Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 aug 2025 20:18

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Arthas stelt zich voor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Arthas stelt zich voor
Hallo even mezelf voorstellen, ik ben "Arthas" 38 jaar uit belgie.

Als van kleins af autogek, en al 3 jaar mezelf voorgenomen om een leuke 944 aan te schaffen. (turbo of s2)
Helaas door meerdere projecten (die wel geld opbrengen) altijd maar naar achter geschoven.

Enkele maanden geleden een (klein) ongeval gehad op een werf en nu de klik gemaakt dat het hoog tijd word om eens wat te genieten.

Aangezien een leuke 944 in de exacte kleur die ik wil al snel oploopt, heb ik nu maar besloten om ineens te gaan voor de echte droomauto uit mijn jonge tijd.

Een 996. (geen cabrio) liefst een 4S voor de bredere achterkant, handbak, (een turbo hoeft niet)

Dan begint de zoektocht natuurlijk, in belgie zelf staan ze vrij duur (onderhoudhistorie altijd een vraagteken) in nederland staan er soms gewone 996.1 voor amper 25K te koop.
Helaas allemaal automaat. (en dan begint weer de twijfel automaat of toch maar handbak)
Aankoopkeuring is hier in belgie ook vrij onbekend. voor de juiste wagen ga ik toch tegen de 40K aanzitten. (een fluitje ipv de nieuwprijs uiteraard)

Daily auto's nu zijn een bmw5 (F10) en een leuke Vito van het werk, en de gezinswagen is een mercedes GLE350 coupe.
Ik heb ook nog een mercedes w210 (e-klasse) maar die blijft nog 2 jaar staan rijpen tot hij als oldtimer in belgie kan ingeschreven worden.

Vorige auto's waren een range sport, bmw 1,audi TT, en saaie firmawagens. familiaal hebben we een macan Gts (die rondgaat tussen mijn zussen/ouders en mij) die rijdt wel als een speer, maar echt warm loop ik er niet van.

03 aug 2025 14:15
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Arthas stelt zich voor
Welkom "Arthas".
Ik heb de laatste 18 jaar 911 gereden (964 en 993) en mij eigenlijk nooit echt beziggehouden met de generatie watergekoelde 911's behalve tijdens vele bijeenkomsten ze optisch te bewonderen dus veel kan ik er niet over kwijt.
Wat ik wel weet is dat je voor een beetje onderhouden/juiste gemodificeerde (IMS-AOS etc) 996 met handbak hier in Nederland ook snel tegen de 40K aanloopt en voor een 996 4S handbak de prijzen al daarboven zitten.
In ieder geval succes met je zoektocht en niet de a.k.k. met borescoring vergeten te doen.
Houdt het aanbod ook via gaspedaal.nl in de gaten.

03 aug 2025 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Welkom en veel succes én plezier met de zoektocht naar een 996. Dennis heeft een soortgelijke zoektocht gedaan en is uiteindelijk geslaagd voor een hele mooie 996 4S (handgeschakeld), zie zijn voorsteltopic “rollthebones”.

Grtz

03 aug 2025 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Welkom. Mooie auto zo'n 996 4S.

Ik zou de tips van Alfred zeker ter harte nemen.

04 aug 2025 9:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Welkom!
Je bent je bewust van de BIV (pakweg 2500 Euro) en de jaarlijkse (!!!) verkeersbelasting van ook pakweg 2500 Euro? :oops:

04 aug 2025 10:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Tja die biv en verkeersbelasting hoort er nu eenmaal bij, voordeel is wel als ik de auto dan nog een jaar of 5-6 bijhoud word hij ook oldtimer (30 jaar) en vallen die kosten weg.

Er staan enkele (optisch)nette 996 te koop voor 28K (automaat) de verleiding is groot om nu snel te kopen, en dan te zien hoe het bevalt,en hoeveel geld ik ertegen blijf gooien :) en heel rustig uitkijken voor een betere (4s,handbak) auto over 1-2 jaar.

Bedankt voor de tip, gaspedaal.nl kende ik nog niet!

04 aug 2025 19:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
ik zou zeker niet voor het koopje van de week gaan, dan maar liever 2 jaar doorsparen en ondertussen rustig uitkijken voor de 911 met de juiste specs. Beter geduldig zijn dan met een gebakje blijven zitten dat je in de toekomst met verlies moet verkopen.

De zoektocht naar de juiste auto is ook erg leuk en meestal ook erg leerzaam.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

04 aug 2025 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Als je je nu al afvraagt of je niet uiteindelijk een handbak wil, dan zou ik die keuze nu maken. Als je een auto koopt en er in investeert qua onderhoud etc. dan wordt het lastiger er zomaar weer afscheid van te nemen.

05 aug 2025 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Heel snel een keer gaan rijden met allebei dan weet je het bij mij geen tiptronic in ieder geval.

06 aug 2025 12:39
Profiel
PorscheForum Rookie
996.1 c4
Swalmen
Welkom!

Als je voorkeur een handbak is zou ik daar zeker voor gaan en geen concessies op doen.
Ik heb een 996 C4 met tiptronic (met stuurflipper mod) en voor mij persoonlijk is dat helemaal prima, maar dat kan niet "tippen" ( :lol: ) aan de sportieve schakelbeleving van een handbak.

ik was initieel ook op zoek naar een C4S, maar die lijken echt exceptioneel hard gestegen te zijn in waarde de afgelopen jaren.

In elk geval veel succes gewenst met de zoektocht!

08 aug 2025 12:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]