Auteur |
Bericht |
Porschegek
|
Op zoek naar een Porsche 911....even voorstellen !!!
Goedemiddag !
Lees al een tijdje mee maar zal mij nu ook even officieel voorstellen ; ik ben Ralph, 38 jaar en op zoek naar een Porsche 964 cabrio (TL) of een Porsche 993 cabrio, liefst in de kleur blauw of zwart met zwart leder interieur. KM stand ca. 100k of minder, onderhoudboekjes of autopas moeten uiteraard aanwezig zijn. Carrera 2 of 4 maakt mij niet uit.
Heb de laatste jaren een aardig bedrag gespaard en weggelegd, en nu ik eindelijk een huis met garage heb wil ik die droom binnenkort gaan realiseren. De Porsche 911 zal met name in het weekend bereden worden, zeg maar ca. 10k km op jaarbasis.
Mijn spaarvarken is ca. 35-36k euro groot, maar daar zit nog geen onderhoudsbudget bij. Vraag is natuurlijk wat onderhoud op jaarbasis kost….. Zie graag wat advies tegemoet inzake jaarlijkse kosten van zowel de 964 en de 993. Welke is eigenlijk goedkoper in onderhoud ? Tuurlijk is de aanschaf van een 964 goedkoper maar als de onderhoudskosten hoger liggen dan een 993 dan schiet het niet op.
Ben ondertussen al wezen shoppen, en de volgende wagen heeft momenteel mijn interesse :
Deze.
(mod by horn - heeeeeele lange url ingekort )
Is dit een reeele prijs ? Zie ze nl. ook voor ca. 40k in de aanbieding bij zowel dealers als particulieren.
Jullie reacties zie ik graag tegemoet !
Zijn er vragen dan hoor ik dat ook graag.
|
15 sep 2005 12:30 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hallo en welkom hier op dit leuke , leerrijke en verslavende forum.
Als ik dat zo lees en het bedrag zie dat je ter beschikking hebt zal je droom niet meer veraf zijn.
Overhaast geen aankoop, kijk rustig rond en geniet ervan.
Haast en spoed (zeker bij de aanschaf van een Porsche) is zelden (lees eigenlijk nooit) goed.
Verder zullen er hier menige je kunnen helpen met de vraag over prijzen en dergelijke.
Wij hebben hier echte "prijzenprofi's" zitten
Succes
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 sep 2005 12:35 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
welkom en de prijs van de 993 valt mee
onderhoud is de 993 dacht ik duurder als de 964
onderhoud voor een c4 is duurder als voor een c2 [hebben ze mij bij wams in eindhoven verteld]
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
15 sep 2005 12:41 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Welkom! Prijs valt inderdaad mee, maar voor een particulier nou ook weer niet ENORM laag. Volgens mij zijn de onderhoudskosten van een 993 of een 964 ongeveer gelijk. Onderhoud C4 in het algemeen wellicht iets duurder inderdaad.
|
15 sep 2005 13:06 |
|
|
Porschegek
|
Volgens Ruiter & Luitink in Loosdrecht zou een 964 duurder qua onderhoud zijn i.v.m. de klepafstellingen....dit schijnt bij de 993 niet nodig te zijn.
Verder ga ik er toch wel van uit dat een ouder model Porsche motor meer onderhoud vraagt
Bij R & L staat trouwens een mooie blauwe 964 cabrio turbolook te koop, ca. 124k gelopen maar kost 34,5k euro ! Voor dat geld koop je dus ook een 993 cabrio, alleen wel zonder bovag garantie van de dealer
Lastig allemaal hoor. Ik hoop dus hier wel wat meer te weten te komen voordat ik daadwerkelijk tot een aanschaf overga...
|
15 sep 2005 13:08 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Welkom op het PF Keuze kunnen we natuurlijk niet voor jou bepalen, maar ik denk dat veel mensen op het forum dan toch voor een 993 zouden gaan Denk ook eens aan import uit Dl, zoekfunctie en je weet meer. Spannende tijd, de zoektocht, de testritjes, de onvermijdelijke teleurstellingen en de en uiteindelijk de koop ... diverse verhalen hier op het PF enjoy en houdt ons op de hoogte
|
15 sep 2005 13:13 |
|
|
Storm 964
911 Carrera 2Breda
|
Welkom op het forum.
Inderdaad ik heb ook begrepen dat de 964 iets duurder is in onderhoud alleen niet dat het zoveel is dat het het verschil in aanschafprijs zomaar teniet doet.
Ik rijd zelf sind kort een 964 die ik geimporteerd heb, ik raad je dan ook zeker aan om je zoekveld te vergroten naar bijv Duitsland aangezien het aanbod veel groter is. Het zelf importeren is geen enkel probleem, alles staat goed uitgelegd op de diverse websites van de RDW en de douane. Als je eventuele vragen hebt dan kun je me altijd mailen.
Gr,
Martijn
|
15 sep 2005 13:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Welkom
.... en succes met de speurtocht
|
15 sep 2005 13:50 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik rijd zelf in een 993 targa (1997) met een varioram motor e net zoals jouw plan minder dan 10,000 km/jaar. Normaal onderhoud vind ik eerlijk gezegd bij de Porschespecialist helemaal niet duur. De meeste specialisten vragen zo ongeveer 45-50 euro per uur. Daar kan je bij geen enkele dealer voor meer aardse merken terecht, daar komt nog bij dat er vele specialisten zijn die het porsche hart absoluut op de goede plaats hebben zitten.....
Omdat je maar weining rijdt en natuurlijk de wagen netjes behandeld valt het normale onderhoudsplaatje erg mee. Natuurlijk als er ingrijpender dingen moeten gebeuren dan zul je ook de geneugten van het exclusieve Porsche rijden onder ogen moeten zien.
Garantie, particulier?? Ach het is zo persoonlijk. Ik heb al mijn auto's (M5, 993, Z3) en motors (HD) zonder garantie gekocht, maar wel na uitvoerige keuring. En het is natuurlijk zo, ook al koop je zonder garantie dan wil het volgens mij nog n iet zo zijn dat als dan morgen de motor er onder uitvalt je geen enkel verhaalsrecht zou hebben, mits natuurlijk van te voren verteld dat de motor "rot" is (Hier kan onze huisadvocaat - Devils Son ons waarschijnlijk wel bijlichten/staan). Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het bijhorende kostenplaatje voor de garantie. Krijg je 6 maanden voor 500 euro, doen. Ik onderhandelde 10,000 euro van de M5 af zonder garantie!!! dan neem ik het risiko.
DUs je ziet maar weer, ook hier weer afhankelijk van perssonlijke voorkeuren...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
15 sep 2005 13:52 |
|
|
Sandra & Eric
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
|
Welkom welkom.
veel succes met je zoektocht!
_________________________________________ Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~
|
15 sep 2005 21:15 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Onderhoud 964 is idd iets duurder dan van een 993, vanwege het kleppen stellen. Maar maakt niet zo heel veel uit. Diverse specialisten hebben prijzen van een beurt op de website staan, kun je precies zien wat het verschil is.
|
15 sep 2005 22:32 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Mooie bak hoor
De prijs lijkt in eerste instantie heel aantrekkelijk. Je bent dan wel door je budget heen en mag er ook niets tegenvallen. Een 964 koop je natuurlijk voor minder.
Voor het onderhoud kijk eens op http://www.lammertink-porsche.nl
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
15 sep 2005 22:47 |
|
|