Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Porsche 911 Tuning battle

28 nov 2006 14:08

Het Duitse VOX (Auto Motor und Sport) heeft een aardige vergelijking gedaan tussen de diverse aanbieders van tuning voor de 997 Turbo. Het gaat om 9ff, Gemballa, Speedart, Techart en Wendland.

http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/ ... ing-battle

Bron: Autoblog.nl

Veel kijkplezier !!! :shock:

Peter

28 nov 2006 14:19

heftig hoor. Zelf vind ik de standaard Turbo velgen fantastisch, niets aan veranderen.

Later als ik groot ben........
















.......... droom ik nog steeds ben ik bang

28 nov 2006 14:26

Wat me wel erg opvalt is het volgende.

Wendland Turbo (530pk en 730nm; 3,5 seconden)
9ff T-2 (535pk en 740nm; 3,4 seconden)
Techart Turbo (580pk en 700nm; 3,6 seconden)


Ik vermoed dat er niet erg aan gewicht is gerommeld. Dan blijft me de vraag hoe kan dit :?:
Ergens anders op het forum is dus besproken dat PK's belangrijker zijn dan koppel en een hoger koppelniets wil zeggen over een acceleratie. Hoe komt het dat in de lijst hier duidelijk is dat hoe meer koppel , hoe sneller de acceleratie (meeste PK's is duidelijk de verliezer)

28 nov 2006 14:37

Duidelijk sneller.. ... da's gerommel in de marge. Ééntiende kan zoveel oorzaken hebben. De ene standaard Turbo wordt ook 2 tiende sneller gemeten dan de andere standaard Turbo.
100-200 tijden zouden al iets meer inzage geven in welke auto echt sneller is.

Het verschil kán veroorzaakt worden door een bredere powerband. Dat dan het maximum koppel bij de snelste hoger is, zegt dus niet zoveel.
Laatst bijgewerkt door Jort op 28 nov 2006 15:10, in totaal 1 keer bewerkt.

28 nov 2006 15:09

Leuk filmpje.
Ik vind gemballa (ook vanwege hun advertenties in 911&Porscheworld) toch meer iets voor porsche-Petjesvolk.
De techart vind ik nog wel aardig, maar voor de rest vind ik het in de categorie vallen van "laten we es effe wat rozen tussen van Gogh's beroemde zonnebloemen schilderen; Ik vind het nl wel een beetje saai....." :roll:

Maar zoals onze wijze-forum-chinees dan meestal zegt: "ieder zijn meuk" :wink:

28 nov 2006 15:34

Maar zoals onze wijze-forum-chinees dan meestal zegt: "ieder zijn meuk"

Peroonlijk vind ik "sambal bij ???? " ook wel toepasselijk in deze.

Maar je hebt gelijk, als ik de velgen van de 9ff zie moet ik denken aan een tweedehands bat-mobiel.

Maar het geluid blijft heerlijk :D

Peter

28 nov 2006 21:30

Nog even en dan is de "Bugatti crasher" van 9ff er. Ik ben benieuwd.

28 nov 2006 21:31

Double G schreef:Nog even en dan is de "Bugatti crasher" van 9ff er. Ik ben benieuwd.

:?: :?: :?:

28 nov 2006 21:34

Er staat nu een stukje van in de AutoVisie. Hij moet harder kunnen dan de 407km/u van de Veyron. Het is een verlaagde en verlengde wielbasis versie van de 997 turbo.

28 nov 2006 21:34

Foto's?? url?

28 nov 2006 21:38

Ik heb er nog geen foto's van op het net kunnen vinden :(




Yes, ik ben ook Junkie geworden!! :ba:

28 nov 2006 22:02

Vermogen? 407km/u+ indien spoilerloos besteld?

PS: gefeliciteerd.. ik heb nog een paar te gaan :wink:

9FF GT9

01 dec 2006 0:05

De exacte naam is 9FF GT9.

Targets:
1.000pk
minimaal 407km/h

Motor
Flat 6, watercooled, biturbo.
Chassis
996 or 997 GT3 met extra buizenframe voor stevigheid, longtail voor extra stabiliteit op hoge snelheden.

CLUBSPORT, importeur 9FF
www.clubsport.nl

01 dec 2006 0:12

De enige reden waarom de Veyron 407 loopt is omdat alle spoilers dynamisch zijn en ingeklapt kunnen worden om dit de bereiken. Ik vraag me af hoe de mannen van 9FF dat gaan evenaren met statische spoilers... :roll:
Laatst bijgewerkt door Jort op 07 dec 2006 13:55, in totaal 1 keer bewerkt.

02 dec 2006 20:06

Champcars hebben toch ook statische spoilers en lopen ook bijna 400km/h :idea:
Plaats een reactie