Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd
Vond deze prijslijst nog tussen een oude folder van VW en Porsche, maar de meeste zijn al zeker het veelvoudige waard.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 30 sep 2011 14:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 sep 2011 14:48 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Kleine prijsjes inderdaad
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 sep 2011 14:50 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Henk, ik doel ook niet op het inkomen, maar gewoon die prijzen van toen en wat ze nu zo'n beetje waard zijn, is toch leuk toch om te zien. De meeste hier waren dan nog niet eens geboren.
|
30 sep 2011 15:04 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Vooral zo'n Samba is enorm in waarde gestegen. Kom ze in Duitsland nog wel eens tegen voor rond de € 90.000,-
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
30 sep 2011 15:38 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Was mijn eerste gedachte ook toen ik de lijst door las. Die busjes zijn wel heel erg veel in waarde gestegen.
_________________________________________ Mvg,
René
|
30 sep 2011 15:43 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
En de geliefde C3 is in euri's net zoveel waard als de aanschafprijs in Florijnen.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
30 sep 2011 15:53 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
leuk om te zien! en moet je kijken naar de Speedster...dat was destijds de 'el cheapo' Porsche met niks erop en die staat nu bovenaan in de lijsten...wie kon dat vermoeden de cabrio was trouwens flink aan de prijs als je dat vergelijkt met de andere modellen...
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
30 sep 2011 16:10 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Is nog steeds zo. Als je die van mij wilt kopen moet je zeker 50K meebrengen
|
30 sep 2011 16:20 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Nou die van mij mag je hebben voor 40 hoor
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
30 sep 2011 16:34 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Mooi die prijslijst uit 1976. Kocht mijn 911 van 1976 in 1983 voor c.a. Fl 22.000,-- met inderdaad een 4 bak. Koste nieuw Fl 50.000,-- dus bijna de helft na 7 jaar
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
30 sep 2011 16:35 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Verhouding klopt nog wel: 4 kevers (nu dan Golf) is 1 911.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 sep 2011 16:46 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Pfff, 1983 was ik nog niet eens geboren
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
30 sep 2011 17:31 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Die speedster super FL 16700 dat is FL 103747 nu (EUR 47078) Leuke rekensite http://www.iisg.nl/hpw/calculate-nl.php
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
30 sep 2011 18:08 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Speedster is nu nog een keer het dubbele van de euro prijs. Wellicht dat we binnenkort echt even terug in de tijd kunnen reizen en even een vrachtwagen met Porsches kunnen kopen om weg te zetten. Wat een rendement!
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
30 sep 2011 19:52 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
leuk om te zien die oude prijzen, tja alles is wel iets duurder geworden... ook de Porsches
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
30 sep 2011 20:14 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Ik zie een Basis Porsche 356 die 3x zo duur is als 1 Kever ....dat lukt anno 2011 echt niet meer. Een basis Golf is er vanaf pakweg 20k een basis 911 zit op dik 110k.
|
30 sep 2011 21:19 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Dacht dat een Golfje 30k kost. Je ziet: ik ben niet zo thuis in moderne auto's
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 sep 2011 21:31 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Daar heb je ook weer gelijk in...vanaf 18k maar als het leuk moet zijn....je weet wel stuur, lak, raampjes, beetje vermogen, dan is het idd al snel 30k bij VW
|
30 sep 2011 21:40 |
|
|
912
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Dus sinds 1958 (= 53 jaar) verdubbeld in marktwaarde inclusief inflatie... Dat is toch geen rendement? Goud ging van $35.10 naar $1600... ( http://www.measuringworth.com/datasets/gold/result.php) Is zo'n kleine 4500%...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
Laatst bijgewerkt door 912 op 30 sep 2011 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 sep 2011 22:56 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Misschien begrijp ik het niet helemaal maar een Speedster van een ton? Dan zit er nog wel wat werk aan
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 sep 2011 22:58 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Pff, die turbo uit 1976 (lijstje van Andre) voor bijna 100K guldens was in die tijd echt extreem veel geld. In verhouding veel meer dan de 198K Euro voor een turbo vandaag
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
30 sep 2011 23:56 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Die opmerking dat de prijzen vrij blijvend waren, heeft Porsche helaas niet waargemaakt.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
30 sep 2011 23:57 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Ik vond die 92.000 gulden juist meevallen. Een Jaguar XJ-S kostte in 1981 107.000 gulden. Wát een prijs gelet op de kwaliteit van de Jaguars van destijds Ook in een ander perspectief was 92.000 gulden voor een Porsche 911 turbo niet zo heel veel. Een Saab 99 kostte in 1976 ongeveer 22.000 gulden. Dan was een Porsche 911 turbo dus iets meer dan 4x zo duur als een tamelijk kleine gezinsauto. Dat valt dan wel weer mee als je dat met de huidige tijd vergelijkt Het verschil tussen 92.000 gulden en 435.000 gulden is zo ongeveer wat de inflatie ook is geweest. Je moet weten dat het gemiddelde prijspeil in deze periode iedere 18 jaar verdubbelde als gevolg van de inflatie.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
01 okt 2011 0:00 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Mee eens...dat valt als belegging eigenlijk nog tegen, ook als het een factor 4 zou zijn. Maar als waardestijging van een 'gebruiksvoorwerp' als een auto is het toch flink. Vergelijk eens met andere spulletjes. Komen natuurlijk nog wel onderhoud en stallingskosten bij.
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
01 okt 2011 9:02 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Re: Dat waren nog eens prijzen, de goeie oude tijd.
Een Saab was toen kennelijk nog een exclusieve en dure auto en een Jaguar helemaal. Het modale inkomen in 1976 was circa NLG 10K, een turbo kostte voor ons werkenden dus ongeveer 10x modaal. Het modale inkomen in 2011 is iets minder dan EUR 35K en de turbo kost nu slechts iets meer dan 5X modaal. Verhoudingsgewijs kostte een turbo bijna het dubbele destijds, afgezet tegen het inkomen. Het is natuurlijk maar net waartegen je het afzet, in het geval van de prijzen van onroerend goed zijn de turbos' nu spotgoedkoop
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
01 okt 2011 10:24 |
|
|