Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
18 okt 2007 16:00
Porsche-netwerk wil aftermarket terughalen 18-10-2007
De Nederlandse Porsche-organisatie wil de komende jaren een groter deel van de aftermarket terughalen naar het merkkanaal. “Uit onderzoek blijkt dat we op dit moment zo’n 25% van alle Porsches in Nederland onderhouden”, zegt Ronald van Hattem, manager aftersales van Pon Porsche Import. “Dat kan omhoog. Dat zullen we geleidelijk doen, bijvoorbeeld door mensen die een nieuwe Porsche kopen, langer aan de bewuste dealer te verbinden.” Maar ook bij de oudere modellen wil de importeur een slag maken. “We hebben heel bewust mensen binnengehaald die met veel kennis van oude modellen. Denk aan voormalig Porsche-specialist Erik Hendriks, werkplaatschef en mede-eigenaar van Porsche Centrum Gelderland. Hij heeft net zoveel feeling met een nieuwe GT3 als met een oude 914.”
Lees in de Automotive van deze week een interview met Van Hattem over de invoering van direct-aanname bij alle Porsche-dealers
18 okt 2007 16:07
Dat kan zeker omhoog, maar dan moeten wel de prijzen omlaag...!
Laatst bijgewerkt door
Hans Luna op 18 okt 2007 19:11, in totaal 1 keer bewerkt.
18 okt 2007 16:19
dat bedoel ik het licht niet aan de kennis die ze in huis hebben maar de prijzen.ook onderdelen gaan 4 keer overdekop voor het bij de koper is.
ik heb wel eens prijzen opgevraagd bij porsche en elkekeer schrik je je een hoedje!
om een voorbeeld te geven.
grote beurt bij porsche €1400 bij een goede specialist €800,-
aan die €800 word ook nog de helfd verdiend zeker weten.
je weet zelf wat een automonteur verdiend.waarom moet een monteur van porsche een hoger uurloon hebben als een van bmw?
ze krijgen allemaal het zelfde dus ik zou niet weten waarom het zoveel duurder moet zijn.
maar in de toekomst word het onderhoud goed koper want een grote beurt voor een 997 kost bijna niets.
gr anton964
18 okt 2007 16:20
Hans Luna schreef:Dan kan zeker omhoog, maar dan moeten wel de prijzen omlaag...!
Te beginnen met de Porsche garantie a raison € 1.100,-
18 okt 2007 16:33
Ze hebben eerst de rijders van 'oudere Porsches' weggestuurd en nu proberen ze ze weer binnen te hengelen...
Als je met een 914, 924, 944, 968, 356 of klassieke 911 bij een dealer komt, wordt je nogal eens minachtend aanschouwd en doorgezonden naar een 'specialist'...
En díe klanten, die ze jarenlang categorisch genegeerd hebben, willen ze nu weer binnenhalen.
En dat tegen de huidige uurtarieven????
Ik wens ze veel succes!
18 okt 2007 16:53
speedy, ik zeg: AMEN
18 okt 2007 17:04
Te laat, te duur en .....GEMISTE KANS.
18 okt 2007 17:13
Ik denk ook dat ze jaren geleden een kans hebben laten liggen cq opportunity hebben gemist. Gaat niet eenvoudig worden dat terrein weer terug te winnen.
18 okt 2007 17:27
Was bij de opening van Porsche Gelderland, en vond dat al veel klantvriendelijker
Als jullie begrijpen wat ik bedoel, heb dat nou niet in Amsterdam
Of heb ik dat alleen
Kan nou niet zeggen als daar binnenkom, goh wat een leuke tent
Maar ik moet toegeven, bracht vanochtend mijn BMW naar de dealer en daar lopen de vertegenwoordigers ook rond alsof ze de directeur zijn
Dat kan naar mijn idee veel vriendelijker, koop toch een auto voor een behoorlijk bedrag
18 okt 2007 17:46
Ik kies bewust voor de off. dealer..................wrom...gewoon top ervaringen mee..
Ieder zijn meug......maar als Pon deze visie heeft, zal dat nog wel is verdomd lastig worden voor de specialisten..
18 okt 2007 19:09
Tja, die uitbreidingen moeten ergens van betaald worden.
Maar met de huidige uurtarieven en prijzen inderdaad maar een zeer beperkte kans van slagen.
18 okt 2007 20:24
John schreef:Ik kies bewust voor de off. dealer..................wrom...gewoon top ervaringen mee..
Ieder zijn meug......maar als Pon deze visie heeft, zal dat nog wel is verdomd lastig worden voor de specialisten..
Maar met jouw auto's zou ik dat denk ik ook doen. Met pre-996 spul vraag ik me bijna af wat de toegevoegde waarde is van onderhoud bij de dealer.
Overigens is Ferrari ook deze stap aan het maken. En doen die ook steeds moeilijker met CVO's etc als auto's niet via de dealer worden aangemeld . Ik denk dat het erg lastig zal worden. Bij de dealer betaal je per uur het dubbele van wat je bij de specialist betaalt. Dus zullen ze of dubbele kwaliteit moeten bieden (lijkt mij onmogelijk) of de tarieven moeten halveren (ook onmogelijk, ga dat maar eens aan een 997 eigenaar uitleggen). Ergo: ze wullen graag maar het gaat nie gebeuren!
18 okt 2007 20:39
John schreef:Ik kies bewust voor de off. dealer..................wrom...gewoon top ervaringen mee..
Ieder zijn meug......maar als Pon deze visie heeft, zal dat nog wel is verdomd lastig worden voor de specialisten..
Ik denk dat het eerder moeilijk word voor Pon , om een P rijder weg te halen bij een goede specialist.
De minder goede specialisten gaan nat .
Er zijn toch al te veel specialisten , word idd tijd voor opruiming.
18 okt 2007 22:19
John schreef:......maar als Pon deze visie heeft, zal dat nog wel is verdomd lastig worden voor de specialisten..
Welnee... Weer een typisch kansloze Pon actie (veel woorden, NUL daden)
18 okt 2007 22:26
ik heb nooit het gevoel gehad weggejaagd te worden bij Pon. Ze zeiden me wel dat bij verschillende specialisten gewoon meer ervaring waas met oudere modellen dan bij hen.
18 okt 2007 22:52
Ben ooit eens bij Pon geweest voor een servicebeurt voor mijn eerste 3.2
Stonden een beetje stompzinnig naar me te kijken met iets van..............
Die vent is gek, een 3.2??
Het commentaar was : Nee meneer die dingen doen wij niet meer...........
Ben dus ook voor altijd klaar met die mannetjes daar in Leusden
18 okt 2007 22:56
tja bij de dealer hebben ze wel de juiste spullen en origineel natuurlijk.
maar toch denk ik dat deze mensen minder gevoel hebben met de wagen als de specialisten.de meeste porsche specialisten racen zelf ook en ik denk daarom dat deze meer kennis en ervaring in huis hebben als de dealer's.
als je binnen komt noemen ze je bij naam gelijk koffie en je mag in de garage!
tuurlijk als je bij de dealer een nieuwe koopt kennen ze je ook en zijn vriendelijk maar toch mis ik er wat.
nee dit gaan ze niet redden!
anton964
18 okt 2007 23:00
@Anton,
Als ik bij de specialist ben voor een beurt komen er ook alleen maar originele Porsche onderdelen op hoor.....................wil ook geen nepzooi op mijn auto hebben
18 okt 2007 23:13
Luitjes,
Let wel Pon heeft 1 zeer machtig wapen... en das de naam en het beeldmerk.
Iedere speciaslist die maar iets met het Porschelogo en of de naam Porsche doet in zijn website-bedrijfsnaam-logo kan een horde van advocaten op de stoep krijgen...
Porsche als naam en het Logo is een beschermd en gedeponeerd gebeuren...
Het word nu nog gedoogd....
Verder denk ik dat de prijzen van de off. dealers wel op een moment op het niveau van de specialisten zullen komen..de klant wordt er financieel slechter van.
De visie van een Wittebrug/Hoogenboom in 2009 is om een status aparte te creeren binnen hun organisatie voor de pre waterkoelers, een aparte onderneming binnen de groep voor deze.
Gesproken is over een apart gedeelte in dit nieuwe centrum, aparte benadering en prijzen.
(oja heb ik uit de eerste hand, en dan bedoel ik ook de echte top van deze organisatie)
Als dan ook nog is Pon en AG de handel in originele onderdelen aan banden gaat leggen....met de prijs bv. dan kunnen de specialisten alles via het grijze kanaal gaan halen, dat is een drieletter gedoe, of lange wachttijden of immitatie spul, of een mega investering in het onderdelenmagazijn, een financiele catastrofe.................mooi voorbeeld is de 3,4 motor van de 996, kost een godsvermogen die door AG is bepaald, en zelfs de specialisten kunnen geen goed alternatief bieden, en grijpen naar andere kanalen.
Tis nu zo dat men ff op de spreekwoordelijke fiets springt om een uitlaatje, pakkingkje bij de importeur te halen......beetje korting krijgen ze nu om dat weer (terecht) te verhogen en dan met het wat lagere uurloon te concureren...
Dus wat heeft Pon (met het supermachtige AG achter hun) in der handen....
1. Het off. onderdelen kanaal
2. Merknaam Porsche
3. Logo Porsche
En niet te vergeten "spek op hun rug", zie is wat een totaal andere tak van sport heeft uitgehaald. nl. de supermarktketens..
AH had het meeste spek en kon zo de toevoer van producten op scherp zetten, en het volhouden, zie wat er van Konmar (begonnen als buurtsuper hier in het Haagse, ik ken van Straaten nog) is terecht gekomen...
Spek op de rug, Lef, arrogantie en een batterij advocaten maakt tezamen een helaas vervelende machtige positie tegenwoordig.
Op zich vind ik dus de ontwikkeling die wordt aangekaart aan het begin van deze topic, een jammere......
Der zijn idd. een paar (ik kan ze op 1 hand tellen) specialisten die het verdienen om niet ten onder te gaan met deze trend.
Maar kijk nu is bijvoorbeeld naar Erik Hendriks, in den beginnen van dit forum een geroemd onafhankelijk specialist..................en nu...................achteraf een super greep...
Iedereen is nu met Porsche bezig uit de grote ruif te eten, en persoonlijk denk ik dat dit er veel teveel zijn.
Diegene die denkt dat Porscherijden goedkoop is en blijft, moet maar is wakker worden.
Een Porsche kopen is makkelijker dan hem onderhouden, en denken dat het onderhoud bijzaak is, en goedkoop moet die komt bedrogen uit.
Uiteindelijk kom je die gebakjes, auto's met roepie roepie onderdelen cq reparaties, weer tegen op marktplaats bij de koopjes, voor het volgende slachtoffer dat er weer instinkt en alle zaken afrijd om weer zo goedkoop mogelijk op de weg te blijven.
John.
18 okt 2007 23:22
Ik vindt dit een beetje een raar verhaal van je,
Ik werd uitgelachen bij de officiële dealer toen ik met een 3.2 kwam voor een beurt!!!!
Mijn 964 is geen gebakkie!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn 964 heeft alleen maar originele Porsche onderdelen!!!!!!!!!!!!
Mijn 964 is dus een volwaardige en ZEER goede auto.
Wat je nu doet is 90 % van het porscheforum afzeiken die bij een Porsche specialist komen en zeggen dat ze met gebakkies rijden
18 okt 2007 23:29
John schreef:
1. Het off. onderdelen kanaal
2. Merknaam Porsche
3. Logo Porsche
Dus eigenlijk geen drol in dit specifieke geval.
Het is tweeweg verkeer. Maakt Porsche het de specialisten moeilijk, zal het eerst een verlies (onderdelen verkoop) moeten slikken, alvorens de klanten al smekend op de stoep zullen liggen.
Daarbij komt dat je als merk de aftermarket fabrikanten wel erg veel brood gunt als je het op deze manier hard zou gaan spelen.
Je kweekt met zo'n actie meer badwill dan goodwill bij potentiële klanten dus al met al een onwaarschijnlijk scenario.
Laatst bijgewerkt door
Jort op 18 okt 2007 23:33, in totaal 1 keer bewerkt.
18 okt 2007 23:31
Mijn mening Jort
18 okt 2007 23:46
bert, effe lezen. john zegt niet dat JOUW 964 een gebakkie met roepieroepie onderdelen is.
19 okt 2007 0:17
John schreef:(oja heb ik uit de eerste hand, en dan bedoel ik ook de echte top van deze organisatie) John.
Dan zullen ze wel blij met je zijn dat je dit hier allemaal laat uitlekken.
19 okt 2007 0:22
Nee en dat klopt Horn, maar ik kan me indenken dat er andere forummers zijn die zich wel aangesproken zullen voelen, en ik weet bijna zeker dat er ook mede forummers zijn die een ongeveer gelijke ervaring hebben gehad bij een officiële dealer, ik weet wat voor een auto ik heb, met alles erop en eraan, maar zoals John het deed voorkomen was het aleen maar goed en zaligmakend als je je auto bij de officiële dealer zou onder brengen, en dat terwijl ze JAREN lang al die gebakkies niet eens wilden hebben!!!!!!!!!!!!!!
Vindt je het dan goed dat ik ff uit m'n dak ga en ff van me af wil zeiken???????????????????????
Ik werd letterlijk uitgelachen bij die arrogante klojo's
en niet voor vol aangezien, dus lijkt het me een heel erg normale reactie van me als ik zeg dat ik klaar ben daarzo!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar ja, wederom mijn mening, en wie ben ik.................
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.