Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 20:27

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen
Hierbij wil ik mij graag voorstellen als nieuw forum lid.
Mijn naam is Ron Mulder, woonachtig in de provincie Zuid Holland in het mooie stadje Gorinchem.

Zaterdag 17 maart heb ik mijn Porsche 981 mogen ophalen. Het is een 2.7 handgeschakeld in de mooie kleur Achatgrau uit 2013.

Ik heb daar mijn Porsche Boxster 987 2.7 uit 2005 voor ingeruild.

Behalve rijden vind ik het ook heerlijk mijn auto te poetsen, hij moet glimmen.

01 maart 2025 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Even voorstellen
Gefeliciteerd, ik kan alleen maar zeggen, goede keus ! :mrgreen:

01 maart 2025 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers!
Foto’s?

02 maart 2025 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 981 2.7 Handbak
Toepasselijk filmpje tav 987 vs 981 :-)
https://www.youtube.com/watch?v=NWigpAw_ifg

03 maart 2025 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Welkom en gefeliciteerd! Ik ben, als eigenaar van een 987.2 S uit 2010 erg benieuwd of je verschil ervaart (rijden, naar electrisch stuur etc) tussen 981 en 987

04 maart 2025 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Hé Ron! Gefeliciteerd met je aankoop, ik hoorde al zoiets van Ivo. Veel veilige km's gewenst!
Groeten, Ruud

06 maart 2025 9:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
psmits schreef:
Welkom en gefeliciteerd! Ik ben, als eigenaar van een 987.2 S uit 2010 erg benieuwd of je verschil ervaart (rijden, naar electrisch stuur etc) tussen 981 en 987

Gefeliciteerd met je aankoop. Een wijs besluit :lol: :wink:

Zit zeker een verschil in. De 987 is "levendiger" in het stuur en je voelt alles wel wat beter. Iets meer betrokken. Moet je overigens ook van houden. Ik ben zeer tevreden over het stuurgedrag van de 981. Komt ook omdat ik er dagelijks mee rij. E.e.a. hangt wel af van wat je als onderstel hebt. Standaard, PASM, of een schroefset.

06 maart 2025 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank! Ik heb PASM maar rijd meestal op normale stand. Zet strakkere veering alleen aan bij mooie bochten in combinatie met strakwegdek

07 maart 2025 23:41
Profiel
PorscheForum Rookie
3AE '99 schreef:
Hé Ron! Gefeliciteerd met je aankoop, ik hoorde al zoiets van Ivo. Veel veilige km's gewenst!
Groeten, Ruud

Bedankt Ruud, Ivo is al wezen kijken. Zien elkaar misschien wel bij de volgende Speed Gelbe meeting.

09 maart 2025 8:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Autoke schreef:
Gefeliciteerd, ik kan alleen maar zeggen, goede keus ! :mrgreen:

Bedankt! Ben er ook heel blij mee.

09 maart 2025 8:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Basic schreef:
Foto’s?

Bedankt, heb geprobeerd foto's te plaatsen maar is nog niet gelukt, tips zijn welkom.

09 maart 2025 8:38
Profiel
PorscheForum Rookie
psmits schreef:

Dankjewel. Verschil is er zeker. In de 987 heb je meer 'contact' met de auto. Maar je merkt dat de 981 moderner is. Stiller en meer luxe.

09 maart 2025 8:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Ron2810 schreef:
Basic schreef:
Foto’s?

Bedankt, heb geprobeerd foto's te plaatsen maar is nog niet gelukt, tips zijn welkom.

Welkom, ik ben ook heel nieuwsgierig naar de foto’s.
Het was voor mij ook even zoeken en klooien om foto’s te plaatsen maar met onderstaande link is het me gelukt. Je zal waarschijnlijk wel eerst je foto’s moeten verkleinen.
Suc6

viewtopic.php?f=14&t=57509

09 maart 2025 8:45
Profiel
PorscheForum Rookie
83821

09 maart 2025 11:56
Profiel
PorscheForum Rookie
R_911 schreef:
Ron2810 schreef:
Basic schreef:
Foto’s?

Welkom, ik ben ook heel nieuwsgierig naar de foto’s.
Het was voor mij ook even zoeken en klooien om foto’s te plaatsen maar met onderstaande link is het me gelukt. Je zal waarschijnlijk wel eerst je foto’s moeten verkleinen.
Suc6

viewtopic.php?f=14&t=57509

Het is gelukt. Bedankt voor de uitleg!
83821

09 maart 2025 12:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Basic schreef:
Foto’s?

Weet nu hoe het werkt. Ook een foto met de cabriotop naar beneden.
[album] 83820[/album]

09 maart 2025 12:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Ron2810 schreef:
Basic schreef:
Foto’s?

Weet nu hoe het werkt. Ook een foto met de cabriotop naar beneden.
83820

09 maart 2025 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 3.4 PDK - GT Silver BMW Z4 sDrive35iS - Melbourne Red BMW i4 eDrive40 M Sport - San Remo
Leuk, nog een verse 981 eigenaar, gefeliciteerd!

Voor wat betreft de 987 vs 981; voor mij was de 981 een auto die echt volledig klopte als sportauto maar ook als product van een chique merk. Toen ik een paar jaar geleden aan het shoppen was voor mijn vorige auto heb ik een aantal 987s bekeken maar ik vond bepaalde aspecten van die auto (interieurkwaliteit, infotainment, veel kale auto's met weinig opties, etc) niet helemaal in overeenstemming met het prijskaartje en ook de concurrentie. Daarom er toen van afgezien en voor de BMW Z4 E89 gegaan, hoewel ik ook heel goed begrijp dat iedereen weer andere dingen belangrijk vind en daarom wellicht tot een andere conclusie komt. De 981 is voor mij een auto die eigenlijk 100% klopt: Het is echt een dikke verschijning, met een zeer fraai interieur, fijne opties die ook dagelijks rijden mogelijk maken, en het rijdt nog steeds fantastisch sportief.

09 maart 2025 23:58
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Helemaal eens, zo zie ik het ook. Supergeslaagd design, fantastisch weggedrag, prachtig geluid, compact, onberispelijke kwaliteit zowel technisch als qua interieur, en van een prachtig sportwagenmerk met veel historie. Echt een fantastische sportwagen, helemaal voor het geld. Wel zijn de 981's vaak ook best kaal. Maar als je dan zo'n zeldzaam rijk uitgerust exemplaar vind dan ben je echt spekkoper. Wel vind ik het stuurgevoel van de 987 iets beter, maar dat kan ook niet anders gezien het feit dat deze nog een hydraulische stuurinrichting hebben. Maar die van de 981 is zeker niet totaal gevoelloos.
Geniet ervan!

10 maart 2025 0:49
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Porsche heeft een enorme kwaliteitsslag gemaakt in de overgang van de 9X7- naar de 9X1-generatie. En aangezien de 991 en 981 90% van alle onderdelen delen, is het niet vreemd dat de Boxster en Cayman hebben geprofiteerd van de sprong voorwaarts. Voor mij was dat ook een heel belangrijk argument om een beetje door te sparen voor een 981. En hoewel mijn exemplaar niet uitpuilt van de opties, zit alles wat ik belangrijk vind erop en eraan. Bovenal vind ik het een geweldige auto om mee te rijden en krijg ik nog iedere keer een grote grijns als ik de sleutel omdraai en die 6-cilnder boxer achter me begint te brullen (met dank aan Carnewal).

10 maart 2025 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 981 - Cayman S
mooie wagen en geode keus!
ik heb sinds kort ook een 981 en kan me helemaal vinden in je uitleg, ondanks de leeftijd is deze absoluut nog niet gedateerd van binnen en buiten.
en ook in kleur is dit een prachtige wagen.... dan komen alle lijnen juist extra goed naar voren!

veel plezier ermee:)

10 maart 2025 10:43
Profiel
PorscheForum Rookie
MVos schreef:
mooie wagen en geode keus!
ik heb sinds kort ook een 981 en kan me helemaal vinden in je uitleg, ondanks de leeftijd is deze absoluut nog niet gedateerd van binnen en buiten.
en ook in kleur is dit een prachtige wagen.... dan komen alle lijnen juist extra goed naar voren!

veel plezier ermee:)

Gefeliciteerd met je mooie 981 Cayman. Mooie kleur ook. Ben het met je evens dat de lijnen extra mooi uitkomen in deze kleur. Krijg er ook Veel compliment en over. Veel rijplezier!

17 maart 2025 22:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]