|
nieuw lid, nu opzoek naar een 964 !
Auteur |
Bericht |
porscheaddict
|
nieuw lid, nu opzoek naar een 964 !
hoi, nadat ik mijn 944 turbo onlangs verkocht heb, ben ik opzoek gegaan naar een 968, liep tegen de ex.968 van ome bart op( deze verwees mij ook naar deze site), maar omdat ik een gierend geluid hoorde achterin, waarschijnlijk bak(huidige eigenaar wilde niet meewerken aan een aankoopkeuring), is dit niet door gegaan.
nu mijn zinnen gezet op een 964!
alleen mijn vraag wat mag een 964 kosten?
heb prijzen gezien tussen de 13000 en 25000 euro, en waar moet je opletten, behalve dat de meeste roest onder het voorraam hebben.
het enige wat ik belangrijk vind is een schuifdak, airco is niet echt belangrijk, heeft iemand er een te koop, laat het effe weten.
weet er een met 200000km, is dit niet teveel voor een 964?
_________________________________________ 964 c2
|
20 dec 2005 0:50 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik hou het kort
je hebt nog een hoop te lezen op het forum, daar word je een stuk wijzer van.
die van 13000 zou ik niet voor gaan(of uit een akk moet blijken dat het een super auto is)en super domme verkoper.
de prijs hangt ook wel en beetje af van de uitvoering die je wilt.
200 000 hoeft zeker niet een probleem te zijn maar bij een slecht onderhouden of afgetrapte bak weer wel.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
20 dec 2005 1:01 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Poeh, wat mag 'ie kosten? Wat mag een tv kosten? Wat mag een huis kosten? Lastige vraag dus...
Maar een redelijk goede komt in de regel toch wel op zo'n 22k-25k. Maar nogmaals: het ligt aan je eisen, staat van onderhoud, onderhoudshistorie erbij, boekjes, stickers, km's, jaar, opties, hoe ziet interieur/exterieur eruit, etc etc. Dit betekent dat er 964-en voor meer weggaan, maar ook voor minder.
Veel lezen op het forum, en wellicht de mening hier vragen aan de hand van concrete auto's. Succes!
|
20 dec 2005 12:02 |
|
|
porscheaddict
|
begrijp best dat de prijs afhankelijk is van de auto, maar zie echt prijs verschillen van duizenden euros.
heb zelf tussen de 15 en 20 in gedachte.
25 vind ik te veel voor een 964, dan ga ik richting 993 denken!
heb een amethist carrera 4 op het oog voor 20000e, schuifdak, airco, zwart leder, 200000km, 17 inch cupvelgen, is dit redelijk( wel de roestplekken onder het voorruit)
_________________________________________ 964 c2
|
20 dec 2005 12:17 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Een 964 in goede staat kost al gauw tussen de 22/25000 euro.
Hangt inderdaad ook van het Bouwjaar af.
maar 13.000 euro koop je de ellende van een ander
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
20 dec 2005 12:17 |
|
|
porscheaddict
|
net nog een porsche-specialist gesproken, die vertelde weer dat de kleur ook heel belangrijk is, amethist raadde hij af, omdat het een niet al te gewilde kleur is, maarja als je die kleur nou net mooi vind!
merk al dat het moeilijk gaat worden, qua keuzes maken.
zoeken vrolijk verder.
_________________________________________ 964 c2
|
20 dec 2005 13:01 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
Ik weet nog iemand die daar iets anders over denkt.......
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=6951
Maar goed, dan heb je ook iets......
Mauk
|
20 dec 2005 13:10 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Dat is klets !
Welke Porsche specialist heeft dat tegen je verteld??
Een kwestie van smaak ik heb zelf ook een Amethist kleur maar dan wel de speciale Amethist kleur LA38 deze heeft een parel effect.
Een geweldige auto met een geweldige kleur.
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
20 dec 2005 13:10 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Bij wie of waar staat de Amthist kleurige 911 en van welk jaar is de auto?
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
20 dec 2005 13:13 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Tja, op basis van deze gegevens is 25k teveel. Kleur is wat minder gewild en minder courant. Dit heeft WEL DEGELIJK invloed op de prijs. Daarnaast is de km-stand behoorlijk hoog te noemen. Nogmaals, ik zeg niet dat je het hierom niet moet doen, zeg wel dat hierdoor de prijs wat lager zal zijn dan de door mij genoemde 22k-25k.
Van welk jaar is deze, hoe zit het met OH-historie, boekjes/stickers, hoe is verder de staat van de auto (interieur/exterieur)? En is 'ie van een particulier of van een P-specialist? Allemaal dingen die een rol spelen.
|
20 dec 2005 13:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: nieuw lid, nu opzoek naar een 964 !
Als het goed is heeft een goede 964 geen roest onder het voorraam ... want een beetje echte Porschist laat daar wat aan doen ...
Mocht je roest aantreffen ... vergis je dan niet wat je daaronder (niet) aan zult treffen
Overigens koop je IMO voor 13K geen 964 die je niet nog eens zo'n zelfde bedrag (of meer) gaat kosten om 'm rijdbaar te krijgen/houden
25K is een redelijke prijs voor een goede 964 - met lagere Km-stand of gereviseerde motor ..
Mocht je nog speelruimte hebben in je budget Een echte
|
20 dec 2005 13:46 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Re: nieuw lid, nu opzoek naar een 964 !
Wat voor een invloed heeft wit dan wel niet op de prijs
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
20 dec 2005 14:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: nieuw lid, nu opzoek naar een 964 !
Goede basis voor elke andere kleur
|
20 dec 2005 14:20 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hallo,
Eerst en vooral welkom op dit forum.
Dan even over je vraag.
Zoals ik gelezen heb wilde je eerst voor een 968 gaan , doch dor een afgesprongen deal wil je nu voor een 964 gaan.
Je hebt steeds 944 Turbo gereden.
Dan zou ik als ik jou was eens eerst met beide auto's gaan rijden , vergelijken en je eens erover bezinnen.
Ik heb nu een 968CS en heb daarvoor een 911 Carrera 3.2 gehad.
Dit zijn twee totaal verschillende wagens.
Een 911/964/... is een zeer sterk emotionele wagen. Maar ook een wagen met compromissen.
Een 968 is een neutrale en functionele wagen.
De vraag is wat bij jou op de voorgrond staat.
Ik ben meer dan aangenaam verrast van mijn 968CS en ik kan eigenlijk geen negatief woord hierover loslaten.
Toch ga ik binnen anderhalf jaar voor een 993.
En ik weet nu dat dat tegen alle logica is en het geen verstandige maar emotionele zet is.
Doch als hobbywagen moet dat kunnen.
Omeen voorbeeldje te geven van het verchil in drang tot rijden.
Met mijn 911 heb ik in 4,5 jaar 7000km gereden.
Met mijn 968CS in 10 maanden 14.000km.
Zor dus dat je voor de aankoop van je Porsche zeker weet dat de keuze die je maakt die is die je echt wilt.
Verder wens ik je zeer veel plezier en succes met de aankoop van je volgende P (al is het een 30 jaar oude 924) en hopelijk tot op één van de volgende ritten
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
Laatst bijgewerkt door 911-lover op 20 dec 2005 21:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 dec 2005 14:53 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Koen, jij had toch een 3.2? Geen 964? Want ook dat is een wereld van verschil hoor!
Porsche kopen is voor 75% emotie, daarnaast geld en een klein beetje verstand... Met andere woorden, zorg dat je de goede koopt, en probeer die 75% naar beneden te krijgen )))
Voor 15 tot 20k koop je in mijn zichtspunt niet een al te beste 964... Of je moet geluk hebben!
|
20 dec 2005 15:18 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Een wijs antwoord Pascal En een feit.
Uitzonderingen nagelaten natuurlijk.
En maar goed dat een ieder een andere kleur wil het zou wel erg saai worden als iedereen een Witte zou rijden.
Iedere keer dat ik een witte 964 zie vind ik hem toch weer mooi kijken in het wit (Smaak)
(edit door paSCal: Laat het beginstukje van de quote ook staan, dan is het een stuk duidelijker )
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
20 dec 2005 15:27 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Maar heb je wel een goede 968 voor
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
20 dec 2005 16:01 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Koen helemaal eens. Heb de 968 nu ruim een maand en ga de auto steeds meer waarderen. Heb ook al ruim vier jaar een 964, dus weet echt wel waar ik het over hebt. De 968 heb ik nog niet echt uitgeprobeerd (tot 150 km/h), maar man, wat heeft dat ding een power onder de motorkap liggen. Verder alles erop en eraan (ja ja zelfs stoelverwarming). Mis wel het 964 geluid natuurlijk, dat is gewoon uniek.
Snap dus ook die plotselingen switch van 968 naar 964 niet zo na één wat mindere ervaring. Zo zijn er ook vele slechte 964 in de handel, dus daar kan je die ervaring ook opdoen. Een 964 voor <16 kEuro is foute boel, daarboven gewoon zelf bepalen wat het je waard is. Keuring en zo. Voor <16 kEuro koop je wel een hele goede 968 en die is meestal nog jonger ook!
Succes met de keuze
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
20 dec 2005 16:10 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Zeker !!
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
20 dec 2005 16:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: nieuw lid, nu opzoek naar een 964 !
Om precies te zijn waarschijnlijk het pignonlager. Bekend euvel van de 968.
Ten aanzien van de prijs heb ik een wat afwijkende mening. Een 964 in goede staat is, afhankelijk van leeftijd, aantal kilomters, opties, kleur, enz. tussen de 15K en 25K waard. Voor 15K koop je bij de particulier dus een goede (waarmee wordt bedoeld: geen slechte, dus niet een auto in concourstaat) 964 bj. 1989 zonder airco, zonder leer, enz. in een niet populaire kleur met > 200.000 km op de teller. Een specialist/dealer/handelaar vraagt er natuurlijk meer voor, maar die heeft de auto dan in orde gemaakt (lampje hier, onderdeeltje daar), laten poetsen en die moet er ook nog van leven EN garantie verlenen (zelfs zonder garantie moet een handelaar nog rekening houden met e.e.a.). Voor 25K koop je een 93-er, met gewilde opties in een gewilde kleur met ong. 100.000 km op de teller.
Er zijn uitzonderingen, maar in het algemeen moet je (bij particulieren) aan dit soort prijzen denken. Dat er wel eens meer wordt betaald zal best, maar als ik morgen een pluisje van mijn trui verkoop voor 100 euro is het pluisje nog steeds niets waard.
200.000 km is geen probleem voor een 964 MITS de auto goed onderhoud heeft gehad en fatsoenlijk is bereden. Aankoopkeuring kan een idee geven of de auto die je koopt een goede gok is (zekerheden bestaan nl. niet bij een auto van ong. 15 jaar oud).
Tussen de 15K en 20K kun je dus best een goede 964 kopen. Ikzelf heb in september een 964 gekocht met vraagprijs 22K bij een betrouwbare specialist. De auto had veel gewilde accesoires (w.o. comfortstoelen, RAF leer, vol leer, airco, enz.), was een 91-er (met airbags), had 185.000 km gelopen, had een goede kleur en was schadevrij (althans iig geen klapper). Werd geleverd met een grote beurt en garantie. Voor mijn auto zou je bij een particulier nooit meer dan 20K moeten betalen, gezien de prijs de de specialist vroeg. Hoewel er mensen zijn die denken dat ik dan DUS een slechte moet hebben gekocht (geluk bestaat in deze niet, de specialist is niet gek) kan ik zeggen dat de auto er optisch perfect (voor de leeftijd en al helemaal gezien de kilometerstand) bijstaat en dat ik de afgelopen maanden alweer 12.500 km met de auto heb afgelegd.
|
20 dec 2005 16:34 |
|
|
porscheaddict
|
bedankt voor al jullie snelle reacties, heb zeker weer stof om over na te denken, weet dat het ook allemaal emotie blijft en begrijp dat er verschil zit tussen een 968 en een 964.
ben zelf nooit iemand geweest die alleen een 944 of een ander bepaald model mooi vind, vind ieder porsche zijn eigen charme hebben, of het nou een 914 is of een boxster!
keek dus vanzelfsprekend naar een 968, maar heb een 964 ook altijd mooi gevonden, maar kom ik morgen een 993 tegen voor een leuke prijs zal ik deze zeker ook aanschaffen!
zelf ben ik ook nooit moeilijk geweest met de aankopen van mijn autos(geen aankoopkeuring), ben echt een gevoelsmens, maar was met deze 968 wel bijna de mist in gegaan( had hem mondeling gekocht, maar eigenaar wilde niet meedoen aan een ritje door een porsche monteur om te kijken hoe het met de bak was gesteld, vroeg niet eens om een aankoopkeuring!), gelukkig verwees iemand mij naar deze site;
http://members.rennlist.org/martin/faqs.htm
zoek ook niet een in concoursstaat 964, begrijp best dat deze veel duurder zijn, en hoef ook geen auto die schadevrij is na 15 jaar mits de schade goed is gemaakt en de auto de laatste jaren goed is onderhouden.
ben echt geen dromer die voor een dubbeltje op de eerste wil zitten, maar wil gewoon een eerlijke prijs betalen voor een eerlijke auto.
_________________________________________ 964 c2
|
20 dec 2005 21:36 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat klopt en mijn "3." heeft hij blijkbaar niet neergezet.
Het was dus zoals Pascal schrijft een 911 Carrera 3.2
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 dec 2005 21:43 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Welkom op het forum .
Ook ik zou voor een hele goede 968 (CS?) gaan! als je dat bedrag te besteden hebt. Of misschien een hele goede 3.2? (Die eigenlijk ook wel weer geweldig is )
Is iemand mijn sig. al opgevallen ? (Grrr... op naar de 5 boompjes!)
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
20 dec 2005 21:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik denk dat als je voor een hele goede CS gaat de prijs vreselijk in de buurt komt van een eerlijke particuliere 964 met een paar opties .
Deze CS'en zijn een paar duizenden euro's duurder dan een hele goede Full option 968.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 dec 2005 21:47 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Jaja Koen, wij weten al dat u een hele speciale auto hebt, u hoeft niet percee nog meer jalozie bij ons op te wekken
U heeft een prachtige wagen alleen ben ik niet zo'n aanhanger van niet standaard velgen maar dat is puur persoonlijk!
Rijdt u eigenlijk wel eens met de 924S? Aangezien u een tweetal "leukere" auto's in uw stal hebt staan
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
20 dec 2005 21:50 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|