Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 15:25



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
1983 Porsche 944 LS1 V8 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veghel
Bericht 1983 Porsche 944 LS1 V8
hoe proppen ze het erin :shock:


http://nl.youtube.com/watch?v=3uwMQFoCFag




ff sprinten :shock: toch wel vet zón Cheffy :lol:

http://nl.youtube.com/watch?v=_dsPe40C_ ... re=related
_________________________________________
944 Type I USA '83 Targa
Antraciet zwart metalic (RR)
Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................


01 sep 2008 8:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Toch wel jammer eigenlijk dat Porsche toendertijd beweerde dat er niet meer dan een 4-cilinder in de motorruimte van de 944 zou passen... :roll:

Terwijl een paar yankee-beunen het tegendeel bewijzen..
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


03 sep 2008 18:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Hoe mooi het ook klinkt, oogt en hoe snel het de auto ook maakt, het blijft destructief voor de gewichtsverdeling. Dat zal ongetwijfeld ook meegespeeld hebben destijds.
_________________________________________
Tjolk.


03 sep 2008 18:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veghel
Bericht 
Het blijft toch een prestatie van die "yankee-beunen" :lol:

zo wil ik ook wel niet orgineel rijden :lol:
_________________________________________
944 Type I USA '83 Targa
Antraciet zwart metalic (RR)
Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................


03 sep 2008 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Jort schreef:
Hoe mooi het ook klinkt, oogt en hoe snel het de auto ook maakt, het blijft destructief voor de gewichtsverdeling. Dat zal ongetwijfeld ook meegespeeld hebben destijds.


Dat blijkt dus heeeeeeeel erg mee te vallen, een procentje of 2.

Verder: als je het doet, doe het dan goed
http://nl.youtube.com/watch?v=DUu_DlJfM ... re=related
Maar lijkt mij a-relaxed sleutelen: geen ruimte over. Verder moet je eens goed kijken waar zn koelvloeistof reservoir zit: waar normaal volgens mij de zekeringenkast / verwarming zat. WOEPIE.
Ook: veel amerikaanse V8en zijn NIET gebalanceerd omdat ze een blokhoek van 60 graden ipv 90 (daarom worden er ook altijd ami-v8en in geflept, eentje met een hoek van 90 graden is gewoon ECHT te breed). Tsja, als je de nadelen voor lief neemt heb je zo een vlotte bak!


03 sep 2008 19:24
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
944 guy schreef:

Dat blijkt dus heeeeeeeel erg mee te vallen, een procentje of 2.


En dat is inclusief de mechanische compressor van de 944 die we in het filmpje zien accelereren? Die 2 procent gaat uit van ceteris paribus of zit er dan ook een zwaardere bak achterin, of is er voorin op andere plaatsen gewicht bespaard?

Bron?
_________________________________________
Tjolk.


03 sep 2008 20:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veghel
Bericht 
Je zal het hele onderstel incluis bak moeten verzwaren en dan komt de balans weer redelijk terug schat ik 8)
_________________________________________
944 Type I USA '83 Targa
Antraciet zwart metalic (RR)
Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................


03 sep 2008 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Het chassis van een 944 schijnt redelijk wat te kunnen hebben (944 turbo cup? 300 pk!), dat is het probleem niet. Maar idd de versnellingsbak is dan wel aan een versteviging toe. Maar ook het 944 blok zelf zit droog al boven de 200 kilo. Een volledig amulinium V8 is niet veel meer. Vergeleken met een 944 turbo blok (incl alle leidingwerk etc), verandert de gewichtsverdeling nog geen procent (aldus renegadehybrids.com).


03 sep 2008 20:55
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.