Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:50

Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Van Alfa naar Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
993 carrera 2
Bericht Van Alfa naar Porsche
Goedemorgen forumleden,
Na een aantal omwegen waarin Renault en Alfa Romeo de hoofdrol spelen, wil ik nu donders graag een 911 (964) aanschaffen voor dagelijks gebruik. Ik ben zelfstandig ondernemer en schrijf de auto van minimaal 15 jaar oud op de zaak. Op die manier kan ik een droom dagelijks werkelijkheid laten worden én de belastingdienst mee laten betalen. Leuker kunnen we het niet maken.

Iedereen die tips, hints óf een mooie 964 weet te staan is welkom om te reageren.

Oh ja, mocht je een Renault Laguna V6 24v GrandTour Initiale willen bezitten, die heb ik nog te koop staan als inruil op de Porsche!

02 okt 2005 12:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=2576

kijk hier even

robert

02 okt 2005 12:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
993 carrera 2
Bericht goed punt!
Robert, helemaal mee eens. Uitstekende opmerking.

welk type wil je; 964 3.6 coupé eventueel een targa, géén cabrio
- schakelbak of tiptronic; daar twijfel ik nog over, ben gek op mijn huidige automaat én het is beter voor de koppeling maar schakelen is "échter" rijden..!
- kilometer stand; boeit me minder, onderhoud en berijders historie is wel spannend.
- MOET de wagen schade/ongeval vrij zijn; ja
- Wil je perse een orgineel NL (BE) auto; nee
- ben je aanhanger van "orgineel" ; ja.
- Exterieur kleur, zwart, blauw, grijs, donkergroen
- Interieur kleur, zwart, beige, geen muisgrijs
- Volleder of niet? Ja!
- Airco of niet? Ja!
- Cupspiegels of niet, mag.
- voorkeur voor welke velgen,; 17" cupvelgen
- schuifdak, graag maar hoeft niet
- 3e remlicht; ja
- Wel of geen achterwisser; ja
- C4 of C2 ; de C4 is duurder in onderhoud maar de keuze hangt ook hier weer van de staat van de auto af.
- Eventueel ombouw? Neeeeee.
- wel of geen (volledige) historie, liefst wel maar die historie zegt niet alles over het gebruik. Technische inspectie is voorwaarde.

Mijn maatje in deze is eigenaar van een motoren en bakken revisie bedrijf en 1. extreem ervaren met techniek en (sport) auto's, 2. géén liefhebber van Porsche en uitzonderlijk kritisch... Hij gaat absoluut mee want als mijn hartslag stijgt en de wangetjes rood worden gaat elke verkoper gas geven op mijn emoties en sluit de deal. :D

02 okt 2005 13:02
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Van Alfa naar Porsche
guidovdspek schreef:
Ik ben zelfstandig ondernemer en schrijf de auto van minimaal 15 jaar oud op de zaak.

En weer één...

BTW: niet teveel blind staren op min. 15 jaar oud. half jaar ofzo extra maakt niet zoveel uit. Meer details: PM!

02 okt 2005 13:10
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Van Alfa naar Porsche
guidovdspek schreef:

Iedereen die tips, hints óf een mooie 964 weet te staan is welkom om te reageren.

Horn heeft een 15 jaar oude te koop staan overigens...

02 okt 2005 13:12
Profiel
PorscheForum Rookie
993 carrera 2
Bericht 
MINIMAAL 15 jaar is ingegeven door de wetgeving, maximaal mag de auto van mij uit 1988 komen o.i.d.

8)

02 okt 2005 13:12
Profiel
PorscheForum Rookie
993 carrera 2
Bericht 
De zwarte 964 van Horn had ik gezien, thx voor de tip. Ik heb gevraagd die er nog is.

02 okt 2005 13:14
Profiel
Bericht 
guidovdspek schreef:
MINIMAAL 15 jaar is ingegeven door de wetgeving, maximaal mag de auto van mij uit 1988 komen o.i.d.

8)

Ik ken de wetgeving, want ik ben fiscalist. Maar nogmaals: PM en ik kan je meer vertellen...

02 okt 2005 13:20
Profiel
PorscheForum Rookie
993 carrera 2
Bericht Maar nogmaals: PM en ik kan je meer vertellen...
Vertel vertel, gebruik eventueel mijn contactgegevens hieronder.
:lol:

02 okt 2005 13:37
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
welkom hier en succes met zoeken

02 okt 2005 13:39
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Citaat:
Ik ken de wetgeving, want ik ben fiscalist.
Kunnen de meeste advocaten, rechters, juristen (in het algemeen) en fiscalisten toch niet zo stellig zeggen! Hulde! :?

02 okt 2005 22:34
Profiel
Bericht 
MS964 schreef:
Kunnen de meeste advocaten, rechters, juristen (in het algemeen) en fiscalisten toch niet zo stellig zeggen! Hulde! :?

En dat terwijl iedere inwoner van ons landje geacht wordt de wet te kennen...

03 okt 2005 8:49
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Devils son schreef:
MS964 schreef:
Nee hoor, je wordt geacht jezelf aan de wet te houden... Is iets heel anders :cheesy:

03 okt 2005 8:56
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
paSCal schreef:
Devils son schreef:
Nee hoor, je wordt geacht jezelf aan de wet te houden... Is iets heel anders :cheesy:

Afbeelding Je wordt geacht de wet te kennnen :!: ..... maar

Devils son schreef:
Ik ken de wetgeving, want ik ben fiscalist.

..... waag ik toch te betwijfelen :^: en bovendien zie ik het causale verband niet. :wink:

03 okt 2005 9:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Welkom Hooglander ... we zijn bijna buurmannen :D succes met de zoektocht en zodra er één voor de deur staat kunnen we ze eens naast elkaar zetten

03 okt 2005 9:30
Profiel
Bericht 
EriC4C schreef:
..... waag ik toch te betwijfelen :^: en bovendien zie ik het causale verband niet. :wink:

Met "de wetgeving" bedoelde ik natuurlijk de wetgeving mbt bijtelling ivm auto vd zaak. En ik ben van mening dat je die als fiscalist behoort te kennen, want ik moet mij sterk vergissen als er niet één universiteit is die deze wetgeving behandelt. Vandaar ook dat ik van mening ben dat er WEL een causaal verband is.

03 okt 2005 9:33
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
Met "de wetgeving" bedoelde ik natuurlijk de wetgeving mbt bijtelling ivm auto vd zaak. ..... Vandaar ook dat ik van mening ben dat er WEL een causaal verband is.

Met deze significante beperking van de algemene uitspraak zie ik het causale verband ook. Blij om te horen dat je beschikt over het gereedschap om je werk naar behoren te kunnen doen. :lol:

03 okt 2005 9:45
Profiel
Bericht 
Soms zegt men dat advocaten over iedere punt en komma lopen te zeiken, maar de volgende die dat in mijn bijzijn doet wordt door mij verwezen naar dit forum... :wink:

03 okt 2005 16:13
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht welkom
welkom hier, en succes met je zoektocht :lol:

04 okt 2005 12:30
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Devils son schreef:
Soms zegt men dat advocaten over iedere punt en komma lopen te zeiken, maar de volgende die dat in mijn bijzijn doet wordt door mij verwezen naar dit forum... :wink:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

04 okt 2005 20:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]