Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

VVD wil eind aan 'waanzin' van flitsboetes

02 dec 2007 10:30

VVD wil eind aan 'waanzin' van flitsboetes

DEN HAAG - De VVD wil af van de flitswaanzin op de Nederlandse snelwegen. Ruim zeventig procent van alle bekeuringen, die vorig jaar zijn uitgeschreven, is verzonden naar automobilisten die vier tot tien kilometer per uur te hard reden.

De rijksoverheid haalde zo over 2006 in totaal 551 miljoen euro aan uitgedeelde boetes binnen. "En dat bedrag moet volgend jaar van het kabinet nog eens met 90 miljoen euro omhoog!" fulmineert het liberale Kamerlid Paul de Krom. De VVD wil dat de politie bekeuringen voor snelheidsovertredingen op snelwegen lager dan twaalf kilometer per uur voortaan verscheurt.

Samen met partijgenoot Fred Teeven zal De Krom dit plan komende week indienen tijdens de begrotingsbehandeling van Verkeer en Waterstaat. De Krom: "Hou nou eens op met die bonnenmachines, en laat de politie optreden tegen situaties die werkelijk irriteren of gevaarlijk zijn." Volgens De VVD'er gaan er te veel tijd, papier en kosten verloren aan deze onbenullige en ongevaarlijke snelheidsoverschrijdingen. In 2006 nam het aantal bekeuringen toe met een miljoen stuks

02 dec 2007 10:35

Goed plan, maar ik krijg er toch een vreemde bijsmaak aan... De VVD ziet ook wel dat ze leden/kiezers aan het verliezen zijn sinds dat zacht ei van een Mark Rutte er zit.... dit zijn natuurlijk héél populaire ideeen waar veel mensen gevoelig voor zijn :roll:

02 dec 2007 10:50

Willen hierdoor zieltjes winnen denk ik. :roll:

02 dec 2007 11:09

Zieltjes winnen of niet. Hij heeft natuurlijk wel een punt. Als je soms kijkt hoe mensen rijden bij blik op de weg en daar een waarschuwing voor krijgen denk ik wel eens waarom moet ik dan betalen voor 5 km te hard rijden. Dus wat mij betreft VVD: ga zo door!!!! :cheers:

02 dec 2007 11:12

Tsja, ze zitten in de oppositie nu, beetje brullen, maar mochten ze weer aan de beurt zijn dan doen ze fijn wat anders.

02 dec 2007 11:46

Ze hadden de kans een jaar geleden en deden toen niets aan dit issues en nu opeens wel...

Kansloos... Populistisch gedrag ... op naar de 0 zetels ..

02 dec 2007 11:53

jaja, oppositie geblaat. En waar gaat het gat met 640 mio dan weer mee gevuld worden? Beetje populistisch gel*l, trap ik niet weer in. En trouwens, die flitslocaties hebben te maken met verhoging van de verkeersveiligheid, helemaal niet met snel en makkelijk geld verdienen... :twisted: :lol:

02 dec 2007 11:55

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

02 dec 2007 12:07

't Wordt tijd voor de PP......Porsche Partij. :zwbl:

02 dec 2007 12:08

Te hard is te hard. Ik betaal die bekeurinkjes altijd met een grote smile. :D :D

02 dec 2007 12:15

Boetes zijn nog niet zo erg. Te hard is te hard, eigen shuld dikke bult. (verwacht een dezer dagen een forse boete).

Erger vind ik de enorme zinloze belastingen BTW, BPM, accijnzen, etc. zogenaamd voor het milieu en file-bstrijding maar die in feite ergens anders worden gebruikt die niets maar dan ook helemal niets met milieu te maken heeft, maar ook gewoon staatskas vullen. :evil:

02 dec 2007 12:23

Scheelt mij in ieder geval zo'n 300 Euro per jaar!!!! Ook al is het zieltjes winnen, ik ben voor :wink:

02 dec 2007 12:39

Een heerlijk, maar VOLKOMEN, kansloos voorstel. Dat geld kunnen ze niet missen.

02 dec 2007 15:13

hackbox schreef:Ze hadden de kans een jaar geleden en deden toen niets aan dit issues en nu opeens wel...

Kansloos... Populistisch gedrag ... op naar de 0 zetels ..

Eens.

02 dec 2007 19:05

hielkema993 schreef:Als je soms kijkt hoe mensen rijden bij blik op de weg en daar een waarschuwing voor krijgen denk ik wel eens waarom ...

... ben ik nog nooit gefilmd of staande gehouden ....

02 dec 2007 22:38

Zoals gezegd, kansloos idee.
Mijn definitie van politiek: Je weet zeker dat je in de maling genomen gaat worden. Je mag alleen zelf elke 4 jaar kiezen door wie!

02 dec 2007 23:08

Ome Sander schreef:Zoals gezegd, kansloos idee.
Mijn definitie van politiek: Je weet zeker dat je in de maling genomen gaat worden. Je mag alleen zelf elke 4 jaar kiezen door wie!

en dat noemt men een democratie :?

02 dec 2007 23:14

:lol: Kansloos, anders gaat max. snelheid met 12 km./uur omhoog :roll:

03 dec 2007 0:34

pete 928 schreef:
Ome Sander schreef:Zoals gezegd, kansloos idee.

en dat noemt men een democratie :?

"Elk systeem draagt zijn eigen vernietiging in zich"
We zijn aardig op weg hier in 'ollanda.

04 dec 2007 9:56

gast schreef:"Elk systeem draagt zijn eigen vernietiging in zich"

Ooh, het maakt dus niet uit op welke partij je stemt :!: :?:
links, rechts of troelala. We gaan naar de kl*ten.

(VVD voorstel komt inderdaad een jaar of wat te laat, hadden ze eerder moeten doen. Nu gelooft niemand de oprechtheid van de uitlatingen)

Ik doel hier op democratie in het algemeen.
Hier kan je een willekeurig ander systeem voor invulen.

Niet meer en niet minder.

04 dec 2007 10:30

Dit kan niemand zich meer herinneren tegen de tijd dat er weer verkiezingen aankomen, dus zetelwinst valt er alleen te boeken in de peilingen. Maar goed ook, stel je voor dat ze in de regering zouden komen en dit nog moesten uitvoeren ook...

04 dec 2007 10:53

ach, zolang we in een land van meelopers wonen zijn peilingen erg belangrijk voor het uiteindelijke stemgedrag...

04 dec 2007 11:32

gisteren weer 1 binnen.... 4km te hard.....weer een rib uit mijn lijf...
€ 14,= :lol:

waar gaat het over...pffffffff :x

04 dec 2007 12:03

Ik vind het op zich wel heel erg knap om maar 4 km/u te hard te rijden :wink:

04 dec 2007 14:18

P-911 schreef:Ik vind het op zich wel heel erg knap om maar 4 km/u te hard te rijden :wink:

In de tussen tijd wel bekeuring nr 11 sinds ik me weer in het P virus gestort heb.... :roll:

Dus ik ben ook zo'n snelheids crimineel...zal alvast mijn auto poetsen voor de tv show van onze vriend. :P
Plaats een reactie