18 sep 2006 22:45
18 sep 2006 23:01
18 sep 2006 23:41
18 sep 2006 23:55
19 sep 2006 0:15
horn schreef:nou, dat is toevallig. die kom ik net tegen en wilde ik net posten...
bizar hè?
19 sep 2006 6:11
19 sep 2006 12:29
19 sep 2006 15:23
19 sep 2006 15:35
19 sep 2006 16:04
Jort schreef:Grote voordeel is dat je niet hoeft te schakelen. Win je al aardig wat mee.
19 sep 2006 16:18
19 sep 2006 16:37
Jort schreef:Waarom zijn al die Tiptronics dan zo tergend langzaam
19 sep 2006 17:11
Jort schreef:Waarom zijn al die Tiptronics dan zo tergend langzaam
19 sep 2006 17:25
19 sep 2006 20:07
19 sep 2006 23:34
19 sep 2006 23:37
19 sep 2006 23:41
Marc' Oh Oh... schreef:Zo zie je maar, je wordt er niet knapper op als je electro gaat rijden
20 sep 2006 0:04
20 sep 2006 0:17
Gerco schreef:De versie met elektro aandrijving heeft een top van 112 mph, de Atom zelf, ik heb zo geen idee...
Maar vast wel iets rapper.
Year: 2004
Price: $35000
Horse Power @ RPM: 220@8200
Curb Weight: 1200 lbs.
0-100 time: 10.88 sec.
0-60 time: 3.7 sec.
Top Speed: 160 mph
Displacement: 1998 Cc
Torque @ RPM: 6100
Transmission: 6-Speed Close Ratio
20 sep 2006 0:22
20 sep 2006 0:29
Gerco schreef:Het "probleem" zit hem in de accu's, die hebben nog niet de capaciteit om elektrische auto's een grote actieradius te geven. Deze "Wrightspeed Atom" gebruikt de laatste generatie accu's, Lithium Ion, en kan daarmee een actieradius halen van 300 mijl wat best netjes is. Maar dan heb je wel een accupakket van $40.000 !!! Wat dus nog niet haalbaar is voor enige "normale" auto.
Wright, a 50-year-old entrepreneur from New Zealand, thinks his electric car, the X1, can soon be made into a small-production roadster that car fanatics and weekend warriors will happily take home for about $100,000 - a quarter ton of batteries included.
He claims the X1 will go from 0 to 60 miles per hour in under 4 seconds and drive for up to 160 miles at 70 mph on one charge.
Range >100 miles in urban use
20 sep 2006 9:24
20 sep 2006 14:21
Jort schreef:Gerco schreef:Het "probleem" zit hem in de accu's, die hebben nog niet de capaciteit om elektrische auto's een grote actieradius te geven. Deze "Wrightspeed Atom" gebruikt de laatste generatie accu's, Lithium Ion, en kan daarmee een actieradius halen van 300 mijl wat best netjes is. Maar dan heb je wel een accupakket van $40.000 !!! Wat dus nog niet haalbaar is voor enige "normale" auto.
Ik quote nog even de site die ik hierboven al plaatste:Wright, a 50-year-old entrepreneur from New Zealand, thinks his electric car, the X1, can soon be made into a small-production roadster that car fanatics and weekend warriors will happily take home for about $100,000 - a quarter ton of batteries included.He claims the X1 will go from 0 to 60 miles per hour in under 4 seconds and drive for up to 160 miles at 70 mph on one charge.Range >100 miles in urban use
Why aren’t you building a car that a broader audience would be interested in or could afford buying?
* While we would like to do that, the problem is that batteries are still expensive, and gasoline is still cheap by world standards. The X1 prototype has $40,000 worth of batteries in it…