Na een flink aantal jaren Porscheloos te zijn geweest heb ik daar afgelopen voorjaar verandering in gebracht
En sinds die tijd hier ook weer af en toe aan het meelezen dus wel zo netjes mij (weer) voor te stellen.
Mijn naam is Peter en ben al jaren Porsche fan. Zo'n 14 jaar geleden mijn eerste Porsche gekocht, een 968 uit 1992. Heerlijke auto en bijna 9 jaar met veel plezier in gereden. Een auto waar ik op een accu na echt nooit wat mee heb gehad. Door dit forum kwam ik ook in contact met mede 968 liefhebbers, tijdens de '968 klusdagen' bij Dimma/Frank hielpen we elkaar met onderhoudt en modificaties. Erg leuke tijd was dat!
Na de 968 overgestapt op Renault Sport en dan met name de Megane RS waarvan ik er zelfs 3 heb gehad. Hiermee ook het circuitrijden ontdekt en aardig wat rondjes gedaan inmiddels op de diverse circuits.
Op een gegeven kwam het Porsche virus toch weer opzetten, is eigenlijk nooit weggeweest, en van auto verkoopsites afstruinen voor de lol toch wat serieuzer gaan kijken en me gaan verdiepen in wat ik nu eigenlijk wilde. De Cayman vond/vind ik een prachtig model en dan met name de 981. Zilver en zwart kom je vaker tegen maar een witte S... Liefst met handbak en de carbon stoelen maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Wel een prachtige GTS met de juiste specs maar ja die prijzen!
En ineens een aantal maanden zoeken en sites/bedrijven in de gaten houden was daar een mooie 981S die op-popte bij autoscout via Wolbert Porsche! Een witte NL geleverde S, PASM, zwart interieur juiste wielen, echter geen handbak en best wel wat kilometers... Echt op dezelfde dag melde zich een koper voor mn Megane die ik niet eens officieel te koop had staan! Toeval? Dat bestaat niet zij mijn vouw
Een dag later gelijk gaan proefrijden met de Cayman, vrouw ook laten rijden natuurlijk en ze was erg enthousiast, ik ook! Een hele frisse en goed onderhouden auto, weet niet hoe maar je zag gelijk dat ie gewoon netjes is bijgehouden. Maar dus wel een PDK bak, en dat is toch wel ff wennen! Na er een nachtje over te hebben geslapen en mn Megane de avond na de proefrit verkocht te hebben besloten de knoop door te hakken en de Cayman gekocht. Auto kreeg nog een beurt, 1 nieuwe achterband en nieuwe schijven en blokken voor. 6 maanden garantie gaf ook wel een prettig gevoel en zo ben je dan ineens eigenaar van toch wel je droomauto
Inmiddels ruim een halfjaar verder en intussen ook wat aanpassingen gedaan om het wat meer mijn auto te laten worden. De standaard grijze wielen zwart laten poedercoaten, dat maakt de auto wat minder braaf. Letters op achterklep met plastidip ook mat zwart gespoten. Aangezien ik de auto ook voor trackdays gebruik ook gelijk maar het onderstel aan laten passen. Vond de standaard dempers ook met PASM aan de zachte kant, vooral achter. Op tempo een bocht met een hobbel of kuil nemen was niet echt lekker, dat was met Megane met Bilstein onderstel echt als op rails en dat wilde ik terug. Daarom een ohlins onderstel gemonteerd, gelijk setje spacers nu we toch bezig waren en je hebt een heel ander gevoel in je auto. Auto is daardoor ook nog wat gezakt en i.c.m. de spacers heeft ie gelijk een lekkere stance in mijn ogen.
Gezien de garantie op de auto geen trackday gebruik toe liet heb ik me daar maar netjes aan gehouden. Recent een eerste trackday mee gereden op Assen en dat was ontzettend wennen! Auto is toch flink kostbaarder dan de Megane daar ben je je dan toch van bewust, en een foutje is zo gemaakt.... Maar uiteraard ook nu achterwiel aangedreven tegen FWD. Maar wat een beleving, PDK is echt geweldig wat schakelt dat top zeker als je vol doortrapt. Paar dagen later ook maar gelijk richting Ring gegaan, dat was nog spannender! Heb er al wat aardig rondjes gedaan maar het blijft altijd spannend. Zeker als je in rondje 1 al 2 BMW's in de vangrail ziet hangen
Voor de zekerheid ook stalen remleidingen, race remolie en andere blokken gemonteerd, wel fijn als je weet dat je je geen zorgen over hoeft te maken over remmen die zomaar kunnen opgeven.
Afgelopen zomer ook al een mooie trip richting Alpen kunnen maken, ook daarvoor leent een Cayman zich prima! Ruimte zat voor bagage en op de lange stukken opvallend zuinig, valt me echt mee. Op een circuit daarentegen....
Hopelijk kunnen we komend jaar ook weer eens aansluiten bij meeting of toerritten. Bestaat de Targa Passagio eigenlijk nog? Was altijd erg tof! En zijn er hier circuitrakkers die hun P ook uitlaten of circuits? Ben benieuwd!
Al met al heel erg blij met de Porsche! Hieronder wat foto's van hoe ik hem kocht en hoe ie er nu bij staat: