Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 feb 2025 9:26

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche Cayman
Bericht Even voorstellen
Hierbij wil ik mij als nieuw forumlid even voorstellen.

Ik ben Koen Pater en woon in het noorden van het land in het mooie Zevenhuizen.

Sinds eind 2024 ben ik de trotse bezitter van een handgeschakelde Porsche 987 Cayman.

De Cayman had bij aankoop een paar kleine aandachtspuntjes die inmiddels allemaal verholpen zijn. Zo is de krukaskeerring vervangen, het bedieningspaneel van de airco vervangen (de oude was nog een Amerikaanse, waarbij de voorruitontwaseming het niet deed). En ook de velgen heb ik weer netjes laten maken. De Porsche (en ik) zijn nu helemaal klaar voor het zomerseizoen :D

Ik hoop deze zomer veel mooie ritten te kunnen rijden met de Cayman :drive: .

83754

18 feb 2025 0:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom Koen! Mooi rood is niet lelijk. :mrgreen:

Vertel eens wat over je zoektocht

18 feb 2025 6:10
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Welkom! En gefeliciteerd met je mooie Cayman

18 feb 2025 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Mooie combinatie met de velgen en spoiler! Veel rijplezier!

18 feb 2025 18:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche Cayman
Dank je!

Na jaren oldtimers te hebben gehad van een hele andere categorie (o.a. Fiat Spider, Renault Dauphine, Golf I Cabrio en Simca Horizon), kwam ondanks het plezier dat ik had aan oldtimers, toch de stille wens om op zoek te gaan naar een youngtimer in de vorm van een Porsche Boxster of Porsche Cayman.

Na gezocht te hebben en verschillende auto's te hebben bekeken, kwam ik uit op en hele nette origineel Nederlandse handgeschakelde Porsche Boxster uit 2003. Naast deze Porsche was ik nog steeds in het bezit van een Simca Horizon uit 1979, met slechts 40.000 kilometer op de teller (pure nostalgie :D ).

Na de zomer kwam ik echter tot de conclusie dat ik door het plezier aan de Boxster toch wel heel weinig had gereden in de Simca (wat eigenlijk ook weer doodzonde was). Aangezien de Porsche mij heel goed beviel, kwam de gedachte bij mij op om beide auto's in de verkoop te zetten en te gaan rondkijken voor een Porsche Cayman, die ik stiekem toch nog net leuker vond dat een Boxster. Zo gezegd, zo gedaan en daarom heb ik de Simca vorig jaar in de verkoop gezet. Deze was ik vrij vlot kwijt aan een nieuwe liefhebber waar hij goed terecht gekomen is. Daarna ben ik de markt een beetje in de gaten gaan houden en eind vorig jaar dook er ineens een felrode Cayman op op Marktplaats. Door de kleur, rood met zwarte spiegels en zwarte spoiler, trok hij meteen mijn aandacht. Ik reageerde dan ook meteen op de advertentie en ben de auto de volgende dag al gaan bekijken.

Eigenlijk was ik meteen verkocht, maar door de wat hogere kilometerstand, heb ik hem voor de zekerheid technisch toch laten keuren. Daar kwamen een paar mankementjes uit naar voren, waardoor ik in combinatie met het verhaal van de verkopende partij een totaal en eerlijk beeld van de auto kreeg. De aandachtspunten die uit de technische keuring naar voren kwamen, waren te overzien naar mijn idee.

Uiteindelijk kon ik de Boxster inruilen en heb ik de deal kunnen sluiten. Inmiddels zijn de mankementjes zo goed als allemaal opgelost (krukaskeerring vervangen, airco/voorruitontwaseming weer werkend gemaakt en de beschadigde velgen gepoedercoat). Enige dat nu nog moet gebeuren is dat ik er een tweede sleutel bij moet laten maken, want de sleutel die erbij zit, daar werkt de afstandsbediening niet van. Maar ook dat wil ik binnenkort opgelost hebben. De bedoeling is om er dan het komende jaar (en de jaren erna) flink van te gaan genieten en veel ritten mee te gaan rijden.

19 feb 2025 11:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Koen Pater schreef:
... Simca Horizon uit 1979, met slechts 40.000 kilometer op de teller (pure nostalgie :D ).
Zeker! Ik werkte eind jaren 70 bij een benzinepomp. Dat soort auto's waren toen nieuw... :mrgreen:

19 feb 2025 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Leuke aanwinst. Heb je die naafkapjes in dezelfde kleur laten spuiten als waar de velgen in gepoedercoat zijn? Lijkt goed te matchen op de foto.

19 feb 2025 15:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche Cayman
Nee, de naafkapjes heb ik niks aan gedaan en passen inderdaad heel goed bij de velg na het poedercoaten.

Dit was de velg voordat hij aangepakt was :D

83761

19 feb 2025 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Ook erg mooi.

20 feb 2025 16:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]