Wat leuk, even voorstellen.
Graag stel ik mij bij deze voor, mijn naam is John, 35 jaar en woon samen met mijn vrouw en zoon in het Groene Hart.
Al heel mijn leven ben ik gek van auto’s en heb er dan ook mijn beroep van gemaakt.
We hebben veel verschillende auto’s gehad; Golf, Golf, Polo, Corsa, Polo, Polo, 320i, 116i, 325i, Arosa, Fabia, Fabia, A3, Micra, CX-5, Arosa en een BMW i3. Vergeet ik er ééntje……?
De i3 is nu onze dagelijkse auto, rijdt erg leuk met het koppel wat direct beschikbaar is. Menigeen is verbaast van de acceleratie van deze auto. Toch houdt het feestje op bij 152 km/h en begin ik toch het geluid van een verbrandingsmotor te missen.
Een motorfiets misschien? Dat is leuk maar daar heeft mijn gezin niet zo veel aan. Mijn vrouw is gelukkig ook gek op auto’s en kwam met het idee, een auto erbij om in de vrije tijd van te genieten?!
Wat koop je dan als je wilt genieten? Het moest een sportauto worden waar we met zijn drieën in passen, in eerste instantie niet eens gedacht aan een Porsche. Want ja dat is toch eigenlijk een droom?
Op naar MP, budget invullen , km stand en PK’s! Zo veel mogelijk…
Wat schetst mijn verbazing, het eerste zoekresultaat is een Porsche! Dit kan toch niet? Wat denken de buren daar wel niet van....
Ach, stiekem toch maar eens kijken, welke modellen zijn er allemaal? De eerste keuze die we moesten maken was Tiptronic of handgeschakeld. Na een proefrit met de Tiptronic wisten we dat het een handgeschakelde moest worden, we gaan voor de fun en niet het gemak.
Zeker na het rijden met een handgeschakelde 996 sloeg de vonk over, wat een geweldige auto. Het gevoel van de motor achter je, het geluid op hoge toeren. Het sturen, het remmen.. ach jullie kennen het natuurlijk wel.
Welke gaat het dan worden, een Cabrio, Targa, Coupé? Turbo is erg gaaf maar boven budget. Na met verschillende Porsches 911 gereden te hebben vielen wij voor een mooie Arcticgrijze van origine Duitse handgeschakelde 4S uit 2003!
Netjes onderhouden, je ziet en voelt aan de auto dat er met zorg mee om is gegaan, een hele map erbij met allerlei facturen, netjes in de lak , 6 maanden volledige garantie en niet onbelangrijk bij een zeer fijn bedrijf.
Aankoopkeuring laten doen, er kwamen enkel wat kleine punten uit die nu verholpen worden. Als alles goed gaat kunnen wij aanstaande Zaterdag onze 911 Carrera 4S ophalen...
Even een stilte….. en herhaal de laatste zin in mijn gedachten…dromen komen soms toch uit.