Even voorstellen is wel zo netjes, hè?
Circa 7 jaar geleden was ik erg ziek en beloofde mezelf mijn eerste Porsche als ik weer thuis zou komen. Ik kwam gelukkig wel weer thuis, maar die Porsche is er toen toch niet gekomen. Opmerkelijk hoe onbelangrijk je sommige zaken vindt als je iets "vervelends" hebt meegemaakt en er weer bovenop komt, zullen we maar zeggen.
Ik heb dus nog geen Porsche, maar overweeg mijn 2019 Audi e-tron (heerlijke reisauto) te vervangen door een Porsche Macan electric. Ja, ik weet het, EV is voor sommigen hier vloeken in de kerk...
Aankoop zal waarschijnlijk niet eerder zijn dan in 2026, want de Audi heeft er nu pas 45.000 km opzitten. Die lage km-stand komt doordat we 6 maanden van het jaar elders wonen en de Audi blijft tijdens die periode in Nederland.

Het valt me wel op dat voorraadauto's bij Porsche over het algemeen behoorlijk aan de prijs zijn. Als ik er zelf één configureer, dan lukt het me nog net om onder de 100.000 euro te blijven. Porsche inkopers hebben daar duidelijk meer problemen mee, want die vliegen zo naar de 120.000 euro en meer.

En dat vind ik met mijn AOW'tje toch wel erg veel geld...

Tot zover mijn intro.
Komt het ooit zover dat ik een Porsche koop, dan zal ik 'm hier zeker laten zien.