Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

22 is ook 44

12 feb 2007 11:59

Afbeelding

Speciaal voor 911-lover. ;) :lol::^::lol:

EDIT: Zie bericht :arrowd:
Laatst bijgewerkt door EriC4C op 12 feb 2007 12:19, in totaal 1 keer bewerkt.

12 feb 2007 12:12

Helaas kan ik de boodschap niet lezen die je me wil laten zien

Unable to retrieve
/nieuws/weblog/22_is_ook_44/index.xml][img]http:/www.autovisie.nl/_internal/cimg!0/m3f9gdue8dhigs.jpg
If you feel this is a configuration error, please contact the administrators of this server or the author of the referring page.


PS : Alles wat over Porsche gaat is speciaal voor me hoor . Tenslotte ben k een Porscheliefhebber over de hele lijn en niet enkel voor 1 modellenrij (tranbsaxels) zoals soms onterecht wordt verkondigt :wink:

12 feb 2007 12:17

Afbeelding
Ralf Dennissen over de laatste dag van de driedaagse racecursus op het circuit van Zandvoort.

Afgelopen zaterdag was het zover. Met ongeveer zestig anderen deed ik examen voor een KNAF racelicentie op het Circuit Park Zandvoort. Dat is gelukt. Da’s mooi, maar tegelijkertijd ook niet. Want nu spookt het door mijn hoofd hoe ik mijn 944 zo snel mogelijk kan opbouwen voor bijvoorbeeld de 944 Basic Cup in de Zomeravondcompetitie. Dat gaat zeker een paar duizend euro kosten. Ik weet hoe moeilijk het zelfs voor echt getalenteerde rijders is om een budget bij elkaar te schrapen, dus zullen mijn komende zomervakanties waarschijnlijk tweedaagse trips naar de Veluwe worden.

De zaterdag examendag begon overigens slecht, omdat ik mijn startnummer 44 moest inleveren. Ik kreeg er nummer 22 voor terug. Dat vond ik geen goed voorteken. Van de andere kant: je moet achter beide achterraampjes een nummer plakken en twee keer 22 is ook nog altijd 44.

De dag begon met een natte baan, en dat is niet zo lekker om in het ritme te komen. Het viel deze keer echter mee met de schades. Er kookte nog wel een BMW over en er werd hier of daar wel een spinnetje gemaakt (Wie, ik?), maar echt dramatische omhelzingen met vangrail of bandenstapel bleven uit. Een van de leukste grapjes van de dag was het tegen de richting inrijden op het circuit. Het Scheivlak – helaas werd hij afgeknepen om veiligheidsredenen – wordt dan ineens een Eau Rouge-achtige bocht met klim. De Luyendijk-bocht (Bos Uit) is helemaal gemeen, want je gaat er supersnel in op een stuk asfalt dat onder de rotzooi ligt, omdat er normaal niet gereden wordt.

Nu de cursus voorbij is – en ik kan het iedereen echt aanraden om te doen – heb ik zaterdag 17 februari alvast in de agenda aangekruisd: wie zin heeft: het is dan vrij rijden op Zandvoort (www.vrijrijden.nl). En natuurlijk 3 juni, als Autovisie de eerste Nederlandse Time Attack organiseert. Ik ben erbij in mijn zeegroene gebakje, Werner Budding heeft beloofd een poging te doen met de Mitsubishi Evo waarin hij racet en dus reken ik ook op jullie allemaal. Houd Autovisie(.nl) in de gaten voor de details!

Tot slot: dank aan Ed Post voor het maken van de bijgevoegde foto’s en dank aan ‘mister 944 Basic’ Harrie Verkerk voor de verkoop van de 944 en de geweldige technische assistentie.

Ralf Dennissen


Afbeelding :salut:

12 feb 2007 12:18

als een bok op de haverkist :lol:

12 feb 2007 12:21

Dank je omhet hier neer te zetten Eric
Mooi geschreven en dat doet me weer watertanden om zo snel mogelijk terug circuit te gaan rijden.
De winter is bijna voorbij. Nog heel eventjes wachten
Plaats een reactie