Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Circuit van Zandvoort naar Den Helder..?

21 dec 2007 20:22

http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/ ... post-12618

Volgens mij een broodje Aap verhaal, maar ik zou er geen NEE tegen zeggen :thumleft:

21 dec 2007 20:40

Er gaan inderdaad gesprekken volgend over een eventuele verplaatsing van CPZ :evil: :? Het moet niet veel gekker worden in Nederland. OK, verkeerstechnisch is het een ramp, maar verder???

21 dec 2007 21:16

Het was net op het nieuws en Den Helder is inderdaad een optie.

21 dec 2007 21:20

Gemeente Zandvoort is erg verrast door aangekondigd onderzoek naar verplaatsing Circuit Park Zandvoort en het Circuit Park Zandvoort is uiterst sceptisch over plannen mogelijke verplaatsing.
En ik kan het weten. :wink:

Het is overigens geen broodje aap. De provincie gaat een hoop geld weggooien met een onderzoek naar de mogelijk tot verplaasting van het circuit naar Den Helder. :cry:

21 dec 2007 21:56

PatZandvoort schreef:En ik kan het weten. :wink:

Hoezo? Zit je dicht bij de bron? Wie weet hebben we elkaar dan wel eens getroffen in de Tarzancorner :wink:

21 dec 2007 22:03

Dicht bij de bron ?
letterlijk meer dan figuurlijk

21 dec 2007 22:07

wel een leuk kort filmpje van de GT3 die driftend door de Gerlach gaat als je op het plaatje klikt bij het artikel :!:

22 dec 2007 12:25

Jemig, den helder helemaal? Doe dan lelystad of zo :D Beetje centraal in NL!

En dat filmpje is idd om van te kwijlen!

22 dec 2007 13:17

Bereikbaarheid is nog slechter dan Zandvoort, gaat echt niet gebeuren.
En de historie van Zandvoort maakt die plek wat ie is.. uniek.

23 dec 2007 0:39

Alleen dat ze er serieus over denken is al te gek voor woorden :roll: ! Ik snap niet waar ze in godsnaam mee bezig zijn in dit onderhand volkomen losgeslagen land van de betutteling en de regeltjes-berg.. :x Geweldig dat we zo vooraan lopen in de wereld met alles, he?... :bang: Geluidszonering.. pfff :cry: Je kunt onderhand totaal niks meer, iedereen heeft inspraak op alles.. dat werkt toch niet! Laten ze een voorbeeld nemen aan Groot Brittanië met hun "Heritage" status voor alles wat van historische betekenis is. Gewoon die vakantiewoningen slopen, het circuit weer in de oorspronkelijke vorm terugbrengen, status van beschermd monument geven met het bijbehorende historische correcte "onbeperkt geluid" en klaar is Kees :D :wink: 'k snap niet dat alles altijd zo moeilijk moet gaan in dit land.

23 dec 2007 0:55

als je het zo bekijkt dan is het werkelijk een kloten land ja, kijk eens na de Nordschleife bijvoorbeeld ,elk weekend een hoop race idioten bij elkaar ,daar kennen ze het woord geluid hinder niet eens .
In Assen is ook nog maar rijden met 85 db maximaal mogelijk .
ik ben het met je eens , het is gewoon een nieuwe hype ,trend om alles wat met auto cq racen te gaan verbieden in dit land.

Vindt er ook niet veel aardigheid meer aan om op de openbare weg te rijden.

23 dec 2007 1:11

En volgens mij mag er geen hoogteverschil meer ingebouwd worden in circuits? Alleen waar het al bestaat mag het blijven. Dat is natuurlijk wel het unieke van CPZ!

23 dec 2007 10:13

klopt helemaal wat je zegt, daarom wordt ook een circuit als Spa gekoesterd :idea:
2e maasvlakte lijkt een goed alternatief, geen omwonenden en voldoende parkeergelegenheid en ook nog eens relatief goed bereikbaar

23 dec 2007 11:59

Ach mensen, maak jullie aub niet zo druk.

Den Helder heeft niet eens de centen om dit alles op de been te zetten, dan moeten ze al steun krijgen van zandvoort zelf en ik heb zo maar het vermoeden dat die gemeente zijn circuit niet werkelijk kwijt wil :idea:
De gemeente van Den Helder heeft een heleboel plannen, deels heel mooi, deels echt STOM gewoon en tot nu toe is alleen de watertoren omgebouwd. Er zouden woningen inkomen, nou, die zijn dus nog steeds niet af omdat er geen centen zijn. Nu wilen ze op de Texelstroomlaan een grote speelplaats maken, die moet in de lente van 2008 klaar zijn. Er kraait geen haan naar een speelplaats; alles in die buurt word toch gesloopt in verband met het hoge Antillianen gehalte.
Nog zo'n punt: achter de Donkere Duinen, dat is een aangeplant bos aan zee, wilden ze een GIGA natuurreservaat gaan maken, met wandelwegen, waterplassen voor vissen en vogels, een informatiecentrum. Ook daar komt waarschijnlijk nix van terecht.
Tot slot ons dierenasiel en vogelasiel: het is echt om te janken!! Nog even en die gebouwen zakken in elkaar van ellende. De gemeente geeft er geen cent aan uit, alles moet van de omliggende bewoners komen. De dieren hebben hier sterk onder te lijden. Zij zitten in tocht, kou, nattigheid en vooral smerigheid omdat er amper schoon te houden valt....

Klinkt allemaal weer super negatief, natuurlijk, Den Helder is wel een leuke badplaats enzo, maar als het aan mij lag dan zou ik toch liever in Bergen of Schoorl willen wonen. Daar haalt de gemeente tenminste niet elke boom om die hoger word dan 2 meter :!:

Zandvoort blijft naar mijn mening dus gewoon daar waar het nu is.

Groetjes,
B.

24 dec 2007 11:11

'k moet er bijna van huilen...
bijna :roll:

24 dec 2007 11:42

Kans dat ze echt gaan verplaatsen lijkt mij minimaal. De Nederlandse overheid is anti auto en geld stoppen in een circuit? Als er al geen geelbuikpadden vinden in Den Helder dan vinden de geitewollensokken wel weer wat anders!

24 dec 2007 12:40

Jeroen914 schreef:'k moet er bijna van huilen...

het lijkt wel een kerstverhaal :wink:

26 dec 2007 22:19

Dus dan moeten we allemaal over dat jippie weggetje (N9) naar de grote race weekends.. Neuh, liever niet. Zandvoort heeft het gevoel, de unieke ligging, de historie. Moeten we opeens naar het boer'nland van Den Helder. Geen heuveltjes meer in een circuit. Dat is dan wel 'oer-hollands', maar spectaculair wordt het echt niet.

26 dec 2007 23:16

... ik lees net dat jij over 20 jaar pas 'n Porsche kunt of wilt kopen :D ... tegen die tijd ligt er vast 'n 4 baans N9 :wink:

26 dec 2007 23:27

Dan blijft er geen ruimte voor een circuit over. :lol:

27 dec 2007 4:56

Groß Onkel Hugenholtz zou zich omdraaien in z'n graf.

27 dec 2007 14:08

Olaf schreef:... ik lees net dat jij over 20 jaar pas 'n Porsche kunt of wilt kopen :D ... tegen die tijd ligt er vast 'n 4 baans N9 :wink:

Zou ook kunnen, maar aangezien er in Nederland meer aandacht wordt besteed aan het zo duur mogelijk maken van autorijden en zoveel mogelijk heuvels in te bouwen om Nederland toch nog glooiend te maken... Het zou kunnen :roll:

19 jun 2008 21:54

De directie van jet circuit heeft de gemeente Zandvoort het volgende laten weten :

Een vertegenwoordiger van het Circuit Park Zandvoort heeft op 18 juni de commissieleden van de commissie Projecten en Thema's op de hoogte gesteld van het 'eigen' onderzoek van het circuit naar de verplaatsing van de racebaan naar de kop van Noord-Holland. Er is geen sprake van een aanzienlijk voordeel als het om de geluidbelasting van de omgeving gaat, zo leert dit eigen onderzoek. 'In het licht van dit onderzoek hebben wij zelf de optie van Den Helder afgeschreven', meldde de vertegenwoordiger de commissieleden.

Wordt vervolgd................

20 jun 2008 10:55

Sjonge, had ik ze ook wel kunnen vertellen; dat circuit had veel te dicht bij de bebouwde wijken gekomen! :roll:

20 jun 2008 14:27

Zijn er ook onbebouwde wijken in Den Helder ?
Plaats een reactie