Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

De radardetector is terug!

07 nov 2007 21:26

Artikel site autoweek:
http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=989&cache=no

Onkruid vergaat niet. Dat wist ik al toen vier jaar geleden het verbod op radarverklikkers inging. We zijn Nederlanders en die laten zich niet ringeloren. Hoge boetes en inbeslagname waren weliswaar genoeg motivatie om vrijwel alle raamplakkers uit het straatbeeld te laten verdwijnen, maar van de velen in mijn omgeving die een weggewerkte Target of Stinger hadden, is er niemand die zijn detector uitbouwde. Hoewel verkeersofficier Spee in zijn wekelijkse reclameblok de indruk wekt dat het wemelt van de RDD’s (radardetector-detector), blijkt in de praktijk dat de pakkans minimaal is. En áls je al wordt aangehouden, volstaat het om je display even te laten verdwijnen; ze proberen je hoogstens wijs te maken dat je in overtreding bent, maar ik heb in de praktijk ervaren dat ze je uiteindelijk niets kunnen maken wanneer het systeem incompleet is.

Vorig jaar kwam Stinger met zijn langverwachte DSI. Dikke pech voor Spee en zijn tuinkabouter, want de DSI is vrijwel volledig onzichtbaar voor de RDD. En zelfs al zouden ze hem opsporen, met een simpele druk op de knop wordt een stukje software weggetoverd, waarna de DSI een onschuldige boordcomputer is. De prestaties zijn fenomenaal en hij zwemt aalglad tussen de mazen van de wet door, maar daar staat een zeer forse prijs tegenover.

En nu is er de Quintezz Drive Control. Ooit, toen Stinger met uitstekende, maar dure detectoren zo ongeveer monopolist was, kwam Quintezz met de XT6000 Z1. Die weliswaar veel minder presteerde dan de Stingers, maar dan ook een fractie daarvan kostte. De geschiedenis herhaalt zich, want ook de Drive Control is een goedkoop alternatief voor de Stinger DSI. En ook ditmaal zijn de prestaties een stuk minder, zo weet ik na twee maanden praktijk. Met een bereik van 50 tot 0 meter voor de Multanova (snelweg dus) en een metertje of 200 voor de Gatso (binnenwegen) kun je er zeker niet blind op varen, maar heeft de matige overtreder de aanschafprijs altijd nog snel terugverdiend. Wat lastiger is de vraag over legaliteit. Als je wordt aangehouden, kun je met één druk op de knop de detectiesoftware uitschakelen, zodat een - legale - gps-melder overblijft. Weer inschakelen kan alleen de eigenaar, met een code, waardoor de politie niet kan aantonen dat het apparaat ook kan detecteren. Maar ik denk dat een agent die aanvoelt dat hij belazerd wordt, het je nog knap lastig kan maken.

Aan de andere kant: anders dan het Openbaar Ministerie ons wil doen geloven, is de kans dat je een RDD tegenkomt buitengewoon klein. En in tijden dat de meeste voorruiten volgeplakt zijn met tomtoms, pda’s, telefoons en andere Mediamarktrommel, valt zo’n detectortje ook niet meer op. En áls je al wordt gepakt, mik de detector gewoon het raam uit.

Ik verwacht veel van dit nieuwe apparaat. En dan heeft het OM wederom een slag verloren in deze eeuwige wapenwedloop.

07 nov 2007 22:15

TIP:

Geen radarverklikker, maar heb via MP een DVD voor BMW navi besteld met alle flitspalen van Europa besteld. Alle kleine beetjes helpen!

Zoeken op MP bij BMW onderdelen, dan zoeken op DVD flitspalen.

Kost een fractie van de orig. DVD! :wink:

07 nov 2007 22:39

Zoeken op MP????
Waar kan ik dat vinden? En hebben ze ook zo'n DVD voor de Porsche?

07 nov 2007 22:46

Jij hebt toch al zo'n mooi apparaatje ... :D

07 nov 2007 22:49

ik ga altijd voor beter.....

dsi van stinger

08 nov 2007 5:04

moet je groot gelijk geven, heb heb zelf in mijn turbo laten bouwen en werk super :D trajectcontrole, flitspalen 8) hij geeft ze allemaal aan. Inderdaad met een druk op de knop is alle illegale software gewist, zodat het een onschuldig ritregistratiesysteem is :wink: ik kan het iedereen aanraden die "af en toe" eens forst te hard van boord wil gaan :idea:

08 nov 2007 10:28

" die "af en toe" eens forst te hard van boord wil gaan "

Wat een geweldige bewoording :wink:

Re: dsi van stinger

10 nov 2007 0:21

puffmax schreef:moet je groot gelijk geven, heb heb zelf in mijn turbo laten bouwen en werk super :D trajectcontrole, flitspalen 8) hij geeft ze allemaal aan. Inderdaad met een druk op de knop is alle illegale software gewist, zodat het een onschuldig ritregistratiesysteem is :wink: ik kan het iedereen aanraden die "af en toe" eens forst te hard van boord wil gaan :idea:

Puffmax: ben jij in het bezit van zo'n Quintezz, of van een DSI? Ben nl. wel zeer benieuwd naar ervaringen met de Quintezz.

10 nov 2007 9:18

Hoe lang gaat dit duren denk je. :roll: Als het bekend is dat dit de DSI kan, zal hij volgens mij als nog inbeslag genomen worden.
Of zie ik dit verkeerd, kijk maar naar Zwitserland wat ze daar doen met zulke dingen die dat aangeven, dus zal hier ook wel komen. :cry:

10 nov 2007 10:46

Ach, dat de DSI dit kan is al een paar jaar bekend. Dus so far so good. Het heeft me altijd verbaasd dat concurrenten van Stinger niet eerder met een vergelijkbaar (goedkoper) apparaat zijn gekomen.

10 nov 2007 19:14

ik heb ook zo en DSI, maar ban er toch niet zo tevreden over...voor de trajectcontrole en de flitspalen is hij perfect...maar de toestellen die ze hier bij ons op de autosnelweg gebruiken ziet hij pas als je er naast bent..ik zie ze even snel met het blote oog :? zou dat met de afstelling te maken hebben? in mijn andere auto's heb ik roadpilot staan , en die is toch net iets sneller...niet veel... maar elke meter helpt :wink:

16 jan 2008 14:01

Net even bij Target langsgereden. Hun detector is niet te detecteren zeggen ze!

16 jan 2008 14:25

aleh schreef:Hun detector is niet te detecteren zeggen ze!

Zou ik ook zeggen, als ik Target was :mrgreen:

Over welke Target hebben we het hier :?:

Heeft Flits-service er al mee ge-expirimeteerd :?:

16 jan 2008 15:26

Waarschijnlijk Target in De Bilt (of omgeving)

16 jan 2008 15:44

... welke uitvoering van de Target :idea:

16 jan 2008 16:14

Zijn zij geen leverancier van Stinger? En anders is het waarschijnlijk een Beltronics Sti-r. Al eerder hier besproken.

16 jan 2008 20:59

Ik krijg van Q muziek alle flitsers door op de A en N wegen.
Deze worden netjes door mijn Navigatie systeem gemeld als Politie controle. Weet niet of dit allemaal mag maar het werkt wel!
:wink:
De vaste palen en traject controle probeer ik zelf te detecteren.

En als ik echt hard wil........ga ik naar onze Oosterburen. :D :D
250+ ga ik echt niet in ons kikkerlandje rijden :cry:

16 jan 2008 21:13

aleh schreef:Net even bij Target langsgereden. Hun detector is niet te detecteren zeggen ze!

Wie had je geholpen, Shine? :wink:
Plaats een reactie