Dag allemaal,
Ik stel mij even voor aan jullie, ben Martin en samen met mijn vader heb ik een Porsche 991.1 Turbo van bouwjaar 2014 gekocht. Mijn vader heeft mij als jong jochie aangestoken met het Porsche virus. In zijn jongere jaren heeft heel wat jaren 911 gereden; Targa's en SC. Onze droom was om samen een 911 te kopen en er daarna verschrikkelijk veel plezier mee te beleven. Die droom zijn wij op dit moment aan het verwezenlijken.
De auto hebben wij geïmporteerd uit Japan en wordt op dit moment klaar gemaakt voor de RDW keuring in Lelystad.
Vorige jaar was ik op vakantie in Japan en daar viel mij op hoeveel prachtig mooie en vooral net onderhouden auto's daar rijden. Als autoliefhebber ging mijn hartje extra snel kloppen en toen ik thuis kwam ben ik eens gaan onderzoeken hoe de Japanse automarkt er uit ziet. Ik kwam er achter dat het grootste gedeelte van de tweedehands auto's wordt verkocht bij USS veilinghuizen en dat veel Europese ''premium'' merken links gestuurd zijn in plaats van rechts gestuurd. Japanners rijden zeer weinig kilometers en onderhouden hun auto ontzettend goed. Ongeacht het aantal gereden kilometers krijgen veel auto's elk jaar een service beurt. Na wat verder onderzoek konden wij alle kavels op alle Japanse veilingen bekijken en via een gerechtigd persoon bieden. Er komen ontzettend veel mooie en bijzondere kavels voorbij. In eerste instantie wilden wij gaan voor een 991.1 Carrera S, maar toen deze zilvergrijze Turbo voorbij kwam waren wij verkocht. De Turbo is van bouwjaar 2014, heeft 40 duizend kilometer gelopen, zeer goed onderhoud gehad. We hebben in mei de veiling ''gewonnen'' en 2 weken geleden is de auto per boot in de haven van Amsterdam aangekomen.
Om de auto op Nederlands kenteken te zetten moet de auto worden gekeurd bij RDW testcentrum in Lelystad. De auto wordt zeer uitgebreid getest en alles moet aan de Europese normen voldoen. Daarom hebben wij een aantal aanpassingen moeten doen om de auto keuring klaar te krijgen. Zo zijn bijvoorbeeld de achterlichten vervangen (mist lamp zit in Japan rechts), is de dagrijverlichting gecodeerd en zijn de koplampen anders ingesteld. Daar naast hebben we de zilveren pijl voorzien van 4 nieuwe Michelin PS4S banden en zijn er nog wat kleine andere aanpassingen gedaan. De auto zal maandag gekeurd worden bij RDW Lelystad en we kunnen daar met een dagkenteken (kenteken welke geldig is voor 1 dag) naartoe rijden. Als de auto goedgekeurd is moeten we nog langs het BPM loketje en dan kunnen we de Nederlandse platen aanvragen.
Al met al, een geweldige ervaring om dit avontuur mee te mogen maken.