Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:03

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Porsche verwacht vertraging in EV transitie 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Porsche verwacht vertraging in EV transitie
Porsche heeft via Reuters aangegeven dat het de strategie voor de transitie naar EV's heeft aangepast. In 2030 zou 80% van de verkopen een EV moeten zijn, dat is nu geen hard doel meer. "De overstap naar elektrische auto's laat langer op zich wachten dan we vijf jaar geleden hadden verwacht," zo verklaart Porsche. Het merk benadrukt hoe belangrijk het dus is dat het nog niet enkel op EV's inzet. "Onze dubbele strategie is belangrijker dan ooit."

BERLIN, July 22 (Reuters) - Luxury carmaker Porsche expects the transition to electric vehicles to take longer than it thought, it said on Monday, having previously said its aim was for 80% of sales to be all-electric by 2030. It has now watered down that goal by tying it explicitly to customer demand and developments in the electromobility sector, saying in a statement only that it could now deliver on the 80% target if those factors warrant it.

Afbeelding
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/porsche-waters-down-ev-ambitions-says-transition-will-take-years-2024-07-22/

23 jul 2024 16:32
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
718 cayman
Bericht Re: Porsche verwacht vertraging in EV transitie
En hun best verkochte model is enkel EV. En het model waar ik in rij is straks enkel als EV te koop.
Jammer dat ze niet eerder tot die conclusie zijn gekomen, anders zou ik denk ik over 2 jaar de 718 4.0 aanschaffen.

23 jul 2024 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Ik verwachtte dit wel....
Ik zal er verder niets over zeggen, anders gaat Polydeukes (e.a) er weer over mekkeren..... :mrgreen:

23 jul 2024 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Time will tell alvin - ben ook niet zo van de EVs maar een BMW i4 rijdt toch wel prima - echter zwaar en met wat opties erg duur (75K € in BE).

Met de huidige stand van zaken hebben Toyota en BMW het nog niet zo slecht bekeken denk ik, inzetten op plugins enerzijds en een platform dat diverse aandrijflijnen kan huisvesten anderzijds. De VAG groep heeft duidelijk meer op EVs ingezet.

23 jul 2024 23:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]