Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 5:37

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Cayenne nog steeds verkoophit, Taycan in mineur 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Cayenne nog steeds verkoophit, Taycan in mineur
Porsche verkocht in de eerste 9 maanden van dit jaar bijna 78.000 Cayennes. De KJN is daarmee nog altijd de best verkochte Porsche. Het tegenovergestelde lijkt het geval met de Taycan, ondanks de update gingen slechts 14.000 Porschisten voor elektrisch. Dat betekent dat de 718 het beter doet dan de Taycan. Porsche verkocht dit jaar 18.000 Boxsters en Caymans. Ruim 39.000 liefhebbers maakten hun 911 droom waar.
Afbeelding
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/stokoude-porsche-718-verkoopt-beter-dan-elektrische-taycan/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawF6NFtleHRuA2FlbQIxMQABHStrwFmav0tkeYprIZU0bWbk9DjFhaNg0l8bhhqDsy6-arfaEGWwtlaeoA_aem_IXFrbLnvgPdfCdk4o2er7w#Echobox=1728898885

14 okt 2024 19:37
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Cayenne nog steeds verkoophit, Taycan in mineur
Mooi zo. Blijven die Taycans tenminste een beetje exclusief :cool:

15 okt 2024 14:47
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Ik kan mij voorstellen dat belastingvoordelen en bijtelling belangrijke argumenten zijn om elektrisch te rijden. Dat wordt alsmaar minder. En als je in de gelukkige positie bent dat je een nieuwe Porsche kunt rijden, dan maak je je waarschijnlijk ook niet druk om een paar tientjes of zelfs een paar honderd euro per maand. Dus waarom zou je dan een EV rijden met een beperkt(er) bereik, lange(re) laadtijden, minder ruimte en minder flexibiliteit (Taycan t.o.v. bijv een Cayenne)?

15 okt 2024 15:02
Profiel
Ten eerste: een Cayenne is een heel andere auto dan een Taycan. De Taycan is veel meer een stuurmansauto dan de Cayenne (ja, beide gereden).
Ten tweede: CO2 uitstoot. Al (te) veel over gezegd.

15 okt 2024 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bij PCA 2 weken geleden in nieuw Taycan S proefgereden, wat een bizar goede rijders auto! In mijn favo kleuren, groen met bruin leer.
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

15 okt 2024 15:31
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
ik was er zaterdag, bij de tweedehands selectie daar stonden mooie exemplaren (Mamba green..), en die prijzen waren bijna PCA onwaardig (ze stonden daar al vanaf 80K zag ik, in Duitsland zie je ze al vanaf 60K..). Ik denk er nog steeds over om de Cayenne volgend jaar in te ruilen voor een tweedehands Taycan.. 8)

15 okt 2024 15:40
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Enguess schreef:
De Taycan is veel meer een stuurmansauto dan de Cayenne (ja, beide gereden).

Als jij dat zegt, twijfel ik daar geen seconde aan. Maar de reputatie van de Taycan is gewoon compleet "verbrand" omwille van die dramatische waardedaling, het doet wat denken aan de Franse E-segmenters van destijds (605, 607, XM, C6, Safrane, Vel Satis). Zeker prima auto's voor hun tijd, maar tegen de markt en de perceptie kan niemand op.

Wie nu nog nieuw een Taycan koopt aan of in de buurt van MSRP is zijn geld beu en kan het even goed in de vuilbak smijten of in brand steken. Of kan het geen fluit schelen, dat kan ook. 2DH komen er daardoor wel koopjes.

Mark McCann maakte er vrij recent een video over in zijn jacht op een nieuwe GT3 RS, nagelnieuwe onverkochte MY 2023 Taycans zijn er nog plenty in het VK.

15 okt 2024 15:48
Profiel
Ontken ik ook niet. Perceptie = realiteit en de perceptie is dat elektrisch rijden gedoe is. En daarbij komt dat de Taycan duur is (nieuw), wat aanloopproblemen heeft gekend (electronica, overigens zeer overdreven op social media, zoals gewoonlijk) en qua range niet uitblinkt, en dat helpt niet. Het is jammer, want het is in mijn ervaring gewoon een hele fijne, betrouwbare, bloedsnelle stuurmansauto, waar heel erg weinig op af te dingen valt in de praktijk.

Of het nog goed komt met de Taycan? We zullen zien. Ik zou eenieder die nu likkebaardend om de gebruikte Taycans heenloopt iig gunnen om een fantastische auto te kunnen kopen voor een - voor zo’n auto - redelijke prijs.

15 okt 2024 17:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Breda
Het probleem met tweedehands Taycans is dat ze te duur zijn als occasion voor de 'gewone man' (m/v/x) en degene die er wel het geld voor heeft kan waarschijnlijk zakelijk een nieuwe rijden (leasen). Als je 80K kunt en wilt stukslaan op een tweedehands Porsche, dan is het veel waarschijnlijker dat je juist NIET voor een EV gaat. Hoe goed ze ook rijden.

15 okt 2024 17:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Taycans komen langzaam maar zeker in een prijsklasse waar mensen die een vervoersbudget hebben van hun werkgever en ‘sterk aangemoedigd’ worden om uitstootvrij te rijden er al aan zouden kunnen gaan denken. Bijvoorbeeld in private lease. Toch veel leuker dan de zoveelste Model 3.

15 okt 2024 18:17
Profiel Facebook  Twitter 
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ik ben benieuwd hoe de adoptie van de nieuwe Macan zal verlopen. Dat was tot voor koort de verkoop topper van Porsche. Ik houd mijn hart vast. :popcorn:

15 okt 2024 18:27
Profiel WWW
993 4S
Polydeukes schreef:
Het probleem met tweedehands Taycans is dat ze te duur zijn als occasion voor de 'gewone man' (m/v/x) en degene die er wel het geld voor heeft kan waarschijnlijk zakelijk een nieuwe rijden (leasen). Als je 80K kunt en wilt stukslaan op een tweedehands Porsche, dan is het veel waarschijnlijker dat je juist NIET voor een EV gaat. Hoe goed ze ook rijden.

Waarom niet?

15 okt 2024 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Ik heb sinds kort een Taycan GTS sport turiismo. Waanzinnig goede wagen, prima bereik, snel en rijdt als een 911 (heb alles gehad, GT4, Gt3 etc dus kan het weten). De grootste klap voor Taycan is wel geweest. Porsche dumpt zijn auto's niet in tegenstelling tot Tesla en Chinese meuk wat aangeeft dat men vertrouwen heeft. Porsche gaat ook gewoon door met elektrificatie, recent de nieuwe Macan (NL kreeg de productie plaatsen van Italië en alles is vol, goed ontvangen dus), de boxster komt eraan en de Cayenne gaat ook naar volledig elektrisch.
Kortom, gewoon kopen de Porsche EV's

16 okt 2024 9:12
Profiel
zeker, ben helemaal fan van de (tweedehands) cross turismo versie met de 21 inch velgen.. Als vervanger van de Cayenne staat deze op de lijst

16 okt 2024 9:24
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Binko schreef:
Toch veel leuker dan de zoveelste Model 3.

Dát is een feit.

Ken helaas genoeg Porscherijders die hun nieuw gekochte Taycan redelijk snel omgeruild hebben voor een mooie(re) 997 of 991 … :|

16 okt 2024 9:35
Profiel WWW Facebook 
Waarom deden ze dat?

16 okt 2024 9:43
Profiel
vanwege het rijden of de afschrijving?

16 okt 2024 9:49
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Enguess schreef:
Waarom deden ze dat?

:drive:

mark996 schreef:
vanwege het rijden of de afschrijving?

:drive:

16 okt 2024 16:32
Profiel WWW Facebook 
Ik weet niet hoeveel “genoeg” zijn, maar erg bijdehand is dat niet. Hoogste afschrijving in het begin…….

En het rijden? Wat was daar mis mee?

16 okt 2024 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera
MRDH
Dat je moet laden? Dat je geen motorgeluid hebt? Dat zo'n zware elektrische auto toch anders aanvoelt?

17 okt 2024 12:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Breda
Flash schreef:
Porsche dumpt zijn auto's niet in tegenstelling tot Tesla en Chinese meuk wat aangeeft dat men vertrouwen heeft. Porsche gaat ook gewoon door met elektrificatie, recent de nieuwe Macan, de boxster komt eraan en de Cayenne gaat ook naar volledig elektrisch.

Je weet hopelijk dat de enige reden dat fabrikanten (veel) EV's willen verkopen ligt aan de potentiële boete op CO2-uitstoot van het totale wagenpark? Waarom denk je dat Dacia een hele goedkope EV (de enige elektrische Dacia) in haar portefeuille heeft?
Citaat:
In 2025 zal de EU de CO2-doelstellingen voor autofabrikanten aanzienlijk aanscherpen. Voor personenauto’s moet de gemiddelde uitstoot van nieuw verkochte voertuigen onder 93,6 g/km komen, tegenover 116 g/km in 2024 – een vermindering van 19%.

Bron

18 okt 2024 11:07
Profiel
Toby schreef:
Dat je moet laden? Dat je geen motorgeluid hebt? Dat zo'n zware elektrische auto toch anders aanvoelt?

Ik vind het een goed verhaal.

Dus:

Je geeft 150k uit (of meer) aan de NIEUWE Taycan en dan kom je erachter dat ie moet laden en geen motorgeluid heeft. Had je ook niet kunnen weten natuurlijk. Bovendien schrik je van de afschrijving DUS ruil je hem snel in op een 997 of 991.

Jaja. En er zijn “genoeg” van dat soort mensen, hoor ik :lol:

19 okt 2024 10:23
Profiel
993 4S
:lol: :lol: :lol:
Wat ik treurig vind aan dit bericht dat er zoveel Cayennes verkocht worden.
Blijkbaar zijn er zon 100k mensen per jaar die denken dat het een goed idee is om zon hok aan te schaffen.
De wansmaak :mrgreen:

19 okt 2024 16:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]