Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 sep 2025 5:16

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Ik stel mij even voor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Ik stel mij even voor
Hallo, ik ben Peter en ik woon in België. Ik heb een Porsche 964 C4 gehad bj 1989, een Porsche 911 2.7 van 1976, een Porsche 993 C2 van 1994 en een Porsche 928. Ik ben Porscheliefhebber in hart en nieren. Nu ben ik Porscheloos, maar ik ben aan het uitkijken om een Porsche 968 targa te kopen (tenminste als ik mijn echtgenote nog kan overtuigen). Ik heb een 968 op het oog, maar deze heeft 218000 km, en ik zou graag via dit forum te weten komen of het raadzaam is om deze te kopen met deze nogal hoge km-stand. Mvg, Peter

09 sep 2025 20:33
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Ik stel mij even voor
Ik ben geen kenner, maar wat ik er van heb gehoord, is een 968 een prima betrouwbare auto, maar is het ook wel afhankelijk van de staat van onderhoud. Dus een koge km-stand hoeft geen enkel probleem te zijn, mits al het onderhoud gewoon op tijd is gedaan. Heeft de auto die je op het oog heeft een sluitende onderhoudshistorie? En ben je van plan een aankoopkeuring te doen?

10 sep 2025 9:09
Profiel
PorscheForum Rookie
De 968 die ik op het oog had was zeer vlug weg. Ik heb dus niet kunnen informeren. Het was er ene in een speciaal groen wat ik zeer mooi vind. Jammer …
Ik heb er nog één op het oog op 20 km van bij mij thuis. Deze is jammergenoeg donkerblauw, maar ik ben toch geïnteresseerd. Deze heeft 198.000 km en ik weet nog niet of er een onderhoudshistorie aanwezig is. Ik zou wel een aankoopkeuring laten doen. Naar mijn mening is deze nogal prijzig, nl. 32.000 euro. Ik vraag me soms af hoe verkopers hun prijs bepalen … Natuurlijk komt het altijd op hetzelfde neer, een verkoper wil altijd veel krijgen, en een potentiele koper wil altijd zo weinig mogelijk betalen :scratch:

12 sep 2025 19:14
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Tja... ik ben zelf een twijfelkont. Toen ik mijn auto aanschafte was ik dan ook maar blij (of beter gerust) dat ik een bedrijfje had dat mij meehielp om een gezonde keuze te maken. Zij kijken naar de auto zonder (jouw) emotie en daardoor wat meer gefocust op de kwaliteit.
Maar er zijn hier leden genoeg die het op eigen kracht doen, wat net zo prima is.

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

18 sep 2025 14:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 981 - Cayman S
geen 968 kenner, maar >30k voor meer dan 2 ton lijkt me nog wel prijzig.
zeker als je rond kijkt staan er nog wel te koop voor minder (evt meer km)

https://nl.leparking.be/tweedehands-aut ... targa.html

ook elders in België nog wel een paar iets duurdere, maar met veel minder km
https://www.autoscout24.be/nl/lst/porsc ... tate=N%2CU

of in Duitsland ook met veel minder km (150dkm - 25-30kEUR):
https://www.autoscout24.be/nl/lst/porsc ... tate=N%2CU

ik zou toch nog eens goed rondkijken... importeren naar BE is uiteindelijk makkie.

18 sep 2025 16:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik heb morgen een afspraak om een 968 te bezichtigen in de kleur oak green metallic. Hij heeft 218000 km en de vraagprijs is 26.000 euro. Ik ben adhv de sticker onder de motorkap tot de vaststelling gekomen dat de kleur fabriek af zyclam red metallic was en hij in oak green metallic werd gespoten. Is het aan te raden om deze te kopen, wetende dat hij niet zijn originele kleur heeft?

19 sep 2025 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Goedemorgen , Prachtige en super rijdende auto 968. De groene

20 sep 2025 7:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zou altijd voor een originele 968 gaan met z’n originele kleur.

Blijft altijd een verhaal en ook v echte liefhebbers en waardevastheid beter.

Wel top kleur Oak Grun

20 sep 2025 7:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Tsja. Wat is je doel met de auto. Niet de originele kleur kan hem goedkoper maken, maar supernetjes gedocumenteerd overgespoten en in uitmuntende staat weer niet.

Wil je veel rijden en is de auto mooi gespoten. Geen probleem dan.
Wil je maximale authenticiteit en minder kans op afschrijving (ik schrijf expres kans), dan kan je beter een volledig originele kopen.

Als die groene verder helemaal onderhouden is met originele onderdelen of kwaliteits imitatie (en dan moet je dus de imitatie merken ook weten) dan is dat voor mij belangrijker dan de lakkleur. Vooral bij alle slijtage onderdelen.

20 sep 2025 8:58
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
Stilstand is achteruitgang :idea:

Je kunt er beter 1 met 2 ton op de klok kopen dan met 20.000 km (van die leeftijd).

Is de OH geschiedenis bekend?
Wanneer zijn de ketting en geleiders vervangen :?:
Hoe is de algehele staat van de Porsche :?:

Als je al van plan bent zo’n Porsche met redelijk hoge km stand te kopen, ga ik er vanuit dat je het niet als investering ziet :arrow: én dan maakt de afwijkende kleur ook niet(s) meer uit ;)

20 sep 2025 16:24
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]