Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

The New 928

19 okt 2006 8:34

Zou het er dan toch nog weer van gaan komen?

Vandaag in Car and Driver:

Afbeelding

Afbeelding

2012 Porsche 928 - Car News
Porsche to put out a new front-engine coupe in 2011. The upcoming four-door Panamera spawns a two-door GT.
BY TONY QUIROGA, PHOTOGRAPHY BY RADOVAN VARICAK
November 2006


The 928, Porsche’s front-engine entry in the coupe GT market, never quite enjoyed the success of the signature sports car, the 911. Since Porsche stopped producing the 928 in 1995 after an 18-year run, the German automaker has gone without a front-engine coupe to compete with the likes of the BMW M6, Jaguar XKR, Aston-Martin DB9, and Mercedes CL-class. The 911, which remains much more the pure sports car than any of the coupes, has gradually moved farther upmarket and provides a sporting alternative to those cars, but it now appears that Porsche is developing a more direct competitor for the front-engine GTs, a coupe that sources suggest will be in showrooms by 2011. Porsche might even name it the 928.

Built on the platform that will underpin Porsche’s 2009 Panamera four-door sports sedan, the unnamed two-door will ride on a shorter wheelbase but will share at least 60 percent of its parts with the Panamera. The sedan’s control-arm front suspension and multilink rear will likely get firmer tuning in keeping with the coupe’s sporting pretense. The shorter wheelbase will reduce the coupe’s weight and improve its handling, but the reduction will come at the expense of rear-seat space. As in the 911, the back seats will likely only be suitable for children, insolent teens, and mothers-in-law.

Coupe buyers will choose from a selection of Porsche’s next-generation direct-injection-equipped V-8 engines. The Cayenne SUV will also get these new V-8s. Power is expected to be about 350 horses upward, with turbo versions making in excess of 500. There are rumors regarding a possible 6.0-liter V-10, which would reportedly make about 650 horsepower. Transmission choices should mirror those found in the Panamera — a seven-speed, dual-clutch DSG in the automatic role and a six-speed manual for those who insist on traditional shifting. There are no plans for an all-wheel-drive version. Like the 928 that preceded it, this coupe will be rear-wheel drive, with a transaxle helping to balance weight distribution.

Pricing for this front-engine Porsche will likely begin where the naturally aspirated 911’s leaves off, a base version of the coupe going for about $100,000, with prices of higher-horsepower versions rising quickly into the rare $150,000-plus stratosphere, where the Bentley Continental GT rules.
Laatst bijgewerkt door 928GTS op 19 okt 2006 9:06, in totaal 1 keer bewerkt.

19 okt 2006 8:55

niks mis mee, Ferrari territory....

19 okt 2006 8:56

Dát is wat ze tegenwoordig 'een vette bak' noemen! :wink:

19 okt 2006 9:11

"SLR" eat your heart out :cheers:

19 okt 2006 9:38

OK, 10 tegen 1 dat dit helemaal nep is...

Eerst komt er wellicht een 4-deurs coupe.
Maar een zelfde twee deurs positioneren boven de 911.... Nah.....

19 okt 2006 9:46

912 schreef:OK, 10 tegen 1 dat dit helemaal nep is...

Eerst komt er wellicht een 4-deurs coupe.
Maar een zelfde twee deurs positioneren boven de 911.... Nah.....


hoezo wellicht..... :?: De panamera komt nu sowieso :!: :!:

19 okt 2006 10:18

Afbeelding


jeminee...........zit echt met een ..........achter mijn PC............helemaal mooi

19 okt 2006 10:37

Achterkant is mooier dan de voorkant, maar het is maar een concept dus kan nog vanalles gebeuren. Zou wel gaaf zijn als ze em 928 gingen noemen!! 8)

19 okt 2006 10:42

Sodeju....das een prachtbak!

19 okt 2006 10:46

koplampen hebben wel iets weg van de 917, mooie kar
Afbeelding

19 okt 2006 11:59

Lijkt mij wel mooi, een echte supersupersportauto boven de supersportauto porsche 911. :P :wink:

En deze mogen ze voor mij zó in productie nemen, wat 'n monster 8)

19 okt 2006 12:00

Ik ben oa hierover een reportage tegen gekomen in een autotijdschrift.
Ik zal het even inscannen en hier neerzetten

19 okt 2006 12:18

aub :wink:

Sorry dat de tekst zoklein geworden is maar ik moest zo sterk verkleinen daar de grootte anders niet werd aangenomen :cry:

AfbeeldingAfbeelding

19 okt 2006 13:10

Jullie zien toch ook wel dat het allemaal bij elkaar gefotosoepte porsches zijn :? ? (Net zoals we tot die blauwe op de N-Ring alleen maar fotosoeps van hedendaagse porsches van de panamera hebben gezien)


Ik hoop overigens wel dat hij echt komen zal! Prachtauto, die oude 928!

Re: The New 928

19 okt 2006 14:17

waauw, prachtwagen


928GTS schreef:and a six-speed manual for those who insist on traditional shifting

:shock: :?:

19 okt 2006 16:11

geen stomme flappy paddles bedoelen ze daarmee ;) ALS die komt is er ook zéker een Tiptronic versie, aangezien automaat in de 928 zo populair was.

Re: The New 928

19 okt 2006 16:27

Afbeelding

Wauw, wat een geweldig mooie kont...

19 okt 2006 16:37

R.M.Boosten schreef:geen stomme flappy paddles bedoelen ze daarmee ;) ALS die komt is er ook zéker een Tiptronic versie, aangezien automaat in de 928 zo populair was.


ik mis allicht het punt maar waarom toch het ophemelen van een automaat in een Porsche? Ja, is praktischer in de file; ja, schakelt met de hedendaagse electronica beter/sneller; ja, is intussen niet meer buitennissig gulziger qua brandstofverbruik t.o.v. vroeger - maar een wezenlijk deel van het rijplezier voor mij is toch het schakelen; tenzij dan bij een Mercedes msschn., schakelt zo luizig dat je idd. zou smeken om een automaat :(

19 okt 2006 16:55

Een schakel- of automatische bak is zéér persoonlijk.... Ik begrijp mensen die automaat rijden, zelf prefereer ik een manueele bak.

Wat met die zin bedoeld wordt (and a six-speed manual for those who insist on traditional shifting) Is volgens mij dat er bij de manueele bak gewoon de keuze is genomen voor een volledig manueele bak (Dus met zo'n stokje in het midden van je auto om mee te schakelen en een extra trapper naast de rem om te koppelen ;) ) En dat de keus niet is gevallen op de veel gebruikte F1-wannabe bak zoals die voorkomt in de Ferrari's en AstonMartins van nu. Bij die wagens hoef je ook niet te koppelen, gewoon het schakelaartje achter het stuur links of rechts aantikken voor omhoog of omlaag te schakelen.
Bij de Porsche automaten heb je de keus of je schakelt of niet, deze optie wordt Tiptronic S genoemt en ik vermoed dat deze óók in de nieuwe 928 komt.

Dus er komt waarschijnlijk gewoon een zesbak waarin je moet roeren mét koppelen ook die tiptronic S. dus NIET zo'n flappy pannel F1 bak ;)

19 okt 2006 16:57

zo'n aixam, hoeveel versnellingen heeft dat nou?

19 okt 2006 16:58

Hmmm vele vinden dit dus een mooie auto... ik moet eerlijk zeggen dat het net een strak getrokken Viper is :roll: M.a.w. "Ik vind er weinig aan", maar wie weet tegen die tijd dat hij daadwerkelijk op de markt komt, ben ik van mening veranderd. Het is immers pas 2006!

Arno

Re: The New 928

19 okt 2006 16:59

928GTS schreef: the German automaker has gone without a front-engine coupe to compete with the likes of the BMW M6, Jaguar XKR, Aston-Martin DB9, and Mercedes CL-class.


Ik meen toch echt dat de XKR en DB9 geen GT's zijn :? ? (Geen redelijk achterbankje, dus niet echt de bedoeling dat je daar plaatsneemt)

19 okt 2006 17:01

Marco schreef:zo'n aixam, hoeveel versnellingen heeft dat nou?


Een vooruit en een achteruit :oops: Waarom doet iedereen zo flauw over mijn invalide ding :lol:

Dan vraag jij, hoe weet je dan dat een manueele leuker is? Nou, ik rij af en toe in autos op pleintjes en dergelijke... een automaat voelt eigenlijk hetzelfde als die aixam (tuurlijk, het is comfortabeler en groter etc. maar praktisch werkt het gewoon hetzelfde)
Een handgeschakelde auto, dat gaat nou eenmaal niet vanzelf... dus dat moet je doen! En dat is heel leuk vind ik ;)

19 okt 2006 17:08

Ha, die R.M.Boosten;

Sinds wanneer moet een GT een achterbank hebben dan? :roll:

19 okt 2006 18:02

"928" foto boven aan wel mooi maar wat er in dat artikel staat vind ik absoluut spuug lelijk. Lelijke combo van een BMW 6 en een Mercedes CLK
Plaats een reactie