voor jullie reacties en welkom, inderdaad mijn naam vergeten erbij te vermelden maar hij was al goed geraden, Bas.

Zoals beloofd hierbij een paar foto's van afgelopen zaterdag.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Inmiddels staat de auto helaas bij de dealer vanwege koelvloeistof verlies (nouja gewoon leeg) morgen eens kijken wat er precies aan de hand is.

20 jul 2016 23:03
Profiel
LEEUWARDEN
Een kleine domper op de feestvreugde maar komt vast goed.

Geweldig wagen met een mooie kleuren combi :thumleft:
Echt een wauw ding!

21 jul 2016 10:27
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Ik vind de combi interieur en exterieur wel wat hebben ... zeker zo in het groene landschap en het dak open!

Mooie auto ... Met keramische remmen zie ik. Benieuwd hoe dat beoordeelt wordt op slijtage bij een AKK, aangezien het toch een serieuze kostenpost is als het aan vervanging toe is. Wat was daar het oordeel over bij de 50.000km?

21 jul 2016 16:34
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Welkom, mooie kar zeg! Daar ga je veel plezier aan beleven!

21 jul 2016 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig
Buitenland
Morgen weer ophalen, geen idee wat het probleem was maar dat hoor ik morgen wel.

@khalder ik heb geen akk laten doen omdat de auto met Porsche appr bij een Porsche dealer stond. Voordat de garantie afloopt laat ik een keuring doen en zal het dan ook zeker vragen.

22 jul 2016 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig
Buitenland
Remmen trouwens wel super! Bij de Tuv keuring waren ze erg onder de indruk van de remkracht die de auto na 9 jaar nog had met de originele remmen.

22 jul 2016 22:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
zijn pccb's toch? die moeten 200-300k mee gaan tenzij je circuit gaat doen.

23 jul 2016 12:43
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Ok duidelijk. Maar lijkt me niet dat bv versleten remmen een punt gaat zijn waar je onder garantie iets mee kan als je alsnog de keuring laat doen. Valt nl. Onder normale slijtage. Dat had bij een evt akk wel iets knn betekenen.

Ik was gewoon nieuwsgierig hoe ze de slijtage van keramische remmen beoordelen.

Nu eerst lekker rijden!

23 jul 2016 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig
Buitenland
Auto net weer opgehaald, 1 van de leidingen van het koelsysteem onder de auto was losgekomen en uiteindelijk eraf gesprongen. Netjes onder garantie verholpen.
Ja de remmen horen bij normaal gebruik "levenslang" mee te gaan. Ik ga er vanuit dat de 111 puntencheck goed gedaan is.
Het blijft altijd een risico zelfs bij een dealer waarbij wel gezegd moet worden dat ze bij Porsche redelijk selectief zijn met wat ze aanbieden.

23 jul 2016 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Mooi verhaal en nog mooiere auto. Gefeliciteerd en veel plezier. Fijn dat het defect meeviel.

25 jul 2016 16:33
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]