N.a.v. mijn post in
dit topic zal ik me nog even voorstellen.
Zoals gezegd, Tobias uit Amsterdam. Ik ben inderdaad de nieuwe eigenaar van de '912 van DHB' maar hang hier sinds 2013 rond. Ik ben niet zo'n schrijver, meer een meelezer.
Ik heb sinds 2012 een tijdje gezocht naar een leuke 912 maar liep in 2013 tegen een 911T 2.2 targa aan uit 1971. Die heb ik toen gekocht als project. De auto was in de jaren '80 in Duitsland omgebouwd van het F naar het G model en begin jaren '90 naar Nederland gehaald. Ik heb er een paar maanden mee gereden maar vond de impactbumpers niet leuk en ben gestart om de auto terug te bouwen naar de orginele vorm in de kleur signalgrün. Daar ging veel meer tijd en geld in zitten dan ik vooraf had verwacht (tikkie naïef achteraf).
Ik had vorig jaar de 912 van Machiel (DHB) al eens staan bekijken. Hoewel het plaatwerk van het 911t project grotendeels klaar was zou me dat nog wel 1-2 jaar tijd en ik denk ca.15k geld hebben gekost om het af te maken. Qua tijd en geld bleef het een uitdaging dus na lang wikken en wegen heb ik het project in juni 2016 verkocht aan een liefhebber die de auto professioneel laat afmaken. Met Machiel was ik er snel uit om van de opbrengst zijn 912 te kopen. Er zijn er genoeg die een flat six nooit zouden wegdoen voor een 4 cylinder maar voor mij maakt dat niet uit. Aan de 912 zijn ook wel klussen maar die zijn te overzien en ik kan nu i.i.g. rijden.
Foto's van de 911t (bij aankoop, bij verkoop en het doel).
In de filmpjes van LTP2016 Amsterdam vorige week is de 912 goed te zien. In het filmpje van pvdplanet om 0,05 en 0,56 min.
.
...en ik rijd voor MarkS in zijn filmpje, vanaf 2,43min.