Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
27 nov 2007 14:20
Porsche besteedt graag aandacht aan het roemruchte verleden en komt daarom met een model dat een eerbetoon brengt aan de sportieve successen uit de jaren zestig: de Boxster RS60 Spyder.
De RS60 Spyder is gebaseerd op de Porsche Boxster S. Het eerbetoon blijft niet beperkt tot wat uiterlijkheden, Porsche verbetert ook de prestaties. Door een nieuw uitlaatsysteem stijgt het vermogen van 295 naar 303 pk. Om het geweld in goede banen te leiden, krijgt de speciale editie standaard Porsche Active Suspension Management (PASM) mee.
Porsche voorziet de carrosserie van de kleur GT Silver metallic, de bekleding en de stoffen kap hebben de kleur Carrera Red meegekregen. De RS60 Spyder staat op speciale lichtmetalen Porsche SportDesign wielen, die een diameter van 19 inch hebben.
Het merk probeert in het interieur de sfeer van klassieke raceauto’s op te roepen door een gewijzigd instrumentarium, waar de afdekking boven de ’kokers’ ontbreekt.
De kleur GT Silver komt ook terug in de gordels en de middenconsole en de speciaal ontworpen versnellingspookknop. Typeaanduidingen op de dorpels en het handschoenkastje herinneren de inzittenden eraan dat ze in iets speciaals rijden.
Porsche onthult de auto op de Bologna Motor Show, die op 5 december zijn deuren opent. De oplage is beperkt tot 1960 exemplaren. In Nederland gaat de auto 90.900 euro kosten.
Bron :
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7712
Laatst bijgewerkt door
Patrick op 27 nov 2007 14:27, in totaal 1 keer bewerkt.
27 nov 2007 14:25
Ziet er goed uit!
Laatst bijgewerkt door
Gert op 27 nov 2007 15:01, in totaal 2 keer bewerkt.
27 nov 2007 14:26
Eerbetoon aan een Porsche-klassieker
Boxster RS 60 Spyder in gelimiteerde oplage leverbaar
Stuttgart – Sportautofabrikant Porsche presenteert begin december op de Autoshow van Bologna een bijzondere versie van de Porsche Boxster met middenmotor. Door het design, de kenmerken, de carrosseriekleur en de filosofie achter het ontwerp, doet deze Boxster RS 60 Spyder denken aan het autosporttijdperk van Porsche in de jaren zestig. De nieuwe Boxster RS 60 Spyder wordt uitgebracht in een gelimiteerde oplage van 1.960 stuks en wordt in maart 2008 wereldwijd op de markt gebracht.
Begin jaren zestig kon de Porsche 718 RS 60 Spyder na talloze overwinningen in diverse klassen het ook in categorieën met grotere motoren opnemen tegen zijn concurrenten. De eerste overwinning was in 1960, in een van de meest prestigieuze langeafstandsraces voor het wereldkampioenschap van fabrikanten in de Verenigde Staten van Amerika: Hans Herrmann en Olivier Gendebien wonnen de 12-uursrace van Sebring in Florida.
Nu zet de nieuwe Boxster RS 60 Spyder de kracht en puurheid van die zo succesvolle tweepersoons raceauto met middenmotor voort. De neus van dit speciale model, dat als standaardkenmerk is genomen uit het SportDesign-pakket van Porsche, onderscheidt de RS 60 Spyder duidelijk van de Boxster S. Een aangepast uitlaatsysteem, bestaande uit een sportuitlaat in combinatie met een dubbele uitlaatpijp, verhoogt het motorvermogen naar 303 pk. De in kleur gespoten 19-inch Porsche SportDesign-wielen geven de auto een nog sportievere uitstraling. Daarnaast is het Porsche Active Suspension Management (PASM) een standaardkenmerk. Dit systeem zorgt onder alle omstandigheden voor een sportieve en comfortabele rijervaring.
De GT zilver metallic lak wordt geaccentueerd door het contrast met het lederen interieur in Carrera-rood. Het dak is eveneens rood afgewerkt. Er kan ook worden gekozen voor donkergrijs leer in combinatie met een zwart dak. Het bijzondere uiterlijk wordt verder verfraaid door subtiele kenmerken, zoals de zwartgelakte sponning van de voorruit en de rode achterlichtclusters.
De kenmerken en uitrusting van dit speciale model zijn erg bijzonder en verfijnd: portierlijsten van roestvrij staal dragen trots de modelaanduiding ‘RS 60 Spyder’. Een zeer sportief uitziende versnellingspook, speciale oppervlaktestructuren op de sportstoelen, de portierbekleding, het stuurwiel en op de hendel van de handrem accentueren de sportieve en exclusieve stijl van het interieur.
Het ontwerp van de instrumentengroepen, eveneens afgewerkt in GT zilver metallic, toont even sportief als dynamisch. De snelheidsmeter, normaal gesproken boven de groep instrumenten geplaatst, bevindt zich in dit speciale Porsche-model op een lagere positie. In combinatie met de grote, centraal geplaatste toerenteller en de cirkelvormige wijzerplaten aan weerszijden, geeft dit het interieur een unieke en pure uitstraling, waarmee de uitzonderlijke flair van een raceauto ook in de cockpit zichtbaar is.
De middenconsole, de achterzijde van de rugleuningen en de rolbeugels zijn afgewerkt in GT zilver metallic en vormen daardoor een prachtige combinatie met de zilverkleurige veiligheidsgordels. De modelaanduiding staat trots op een zilverkleurige plaquette op de deksel van het handschoenenkastje.
De Porsche Boxster RS 60 Spyder staat in maart in de showroom bij de zeven officiële Porsche dealercentra in Nederland. Rekeninghoudend met de BPM-wijzigingen in 2008 in Nederland zal de prijs van de RS 60 Spyder € 90.900 (incl. BPM/btw) bedragen.
27 nov 2007 15:55
sorry, maar ik zie in deze Boxster echt geen enkele link met de RS60
27 nov 2007 15:58
Jeroen914 schreef:sorry, maar ik zie in deze Boxster echt geen enkele link met de RS60
Wel joh!!
Allebei zilver met een rood interieur...
27 nov 2007 16:09
Het was leuk geweest als ze de Boxster optisch wat meer aan de RS60 hadden laten aanleunen zoals bijvoorbeeld mooie ronde (Xenon) mistlampen/verstralers in de voorbumper, de luchthapper achter de portieren wat 'ruiger' en bijvoorbeeld een mooie alu tankdop door de kofferklep...
27 nov 2007 16:40
Bijzondere kleurstelling, maar toch wel geslaagd.
27 nov 2007 16:48
mooi hoor had liever een andere kleur intrieur
27 nov 2007 18:42
Speedy356 schreef:Het was leuk geweest als ze de Boxster optisch wat meer aan de RS60 hadden laten aanleunen zoals bijvoorbeeld mooie ronde (Xenon) mistlampen/verstralers in de voorbumper, de luchthapper achter de portieren wat 'ruiger' en bijvoorbeeld een mooie alu tankdop door de kofferklep...
Dan was het inderdaad iets specialer! Vind hem nu niet echt eruit schieten...
27 nov 2007 19:02
Moest heel erg wennen aan de nephrite groene kleur in mijn eigen boxster...maar deze combinatie is echt een aanslag op mijn ogen
27 nov 2007 20:34
Hmmm, word dit dan ooit de opvolger van mijn Boxster S 550 Spyder......
27 nov 2007 21:20
Het is nu niet veel meer dan een soort Boxster plus... Ik vind het model niet bijzonder genoeg. Porsche had inderdaad wat speciale en voor deze versie unieke elementen mogen toevoegen!
27 nov 2007 22:48
Ik ben géén Boxter fan, maar deze mag je toch gerust bij mij voor de deur zetten hoor!
28 nov 2007 0:31
Ik weet niet waar het aan ligt ,maar hier toont het interieur zeeeeeer barbie rose...In werkelijkheid is het niet paars, maar rood.
28 nov 2007 13:46
Erg verwarrend "RS" staat in mijn optiek juist voor "minder = meer". Hiermee ga je volgens mij de verkeerde kant op als Porsche.
Het had moeten zijn;
150 kg minder en min. 350 pk
28 nov 2007 15:45
58GT schreef:150 kg minder en min. 350 pk
Genau!
Feit dat zo'n auto het een 911 te moeilijk kan maken zal ook wel meespelen.
28 nov 2007 15:53
Volgens mij is dat appels met peren vergelijken.
28 nov 2007 16:06
Vin die ouwe mooier.
28 nov 2007 19:25
idd Appels met peren vergelijken. Maar gebruik de naam RS dan wat voorzichtiger..
Waar blijft die Cayman RS? of moeten we het met een sportuitlaatje doen?
28 nov 2007 19:33
Er zou zeker sprake zijn van enige vorm van kanibalisme als de Boxster RS qua prestaties een 997 S cabrio duidelijk een run for the money zou geven (zelfs in de buurt zou komen van een GT3 coupe) voor een zeer aantrekkelijke prijs. Daar is niet mee gezegd dat elke 997 cabrio rijder in de markt zou zijn voor een competitieve Boxster, zeer zeker niet.
Appels en peren of niet, ook een Cayman S is heel duidelijk onder de 997 gepositioneerd qua prestaties. Zo gaat dat al jaren bij Porsche.
Laatst bijgewerkt door
Jort op 28 nov 2007 23:51, in totaal 1 keer bewerkt.
28 nov 2007 23:22
Qua prestaties zal het mogelijk niet voor elkaar onder kunnen doen, qua beleving lijkt me wel.
Maar ik heb geen rijervaring met beide auto's dus kan niet echt oordelen.
Feit is dat de motor op een ander plekkie zit en dat heeft voor en nadelen en lijkt me bepalend voor de rijeigenschappen.
28 nov 2007 23:31
Wat zijn de nadelen van een middenmotor ?
28 nov 2007 23:50
Gert schreef:Qua prestaties zal het mogelijk niet voor elkaar onder kunnen doen, qua beleving lijkt me wel.
Maar ik heb geen rijervaring met beide auto's dus kan niet echt oordelen.
Feit is dat de motor op een ander plekkie zit en dat heeft voor en nadelen en lijkt me bepalend voor de rijeigenschappen.
Porsche zelf blijkbaar niet helemaal van overtuigd. Anders had de Cayman S wel een 3.6 of 3.8 en een sper gehad.
29 nov 2007 0:29
Zou niet weten waarom ze niet zouden uitbreiden met een toppertje erboven, naar mijn idee zit ie de 911 echt niet in de weg.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.