Hallo allen,
Sinds een week of twee ben ik de trotse eigenaar van een 78er 911SC.
In de late jaren 80 reed mijn overbuurman met een witte SC coupe en dat is me altijd bij gebleven.
Het was er alleen nooit van gekomen al die tijd, tot mijn aandacht getrokken werd door een geadverteerde targa.
Van origine een in de US geleverde auto die al een jaar of 7 in Nederland heeft gereden.
De auto was ingeruild bij een autohandel, die er weinig interesse in had en had duidelijk aandacht en liefde nodig.
Er stond ongeveer 94000 mijl op de teller en de verkoper vertelde dat er totaal geen boekjes en papieren bij zaten.
Toen ik echter in de pocket aan de linker deurstijl keek, vond ik alle boekjes en een pak rekeningen vanaf nieuw.
De auto was nieuw geleverd in Texas en uiteindelijk in Colorado beland, KM stand klopte als een bus.
Vreemd genoeg was de auto nog voorzien van sealed beam koplampen, waarschijnlijk had men voor de RDW keuring een EU setje geleend.
De koppeling ging zo zwaar dat ik met mijn 100 kg er nauwelijks normaal mee kon rijden.
Ook moesten er nieuwe banden om, de voorste set Pirelli's stamde uit 2001!
Verder waren er een hoop kleine klusje die aan de auto gedaan moesten worden, voornamelijk optische verbeteringen.
De auto is roestvrij en heeft nooit ernstige schade gehad.
Ik ben er nu een paar weken mee bezig en de auto rijd en smoelt al stukken beter.
Om de koppelingsbediening te verbeteren, heb ik een nieuwe kabel gemonteerd en de pedaalasjes voorzien van bronzen busjes.
Een wereld van verschil
Nu nog nieuwe rubbers plaatsen in de torsieophanging achter en uitvinden waarom er spacers geplaatst zijn onder het stuurhuis.
Ik las op het internet dat ze dat doen wanneer de auto verlaagd wordt, om het "bump steer effect" te voorkomen???
Het lijkt me lariekoek wanneer de auto alleen vanaf de hoge US specificatie weer naar de normale EU rijstand wordt gezet.
Dat is er mijns inziens gebeurd, ik meet rondom tot de spatbordranden 62,5 a 63 cm.
Groet,
Leo.