Auteur |
Bericht |
has00016
Master MarinerAmsterdam / Brielle
|
 3,2 carrera
Goedemorgen allemaal, Mijn naam is Arnoud Has (34) en ik woon met vriendin en dochter in Amsterdam. Na een lange zoektocht en veel uurtjes leesplezier op het forum kan ik mij sinds vorige week de trotse eigenaar noemen van een 3,2 Carrera uit 1984. Ik heb de auto gekocht samen met mijn vader. De auto stond ook geadverteerd op het forum dus ik denk dat de meeste lezers hem wel zullen kennen. Het gaat om de groene van dutchmanphoto.
De liefde voor Porsche zat er al vroeg in alleen we zijn nooit in de gelegenheid geweest om er daadwerkelijk 1 te kopen. Ik heb wel diverse kevers en een T1 bus gehad. Daarnaast is mijn vader een groot fan van (vergane) Zweedse glorie. In mijn zoektocht heb ik aardig wat autos gezien en ik heb versteld gestaan van het aantal autos dat te koop staat zonder dat er enig werk aan zit, maar als je dan gaat kijken zijn er toch een boel "kleine" zaken om hem goed te maken. Op zich niet erg, maar dan moet de prijs er ook naar zijn en dat is naar mijn idee vaak niet zo.
We hebben de auto van Maurice nu een week in ons bezit en tot nu toe zijn we heel erg blij. We hebben een aankoopkeuring gedaan bij Schmidt in Oss incl compressie en lektest dus naar mijn idee zijn we goed op de hoogte van de staat van de auto. Ze rijdt echt fantastisch!!
Op dit moment hoeven we niet heel veel te doen, ik denk dat we wat geld apart gaan zetten voor evt toekomstig revisiewerk. Verder is aan de auto weinig aan te merken dus voor nu alleen rijden. Ik zal proberen een aantal meetings te bezoeken, de eerste waar we bij willen zijn is op vliegveld Valkenburg. Volgens mij dat weekend ook op Zandvoort dus wie weet wel 2.
Groet, Arnoud
|
25 jun 2015 10:42 |
|
 |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
 Re: 3,2 carrera
Welkom, mooie auto, geniet er lekker van. 
|
25 jun 2015 11:28 |
|
 |
HaraldL
voorheen 996 4s
nu 911 3.2
|
Goede keus!! 
_________________________________________ Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!
|
25 jun 2015 11:48 |
|
 |
Marcel1967
Almere
|
Welkom en veel  plezier, maar dat gaat wel lukken denk ik 
_________________________________________ www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl Speciale Forumprijzen, pb voor meer info
|
25 jun 2015 16:43 |
|
 |
A-Line
LEEUWARDEN
|
Welkom Arnoud, Leuk zeg via het Forum de auto te hebben gevonden veel  gewenst
|
25 jun 2015 19:09 |
|
 |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Mooie 3.2 veel plezier ermee! 
|
25 jun 2015 19:49 |
|
 |
DennisvdB
|
Schmidt in Oss, tja, dan weet je dat je duur betaald voor een Volvo Proficiat!
|
25 jun 2015 20:05 |
|
 |
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Welkom, veel  plezier met je 3.2, goede keus trouwens en natuurlijk aan en op dit forum 
_________________________________________ Less is more !
|
26 jun 2015 12:02 |
|
 |
petquesha
996 C4S
|
Proficiat! Prachtige carrera in een unieke kleur  Enjoy 
|
26 jun 2015 16:53 |
|
 |
horn
PF #57
|
ik zou hem terugbouwen naar hoe de vorige eigenaar had voor hij hem wilde verkopen... Veel plezier ermee, ook voor je pa. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jun 2015 20:12 |
|
 |
has00016
|
@ Horn, bedoel je met de gele koplampen?
|
30 jun 2015 0:29 |
|
 |
horn
PF #57
|
zoals hij in eerste instantie de foto's van zijn 'cafe racer' in zijn verkooptopic had staan. wat een ruige kar!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2015 1:02 |
|
 |
has00016
|
Ik ben toch meer van de fuchsen en niet van de BBS. Gele koplampglazen is nog het overwegen waard...
|
30 jun 2015 20:32 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Altijd Fuchsen onder een 3.2 en welkom ook en veel rijplezier met je P. 
|
30 jun 2015 21:18 |
|
 |
P32again
3.2 coupe '87Flevoland
|
Van harte met je 3.2! Begreep al niet waarom die zo lang te koop stond. Mooi onderstel heb je en fuchs hoort natuurlijk erop maar vond de combi geel en bbs ook leuk en s wat anders. Alleen gele glazen...dat zou ik niet doen. Is meer voor het velgen-en nog lager-volk van de 964. En gek genoeg staat het op die wel 
|
30 jun 2015 23:26 |
|
 |
has00016
|
Toen ik hoorde dat er meer geinteresseeden waren en dat ik pas een week later kon komen kijken toen dacht ik dat hij ook wel weg zou zijn. Gekukkig niet het geval. Gele glazen heb ik ook niet dus blijft dan toch zo. Rijplezier komt helemaal goed. Helemaal op een dag als vandaag.
|
01 jul 2015 17:23 |
|
 |
Pw250
964
|
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
10 jul 2015 10:35 |
|
 |
Ton Has
911 / 3.2Oostvoorne
|
Goedemiddag, Vind dat het wel eens tijd wordt om mezelf nu ook even voor te stellen. Ik ben Ton Has, geb. datum 21-07-1954, de vader van Arnoud en lees nu al meer dan een jaar met veel plezier mee op het P-forum.
Zoals Arnoud al vermeldde zijn we ook in het bezit van een andere Zweedse schone, n.l. een Saab 900 Classic Monte Carlo, deze is in top conditie maar onvergelijkbaar met de 3.2. Het duidelijke "appel en peer verhaal" dus. De Kanarie (Monte-Carlo) komt helaas binnenkort in de verkoop, omdat wij onze prioriteiten hebben gezet op het houden en bijhouden van de 3.2 en geld kun je nu maar 1-keer uitgeven.
In ieder geval: Wij (mijn twee zoons en mezelf) hebben het afgelopen jaar met heel plezier gereden, wat bijeenkomsten bezocht en wat geknutseld.
Nog geen topsnelheid kunnen realiseren, ben bang dat we echt richting DLD moeten, op Maasvlakte-2, waar wij in de buurt wonen is er naar mijn mening n.l. niet genoeg ruimte om harder te rijden dan 240km/hr, wat een power!! 240 gaat net!
Afgelopen tijd ook wel wat "puntjes op de "I" gezet o.a.: * bagageklep laten spuiten, er had een of andere idioot het embleem met een scherp voorwerp proberen te verwijderen * deukje in dak is professioneel verwijderd * een complete uitlijning en weging bij Rebel Engineering, die volgens mij in een P is geboren, wat een ervaring en kennis heeft Erwin! * nieuwe banden * nieuwe taxatie en uiteindelijk verandering van verzekering, is nu all-risk verzekerd gerelateerd aan taxatie waarde * grote beurt volgens het boekje * nieuwe bougies, en verdelerkap * nieuwe filters * kortom de 3.2 ziet er nog mooier uit als toen zij gekocht werd, en belangrijker ze draait beter! * Witte verstraler glazen gaan we overwegen, hoewel ik het best wel "stoer vind staan"
Moet wel even vermelden dat:
Heb ondertussen ook wat "hebbedingetjes" gekocht van mede-forummers, die mij uiteraard nog niet kenden omdat ik het voorstellen had uitgesteld en vind het daarom ook even nuttig mezelf even toch nog even voor te stellen.
Hoop dat mijn late introductie nu kan worden vergeven!! Met een vriendelijke groet,
Ton Has.
P.S. mochten er forummers zijn die info etc. willen uitwisselen in de regio Voorne-Putten hou ik me aanbevolen.
_________________________________________ 911-3.2- 1984
|
06 jul 2016 18:13 |
|
 |
Toeterboy
996 MK2 TargaEtten-Leur
|
Welkom en Welkom! Veel plezier met de P gewenst! (En niet te hard rijden  )
|
06 jul 2016 18:28 |
|
|