Hi all, ik zal ook weer eens wat actiever worden op het forum.
Er is ook een reden dat ik wat actiever ben, ik heb begin dit jaar een 997 GT3 Mk1 gekocht.
Voor mij is de 997 GT3 Mk1 al heel wat jaren mijn lievelingsmodel. Ik vind het het ideale package. Mezger, de looks, handgeschakeld en nog lekker analoog.
.
Ik hield de markt al een paar jaar in de gaten. Deze kwam voorbij, toch maar eens gaan kijken. De auto had nog Porsche garantie, is schadevrij en voorzien van veel historie (is altijd in verlengde garantie Porsche garantie geweest, en daar is veel info van beschikbaar). Na positieve keuring (oa compressietest = positief en bevestiging schadevrij) toegeslagen.
Even wennen, want na 4x een Artic zilvere Porsche nu voor de eerste keer een andere kleur: wit! En dat is prima, ik vind dat op de 997 GT3 Mk1 de mooiste kleur!
Er zitten een aantal updates op die niet origineel zijn, maar eventueel terug te bouwen zijn zoals upgrade van de remmen naar 997 GT3 MK2 spec. Voor mij is dat prima
Mijn Porsche 996 GT3 heb ik daarna verkocht, die heb ik 14 jaar in mijn bezit gehad.
Na een aantal maanden rijden kan ik het volgende concluderen: De 997 bevalt super, het is allemaal weer een paar tandjes scherper dan de 996. Dit zit met name op het insturen, bochtsnelheid en de stabiliteit op hogere snelheid.
Ook heb ik er inmiddels best al weer wat aan gedaan, nieuwe remschijven / blokken, nieuwe koppeling, regulier onderhoud en ik heb de auto uit laten wegen met een instelling georiƫnteerd op fast road / track.
Als ik updates heb ga ik die melden.
Groeten Boxi